Dynamo advies gevraagd!
Dynamo advies gevraagd!
Hulp en advies gevraagd
Afgelopen zaterdag heb ik de lampen van mijn eend laten branden! stom.
Ja en als logisch was daarop, een dag later, mijn accu leeg. ANWB gebeld, opgestart en rijden met die hap. Maar toen viel hij halverweg bij een stoplicht plots uit. Weer de Anwb gebeld. Bij aankomst toch maar is even doormeten. Accu kwam zeer goed uit de test, echter de dynamo laden niet meer bij. Bij flink wat toeren haalde hij max 10 volt en bij stationair was dit tussen 6 en 8 volt!
Wat moet ik doen?
Mogelijke opties
de dynamo
- zelf reviseren
- laten reviseren
- inruilen
- kopen bij bijvoorbeeld, blauw 2cv dealer of custom classics, of le patron
Graag advies in deze zaak! ben een student met geen rode cent, dus prijs is doorslaggevend
Afgelopen zaterdag heb ik de lampen van mijn eend laten branden! stom.
Ja en als logisch was daarop, een dag later, mijn accu leeg. ANWB gebeld, opgestart en rijden met die hap. Maar toen viel hij halverweg bij een stoplicht plots uit. Weer de Anwb gebeld. Bij aankomst toch maar is even doormeten. Accu kwam zeer goed uit de test, echter de dynamo laden niet meer bij. Bij flink wat toeren haalde hij max 10 volt en bij stationair was dit tussen 6 en 8 volt!
Wat moet ik doen?
Mogelijke opties
de dynamo
- zelf reviseren
- laten reviseren
- inruilen
- kopen bij bijvoorbeeld, blauw 2cv dealer of custom classics, of le patron
Graag advies in deze zaak! ben een student met geen rode cent, dus prijs is doorslaggevend
Re: Dynamo advies gevraagd!
Zou ook nog kunnen dat de spanningsregelaar kapot is. Hoeveel spanning levert de dynamo zelf (dus niet op de accu meten)? Zou iets van 30 V moeten zijn dacht ik.
La vie est belle.
En als het de spanningsregelaar niet is zou je ook nog ff je koolborstels kunnen bekijken. Zitten met 2 schroefjes in je dynamo. ff eruit en bekijken of ze nog goed zijn, anders die vervangen.
Verder controleren of je acu-lampje brand. Want als dat niet brand op je dashbord word er niets, lees niets, bijgeladen!! Dat is kwestie van lampje vervangen.
Verder controleren of je acu-lampje brand. Want als dat niet brand op je dashbord word er niets, lees niets, bijgeladen!! Dat is kwestie van lampje vervangen.
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2682
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Kijk hier eens voor de oplossing: http://www.2cv.nl/alledag/vraagbaak.html#laadstroom
Verder zitten je koolborstels achter het "stekkertje met het dunne draadje", das het stekkertje waar geen oog aan zit. Trek die stekker eraf en draai met schroevendraaier die twee schroeven los. Nu kun je je koolborstels eruit pakken. Laat deze niet in den modder of andere drek vallen... Bekijk ze, en beter nog, vergelijk ze. Moeje ff een andere duck vinden. Succes!
Verder zitten je koolborstels achter het "stekkertje met het dunne draadje", das het stekkertje waar geen oog aan zit. Trek die stekker eraf en draai met schroevendraaier die twee schroeven los. Nu kun je je koolborstels eruit pakken. Laat deze niet in den modder of andere drek vallen... Bekijk ze, en beter nog, vergelijk ze. Moeje ff een andere duck vinden. Succes!

stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY
Michiel van Ginkel schreef:waar aan de dynamo kan ik die koolborstels vinden? mijn dyane laadt erg slcht bij en ik verdenk de koolborstels (met gas bij geven vliegt de laadstroommeter weer naar het midden zoals het hoort) maar bij stilstaan stationair zonder electra aan zit ie zo in de linkerhoek

Bij stationair draaien laadt de dynamo geen stroom bij. Dat doet hij pas bij ongeveer 1800 toeren. Plaats ff een voltmetertje op de accupolen en geef een beetje gas, dan moet de spanning oplopen naar ongeveer 14.5 volt. Is dit allemaal in orde dan is je accu slecht.

Citroën 2cv S6 1987
Citroén Xantia Break 2.0 Turbo C.T. 1996
Aermacchi Ala d-Oro racer 1965
Aermacchi replica met kenteken 1972
Citroén Xantia Break 2.0 Turbo C.T. 1996
Aermacchi Ala d-Oro racer 1965
Aermacchi replica met kenteken 1972
Ik begin morgen is met de koolborsteltjes! kan iemand vertellen hoe je dan kan zie of deze versleten zijn?
Uiteraard heb ik alle bedrading al gecheckt. Toen de anwb gister mijn voltage meten met op zijn minst 1800 toeren kwam het voltage op on geveer 11 volt.
En degene die over een ruil dynamo begon!!? voor 15 euro! waar is dat. Want het liefts heb ik ook een nieuwe lager, want die is ook niet al te best meer!
Bedankt voor alle reacties
Uiteraard heb ik alle bedrading al gecheckt. Toen de anwb gister mijn voltage meten met op zijn minst 1800 toeren kwam het voltage op on geveer 11 volt.
En degene die over een ruil dynamo begon!!? voor 15 euro! waar is dat. Want het liefts heb ik ook een nieuwe lager, want die is ook niet al te best meer!
Bedankt voor alle reacties
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2682
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
ik had een complete dynamo bij, want als het de koolborstels niet zijn, zijn de diodes wel kapot, laatst dus ook het geval, koolborstels nog practisch nieuw maar hij laadde toch echt niet meer bij.flusc schreef:Ik heb ook een reserve setje in mijn eendje liggen, volgende zomer naar frankrijk met eendje, en ik heb geen zin om daar met pech te staan...
zijn er trouwens mensen die goede tips hebben voor een ehbo kit in de eend??
wat betreft de ehbo-kit, ik heb er gewoon een van de aldi, zitten de meeste dingen wel in. hema heeft ook betaalbare
Ami 8 break
maar wat ik bedoel is specifiek eend materiaal zoals die kooltjes...Evan schreef:wat betreft de ehbo-kit, ik heb er gewoon een van de aldi, zitten de meeste dingen wel in. hema heeft ook betaalbareflusc schreef:Ik heb ook een reserve setje in mijn eendje liggen, volgende zomer naar frankrijk met eendje, en ik heb geen zin om daar met pech te staan...
zijn er trouwens mensen die goede tips hebben voor een ehbo kit in de eend??
(of een 2de dak

vroem vroem