Voor een bekende ben ik een eend van 1962 aan het restaureren. Kan iemand mij vertellen hoe de tuimelaarassen te borgen m.b.v. de spiraalveren(de exacte positie van deze veren, een linkse en rechtse uitvoering).
Ik hoop dat iemand mij dit duidelijk kan maken b.v. met een foto, ik heb zelf diverse posities geprobeerd, maar kan geen logische manier vinden.
Groet Mark
borging klep-tuimelaarassen
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
De veren moet je zo plaatsen dat de tuimelaar precies op de klep komt en
de draairichring maakt niets uit,want het is alleen de tuimelaar op zijn plaats te houden.Houdt er wel erg in dat je de 2 koppen los 1kgm monteerd
en dan het spruitstuk vast zet,zodat de 2 koppen in de lijn van het spruitstuk komen en dan pas de kop op de goede spanning
de draairichring maakt niets uit,want het is alleen de tuimelaar op zijn plaats te houden.Houdt er wel erg in dat je de 2 koppen los 1kgm monteerd
en dan het spruitstuk vast zet,zodat de 2 koppen in de lijn van het spruitstuk komen en dan pas de kop op de goede spanning
Bedankt maar we hebben het niet over het zelfde.
Het gaat niet over de veer waar de tuimelaaras doorheengaat,maar de spiraalveer om de tuimelas te borgen .Naar mij verteld is komt dit maar bij een bepaald bouwjaar voor. Inmiddels heb ik de manier gevonden, echter de spiraalveertjes zitten dermate los dat een geringe aanraking ze doet losspringen.Vandaar mijn twijfels.Zal t.z.t. een foto plaatsen
Het gaat niet over de veer waar de tuimelaaras doorheengaat,maar de spiraalveer om de tuimelas te borgen .Naar mij verteld is komt dit maar bij een bepaald bouwjaar voor. Inmiddels heb ik de manier gevonden, echter de spiraalveertjes zitten dermate los dat een geringe aanraking ze doet losspringen.Vandaar mijn twijfels.Zal t.z.t. een foto plaatsen
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Ja, een foto zou wel handig zijn, want voorzover ik weet zit de tuimelaar as
gewoon vast met 1 bout en 1 draadeind op alle type 2CV motoren.
Het enige wat verschilt is de dikte van de as en de uitvoering van de tuimelaar.
gewoon vast met 1 bout en 1 draadeind op alle type 2CV motoren.
Het enige wat verschilt is de dikte van de as en de uitvoering van de tuimelaar.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
http://tinypic.com/view/?pic=rsez5d
Hier gaat het dus om.Ingetekend zoals ik het mij kan herinneren.
Mark[/url]
Hier gaat het dus om.Ingetekend zoals ik het mij kan herinneren.
Mark[/url]
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Is dat van een 12 of 9 PK misschien?
Bij mijn 18 PK zit het ongeveer als bij een 2CV6.
In dat geval kan je beter kontakt opnemen met de specialisten van de EEEC.
Hoewel het mij lijkt dat er niet zoveel mogelijkheden zijn.
Bij mijn 18 PK zit het ongeveer als bij een 2CV6.
In dat geval kan je beter kontakt opnemen met de specialisten van de EEEC.
Hoewel het mij lijkt dat er niet zoveel mogelijkheden zijn.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.