wel druk maar niet remmen

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

wel druk maar niet remmen

Bericht door Ramon » vr 6 jan, 2006 18:13

het laatste probleem van project dolly.

compleet vernieuwde remleidingen, druk genoeg pedaal zit boven in maar hij remt niet!! met twee voeten en 300 kilo er op dan wel maar dat is niet normaal wat zou dit kunnen zijn

al meerdere malen ontlucht voor de ombouw remde hij ook dus?

Groeten

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » vr 6 jan, 2006 18:24

komt er bij ontluchten wel olie uit de nippel? of zit er mischien iets verstopt?

groet frank

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 6 jan, 2006 18:26

komt olie uit idd

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » vr 6 jan, 2006 18:41

klinkt toch als lucht, en als je pompt? en of een wiel van de grond krikt, merk je dan wel verschil?

groet

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 6 jan, 2006 18:44

er zit normale druk op het pedaal net als de ander eenden omons heen!

maar deze remt gewoon niet goed,

ik zal de wielen eens onafhankelijk kijken of ze remmen.

nog iedeetjes

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 7 jan, 2006 01:30

inderdaad lijkt meer op vastzittende remzuigers dan, als druk hetzelfde is. Als je een soort erval voelt bij het indrukken dan kan het de hoofdremcilinder zijn

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » za 7 jan, 2006 15:00

Bij vastzittende remzuigers komt e.a. niet terug, maar als het onlangs nog heeft gefunctioneerd dan moet je echt wel een beetje remwerking krijgen.

groet frank

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » za 7 jan, 2006 18:21

Kan je met de ontluchtingsnippel los of eruit wel het pedaal intrappen? Als je dan ook niet kan trappen lijkt het me de hoofdremcilinder te zijn.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » za 7 jan, 2006 21:49

CitRoel schreef:Kan je met de ontluchtingsnippel los of eruit wel het pedaal intrappen? Als je dan ook niet kan trappen lijkt het me de hoofdremcilinder te zijn.
Hierop inhakend, hoe heb je ontlucht?

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » zo 8 jan, 2006 16:18

Vette trommels/schijven/blokken ?
Afblijven.

Hcokmot

Bericht door Hcokmot » zo 8 jan, 2006 20:12

eerst maar ff schoonmaken idd

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » ma 9 jan, 2006 18:01

Ook al zijn ze vet je voelt echt wel of ie remt of niet... draai eens een ontluchtingsnippel er bijna uit en trap eens op de rem...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 9 jan, 2006 19:25

dan trap je hem tot de bodem

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » di 10 jan, 2006 17:37

Dus de hoofdremcilinder is dus los... dus je wielremcilinder eruit halen en reviseren. Of andere remklauwen erop...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » di 10 jan, 2006 18:04

Hoe lang heeft e.a. dan stil gestaan? het lijkt erop dat al je wielremcylinders vastgeroest zijn, maar dat is wel heel raar.

groet Frank

Gesloten