lichtere zuigers
lichtere zuigers
ik heb op internet een stukje gelezen over de visa zuigers. deze zuiden 140 gram zwaarder wezen als de zuiger van de 2cv. Dit was volgens de beste mannen nadelig in de hoge toerentallen, boven 5000 trm. simpelweg omdat deze zuigers dus zwaarder waren. heeft dit nadelige gevolgen in combinatie met een snellere nokkenas? (in visa dus) deze meer power geeft in de hogere toerentallen. is het misschien mogelijk om lichtere zuigers toe te passen voor een beter rendement? hoe en waar is dit te kruigen, of te maken ???
gewoon voor het straat gebruik, maar mijn vraag is eigenlijk meer (zie vraag) dat over het toerental en de snellere nokkenas..komt deze nokkenas niet veel beter tot zijn recht met lichtere zuigers?
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WMRYFX66
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WMRYFX66
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
In theorie moet je alle bewegende delen van de motor zelf, zo licht mogelijk hebben.
Elke tuning komt beter tot zijn recht met lichtere zuigers. Ook als je de motor niet tuned zijn lichtere zuigers perfect. Pas daarbij snelle nokkenas toe en je hebt veel gewonnen. Wel is het zo dat je dan meer vermogen hebt in hogere toeren en niet in het normale tuf bereik.
Dus zuigers, drijfstangen, pistonpen, kleppen en krukas. Maar dit is dan ook het duurste van het tunen. Nadeel met zware zuigers is dat bij hoge toerentallen je drijfstang meer oprekt en ingeduwd wordt. Dus hoe lichter de zuiger hoe prettiger je drijfstang het vindt en des te meer toeren je kunt maken.
een licht vliegwiel is alleen goed voor het sneller op toeren komen van de motor, maar je leverd topsnelheid iets in.
Elke tuning komt beter tot zijn recht met lichtere zuigers. Ook als je de motor niet tuned zijn lichtere zuigers perfect. Pas daarbij snelle nokkenas toe en je hebt veel gewonnen. Wel is het zo dat je dan meer vermogen hebt in hogere toeren en niet in het normale tuf bereik.
Dus zuigers, drijfstangen, pistonpen, kleppen en krukas. Maar dit is dan ook het duurste van het tunen. Nadeel met zware zuigers is dat bij hoge toerentallen je drijfstang meer oprekt en ingeduwd wordt. Dus hoe lichter de zuiger hoe prettiger je drijfstang het vindt en des te meer toeren je kunt maken.
een licht vliegwiel is alleen goed voor het sneller op toeren komen van de motor, maar je leverd topsnelheid iets in.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
bedankt voor je advies, heb jij misschien ook enig idee waar ik lichtere zuigers kan krijgen, of misschien mijn bestaande zuigers lichter kan maken? een lichter vliegwiel heb ik al..backfire schreef:In theorie moet je alle bewegende delen van de motor zelf, zo licht mogelijk hebben.
Elke tuning komt beter tot zijn recht met lichtere zuigers. Ook als je de motor niet tuned zijn lichtere zuigers perfect. Pas daarbij snelle nokkenas toe en je hebt veel gewonnen. Wel is het zo dat je dan meer vermogen hebt in hogere toeren en niet in het normale tuf bereik.
Dus zuigers, drijfstangen, pistonpen, kleppen en krukas. Maar dit is dan ook het duurste van het tunen. Nadeel met zware zuigers is dat bij hoge toerentallen je drijfstang meer oprekt en ingeduwd wordt. Dus hoe lichter de zuiger hoe prettiger je drijfstang het vindt en des te meer toeren je kunt maken.
een licht vliegwiel is alleen goed voor het sneller op toeren komen van de motor, maar je leverd topsnelheid iets in.
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
jazeker:backfire schreef:PS heel mooi eendje, heb je nog meer foto's
http://www.mijnalbum.nl/Foto=IHXZYPBG
http://www.mijnalbum.nl/Foto=HSYQ7Y6C
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Pff nee geen adres voor je, ben daar niet mee bezig, heb straks een turbo, dus al dat high tech materiaal is niet aan mij besteed. Wiseco kan zuigers maken en 2cv.be verkocht ze ook wel. Site van hun doet het niet meer?
Je kunt ook experimenteren met het inkorten van je zuigers en het inwendig afdraaien, afbramen. Enige waar je wel op moet letten is dat de zuigers met pistonpen bij voorkeur op 0,1 gram even zwaar zijn.
Balanceren is zo wie zo een goed idee voor motoren die meer toeren gaan maken.
Je kunt ook experimenteren met het inkorten van je zuigers en het inwendig afdraaien, afbramen. Enige waar je wel op moet letten is dat de zuigers met pistonpen bij voorkeur op 0,1 gram even zwaar zijn.
Balanceren is zo wie zo een goed idee voor motoren die meer toeren gaan maken.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
[quote="backfire"]Pff nee geen adres voor je, ben daar niet mee bezig, heb straks een turbo, dus al dat high tech materiaal is niet aan mij besteed. Wiseco kan zuigers maken en 2cv.be verkocht ze ook wel. Site van hun doet het niet meer?
Je kunt ook experimenteren met het inkorten van je zuigers en het inwendig afdraaien, afbramen. Enige waar je wel op moet letten is dat de zuigers met pistonpen bij voorkeur op 0,1 gram even zwaar zijn.
hee weet jij misschien een bedrijf die krukassen kan balanceren tegen redelijke prijs... zou dit balanceren trouwens grote resultaten opleveren
Je kunt ook experimenteren met het inkorten van je zuigers en het inwendig afdraaien, afbramen. Enige waar je wel op moet letten is dat de zuigers met pistonpen bij voorkeur op 0,1 gram even zwaar zijn.
hee weet jij misschien een bedrijf die krukassen kan balanceren tegen redelijke prijs... zou dit balanceren trouwens grote resultaten opleveren
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
jongens een setje lichter gemaakte zuigers komt op ong. 500 euro......
eeehhhh, laat maar dan he
eeehhhh, laat maar dan he
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27