Eend gekocht!

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Gebruikersavatar
Voge
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 2 jan, 2006 21:53
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Voge » za 7 jan, 2006 22:28

Het was ooit een special geloof ik, maar of er nog een origineel onderdeel op zit is maar de vraag... De koplampen moeten inderdaad vierkant zijn, de kleur klopt niet, 't dash wist ik niet??, de bekleding is uit een ander model (en kapot :? ), het dak hoort buiten te sluiten....
Maar goed, 't is een eend :lol:
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 7 jan, 2006 22:30

Bekleding is van een Transat. :lol:

Komt op mij ook eerder over als een Club. weet je zeker dat het een buitensluiter is geweest? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Voge
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 2 jan, 2006 21:53
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Voge » za 7 jan, 2006 22:35

Nee, weet ik niet zeker... Kan je dat zien? Zou er dan gewoon een spècial achterklep op zitten??
Bekleding is inderdaad van een Transat, noemde Martien ook al..
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1513
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » za 7 jan, 2006 22:37

Lijkt mij logischer dat er een ander kofferdeksel opzit dan dat heel het interieur getransformeerd werd en dat er een zwarte strip op de drempel is gezet :roll:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gebruikersavatar
Voge
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 2 jan, 2006 21:53
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Voge » za 7 jan, 2006 22:44

Je hebt helemaal gelijk... Maar ik ben nog niet zo op de hoogte van de verschillen tussen de modellen... En over die andere achterklep --> dat moet nu eigenlijk weer. Er zitten minimaal 4 lelijke stikkers (of afdrukken van vorige stikkers) op en de bovenste rand is rot..
Dan maar meteen op zoek naar een club logo :wink:
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Delfosso » za 7 jan, 2006 23:20

Voge schreef: - de koude start is heel erg slecht! Hij slaat steeds net aan en meteen weer af. Soms komt er een plof uit de carburateur. Als 'ie eenmaal één keer op toeren is geweest blijft 'ie lopen, soms valt 'ie wel sterk terug in toeren en ploft 'ie nog een keer. (Tips???)

- Bij het inveren rechts en bij het nemen van een scherpe bocht naar links maakt de vering aan de rechterkant wat bijgeluiden. Tom heeft me net wonderolie aangeraden, ik zal morgen kijken of ze dat hier hebben!

- Hij loopt iets te laag stationair zodat 'ie bij warme motor met lampen aan bijna afslaat. Waar zit de luchtschroef en waar de CO schroef? Zal 'm eens iets helpen morgen..

Verder rijdt 't prima!!!

Eend rijden is echt leuk!!
Vreemd dat Martien de motor niet netjes heeft afgesleld voor dat ie de eend aan je heeft meegegeven :?

Is het luchtfilter/bougies schoon??

De stelschroef van het stationaire toerental bevind zich links van de aanhechting van de carburateur en de gaskabel (zeg maar de gashendel)
daar zie je een zwarte regelschroef.

De stationaire sproeier MAG ALLEEN WORDEN AFGESTELD MET MOTOR OP BEDRIJSTEMPERATUUR. De stelschroef kan je met de hand instellen. Eerst draai je de schroef zover in dat de motor onregelmatig gaat lopen (bijna afslaat) daarna draai je hem helemaal uit tot de motor snel draait.
Daarna weer wat terug draaien tot ongeveer 600-700 toeren.

Wat de geluid bij bochten betreft kan het idd de veerpotten zijn die je moet inspuiten met wonderolie. Mijn eend had ook geluid als ik door de bocht ging het klonk als "rakakatktktkakaaktkakta"
Dat zijn wiellagers die droogstaan en dus binnen nu en 5000km vervangen zouden moeten worden. Weet natuurlijk niet hoe het geluid bij jouw eend klinkt...

Succes verder met je duckie!!
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » za 7 jan, 2006 23:23

Mooimooi! En blauw! Welkom ja en tot meeting..
Yannick schreef:Mooi maar da's geen 2cv6 Special, da's een Club...Zwarte strip onder de deuren, Dyane stuur, grote kilometerteller,...en de chrome koplampen verraden dat daar ooit rechthoekige stonden :wink: Maar in ieder geval veel plezier ermee, ziet er nog goed uit!
Wel deurpanelen van de Special. Bietje rare mix?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
Voge
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 2 jan, 2006 21:53
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Voge » za 7 jan, 2006 23:37

Hij staat nu al wel iets beter afgesteld, blijft in ieder geval lopen en vanmorgen startte 'ie al wat beter. Moet wel de choke helemaal uittrekken bij de koude start. Ik zal er binnenkort nog eens een beetje aan gaan draaien, hij reageert ook niet echt op de luchtschroef geloof ik. Ik geloof dat ze 'm bij de APK wat hebben geknepen IVM de CO eisen, daarna heeft Martien er niets meer aan gedaan. Omdat ik daar het licht niet aan had bleef het motortje lopen.

Het geluid klinkt niet als een wiellager en je hoort 't bij inveren en in bochten (doordat 'ie dan ook inveert). Ik heb vandaag geen tijd gehad om wonderolie te kopen maar zal 't binnenkort zeker gaan doen!

Dat mijn eend een rare mix is weet ik, identiteitscrisisje?? :lol:

Edit: in mijn luchtfilterhuis lag vanmiddag een klein beetje olie. De bougies zijn nieuw, heb ze er nog niet uit gehad eigenlijk :oops:
Die olie kan komen doordat ik wat te snel olie heb bijgevuld, vulbuis is nogal traag geloof ik...
Laatst gewijzigd door Voge op za 7 jan, 2006 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1513
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » za 7 jan, 2006 23:38

Lijkt erop dat je 2pk zin had in ander plaatwerk :lol:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gebruikersavatar
Voge
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 2 jan, 2006 21:53
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Voge » za 7 jan, 2006 23:39

Daar heeft 'ie nu weer zin in hoor :P

Maar voorlopig kan 'ie de boom in...
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Delfosso » za 7 jan, 2006 23:43

Voge schreef:
Edit: in mijn luchtfilterhuis lag vanmiddag een klein beetje olie. De bougies zijn nieuw, heb ze er nog niet uit gehad eigenlijk :oops:
Die olie kan komen doordat ik wat te snel olie heb bijgevuld, vulbuis is nogal traag geloof ik...
Normaal zou olie in het luchtfilter betekenen dat je klep in je olievulpijp verstopt zit. Ook omdat ie nogal traag is...
Hou het even in de gaten anders moet je de vulpijp vervangen.
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84

Gebruikersavatar
Voge
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 2 jan, 2006 21:53
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Voge » za 7 jan, 2006 23:45

Delfosso schreef:dat je klep in je olievulpijp verstopt zit. Ook omdat ie nogal traag is...
Is die klep op één of andere manier te zien? Er gaat een slang vanaf de olievulpijp naar het luchtfilter, dit heeft iets met ventilatie / overdruk te maken neem ik aan? Komt die olie niet door deze slang binnen?
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Delfosso » za 7 jan, 2006 23:47

Dit staat in de 2cv.nl vraagbaak:

Olie in je luchtfilter?
Over een kapotte olievulpijp (carterventilatieklep).

Ligt er een plasje olie in je luchtfilter en de slang van olievulpijp naar luchtfilter? Dan is de klep die in je olievulpijp zit, verstopt/oud. Deze klep zorgt er voor dat overdruk in het carter naar 'buiten' kan maar de olie in het carter blijft. Dit heeft als resultaat onderdruk in het carter De klep zit IN de olievulpijp. Een andere vulpijp monteren lost dit probleem op. Als de klep verstopt of gescheurd is dan heb je geen onderdruk meer in het carter. Als je een tijdje doorrijdt met zo'n kapotte klep gaat alles lekken en zie je de olie echt uit alle gaten en hoeken komen.
De carterdruk wordt kompleet met olie overvloeden, zo het luchtfilter in geblazen. Het luchtfilter wil dan nog wel eens openspringen. Het teveel aan olie in het luchtfilter wordt weer terug de motor in gezogen. Vervolgens worden je bougies zwart en gaat je motor roken.
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 7 jan, 2006 23:50

Hoelang moet zo'n vulpijp meegaan dan. Heb de mijne 2jaar geleden vervangen, maar heb wel al deze klachten zowat. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Voge
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 2 jan, 2006 21:53
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Voge » za 7 jan, 2006 23:51

Kortom: zo rap mogelijk een nieuwe vulpijp zien te regelen... Iemand?? :wink:

Een plasje olie was 't trouwens nog niet echt hoor, met één papieren doekje was 't weer droog..
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997

Plaats reactie