probleem met vorst
-
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo 1 jan, 2006 20:15
- Locatie: Helmond
probleem met vorst
ik heb het volgende probleem
als ik een dag niet gereden heb met mijn eend en de volgende dag wil ik s'morgens starten terwijl het vriest dan krijg ik hem niet aan de gang
hij pakt hem dan meteen de eerste keer en raak hem ook meteen weer kwijt wat ik dan ook probeer; tijdje doorstarten ff wachten tijdje wachten weer starten hij pakt niet. pas later op de dag dan start ie weer.
heb ik wel gewoon de vorige dag gereden ( en dat hoeft maar een stukje te zijn) dan is er geen probleem. is de temperatuur boven nul dan ook niet zelfs al heeft ie 1 of meer dagen stil gestaan.
Wat kan het zijn of doe ik fout?
Extra info bij geen probleem start ik;
bij koud weer
* beetje choke starten dan wat gas geven tot de motor zelf goed loopt ff laten lopen dan rustig wegrijden.
bij normaal of warm weer
* geen choke starten ff laten lopen rustig wegrijden.
en dan meteen nog een vraagje wat adviseren jullie wel een wintergrille gebruiken of is het niet echt nodig want ik zie weinig eendjes die hem nu wel hebben?
als ik een dag niet gereden heb met mijn eend en de volgende dag wil ik s'morgens starten terwijl het vriest dan krijg ik hem niet aan de gang
hij pakt hem dan meteen de eerste keer en raak hem ook meteen weer kwijt wat ik dan ook probeer; tijdje doorstarten ff wachten tijdje wachten weer starten hij pakt niet. pas later op de dag dan start ie weer.
heb ik wel gewoon de vorige dag gereden ( en dat hoeft maar een stukje te zijn) dan is er geen probleem. is de temperatuur boven nul dan ook niet zelfs al heeft ie 1 of meer dagen stil gestaan.
Wat kan het zijn of doe ik fout?
Extra info bij geen probleem start ik;
bij koud weer
* beetje choke starten dan wat gas geven tot de motor zelf goed loopt ff laten lopen dan rustig wegrijden.
bij normaal of warm weer
* geen choke starten ff laten lopen rustig wegrijden.
en dan meteen nog een vraagje wat adviseren jullie wel een wintergrille gebruiken of is het niet echt nodig want ik zie weinig eendjes die hem nu wel hebben?
helemaal gek op m'n blauwe eend
RK-18-FX
RK-18-FX
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ik denk dat dit niet aan jou ligt, maar aan het blokki
'k heb er bij een eend van me zelf ook last van laatste tijd, en het kan meerdere oorzaken hebben..
- kleppen?
- onsteking?
- pakkingen?
- bougies?
is al een boel over gesproken op dit forum...(onderwerp startproblemen e.d.)
'k heb er bij een eend van me zelf ook last van laatste tijd, en het kan meerdere oorzaken hebben..
- kleppen?
- onsteking?
- pakkingen?
- bougies?
is al een boel over gesproken op dit forum...(onderwerp startproblemen e.d.)
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
vandaag met de visa gereden, temp. komt ZONDER wintergril niet boven de 75 C.Tom Duckpower schreef:wintergrille gebruiken!
Citroen adviseert bij 15 graden of lager, zelf doe ik het met 10 graden of lager!
Die grille moet er nu dus opzitten
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Het kan inderdaad heel goed aan de staat van de accu liggen, ik heb hetzelfde eens meegemaakt, accu kreeg de startmotor wel rond, maar het was net of er te weinig stroom over was voor de ontsteking. Nieuwe accu er in en geen problemen meer.Punky schreef:Mijne heeft het ook gehad en die heeft een 123. Alles ff nakijken. Als het kouder wordt doet ie het gewoon slechter. Hoe is de staat van de accu bijvoorbeeld???
Met vorst gaat de accusterkte enorm achteruit.
Met een oude eend (6 volt) die ik vroeger had nam ik bij vorst iedere avond de accu mee naar binnen, zette hem voor de radiator van de verwarming en had 's morgens geen enkel probleem met starten.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ik heb het ook, ik heb het idee dat als ik de contackt sleutel terugdraai (dus uit) dat ie dan probeert aan te slaan????
hoe zou dit kunnen?
hoe zou dit kunnen?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Addicted user
- Berichten: 5834
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
omdat dan de startmotor stopt met de nodige amperes te trekken en je bobine dan net iets meer juice heeft om een sterke vonk te genereren.
bij mijn eend weet ik dat doorstarten geen nut heeft, wat ik bij vorst doe is starten zodat ie 2 of 3 keer rondgooit, vervolgens uit, dan weer zodat ie 1 keer rondgooit. Herhaal dit een keer of 3 en je zult merken dat ie veel sneller aanslaat. Een beetje hetzelfde idee als het gebruik van de slinger. Je zet hem tegen compressie een geeft hem een slinger. Paar keer doen en hij slaat aan.
bij mijn eend weet ik dat doorstarten geen nut heeft, wat ik bij vorst doe is starten zodat ie 2 of 3 keer rondgooit, vervolgens uit, dan weer zodat ie 1 keer rondgooit. Herhaal dit een keer of 3 en je zult merken dat ie veel sneller aanslaat. Een beetje hetzelfde idee als het gebruik van de slinger. Je zet hem tegen compressie een geeft hem een slinger. Paar keer doen en hij slaat aan.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ooh vandaar, en als ik nieuwe bougies zou gebruiken zou die dan sterkere vonk kunnen hebben?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
hoe kan dat dan dat ik bijv. voorig jaar geen startproblemen had in de winter...toen was het ook koud
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/