Functie knopje?
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Functie knopje?
Weet iemand wat de functie is van het knopje boven het knopje voor de ruitenwissers van m'n Club? Er staat een soort halfvol tankje op, maar de ruitensproeier is het knopje onder dat van de ruitenwissers... Als ik het indruk gebeurt er niets.
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
volgens mij is die van het remolie resevoir?? normaal moet er dan een rood lampje gaan branden als je m indrukt.
als dat lampje gaat branden als je je knopje niet indrukt, dan is je remolienivo te laag. Dat knopje dient eigenlijk als controle, om te zien of het lampje nog goed is, wat bij jouw dus niet zo lijkt te zijn??
Greatnix Spookeend
als dat lampje gaat branden als je je knopje niet indrukt, dan is je remolienivo te laag. Dat knopje dient eigenlijk als controle, om te zien of het lampje nog goed is, wat bij jouw dus niet zo lijkt te zijn??
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- berend jan
- Regelmatige poster
- Contacteer:
volgens mij is het een knopje om te controleren of je oliepijl en remdinges bijna op is.. alleen aangezien dit lampje niet zoals bij moderne auto's automatisch test bij het starten moet je hem handmatig testen.
Dit doe je door af en toe op het knopje te drukken als je lampje gaat branden doet die het nog...
als het lampje continu brand moet je volgens mij je oliepijl gaan bekijken of je remvloeistof pijl...
dacht ik dit is mij zo verteld bij het kopen van mijn 2cv..
Dit doe je door af en toe op het knopje te drukken als je lampje gaat branden doet die het nog...
als het lampje continu brand moet je volgens mij je oliepijl gaan bekijken of je remvloeistof pijl...
dacht ik dit is mij zo verteld bij het kopen van mijn 2cv..
Voor mensen die niets hoeven compenseren, 2CV Spécial..
-
- Heavy user
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Ik denk dat ik al die dashlampjes dan maar eens moet gaan vervangen.
De enige die ik al in actie heb gezien is grootlicht (maar die zit verstopt achter het stuur, denk dat ik die ook 'ns recht mag gaan zetten ), mistlicht (lampje doet het, maar mistlicht zit er niet op ), knipperlicht (dacht ik) en de achterruitverwarming. Chokelampje doet het als ie er zin in heeft, en de andere rode lampjes nog nooit zien branden... Toch wel gevaarlijk idee, dat die het niet doen.
Bedankt voor de antwoorden!
De enige die ik al in actie heb gezien is grootlicht (maar die zit verstopt achter het stuur, denk dat ik die ook 'ns recht mag gaan zetten ), mistlicht (lampje doet het, maar mistlicht zit er niet op ), knipperlicht (dacht ik) en de achterruitverwarming. Chokelampje doet het als ie er zin in heeft, en de andere rode lampjes nog nooit zien branden... Toch wel gevaarlijk idee, dat die het niet doen.
Bedankt voor de antwoorden!
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Houdt er wel erg in,dat als het vlottertje in het remoliereservoir klemt
en je drukt op het knopje het gewoon werkt maar het niveau mischien te
laag staat,dus draait soms het dopje van het reservoir en rammelt er even
mee.
pcrodent,heb je er erg in dat de lichtschakelaar altijd in een hoge en een lage positie kan.al draaiend heb je in de hoge stand stadslicht en grootlicht
en in de lage stand 2X dimlicht.
en je drukt op het knopje het gewoon werkt maar het niveau mischien te
laag staat,dus draait soms het dopje van het reservoir en rammelt er even
mee.
pcrodent,heb je er erg in dat de lichtschakelaar altijd in een hoge en een lage positie kan.al draaiend heb je in de hoge stand stadslicht en grootlicht
en in de lage stand 2X dimlicht.
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Wie weet waar deze knopjes voor zijn..
Nummer 1: is een hendeltje dat je naar links en naar rechts kan doen, als het naar links geschakeld is gaat ie 'branden'...waar is dit voor?
Nummer 2: is een knopje op de zijkant van het dashboard, dit knopje kan ik indrukken en wanneer ik die ingedrukt heb blijft ie ingedrukt zitten totdat ik em weer indruk ..en waar is deze voor??
Het gaat om een 2cv6 club uit 87.
Gr. Edwin
Nummer 1: is een hendeltje dat je naar links en naar rechts kan doen, als het naar links geschakeld is gaat ie 'branden'...waar is dit voor?
Nummer 2: is een knopje op de zijkant van het dashboard, dit knopje kan ik indrukken en wanneer ik die ingedrukt heb blijft ie ingedrukt zitten totdat ik em weer indruk ..en waar is deze voor??
Het gaat om een 2cv6 club uit 87.
Gr. Edwin
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
eerste weet ik zo 123 niet. Tis er iig zelf ingezet.
2de weet ik wel
die is voor het mistachterlicht.
Als je die indrukt moet er ook een oranje lampje gaan branden.
Zo te zien zit dat niet bij de rest van de lampjes (blauw-groen-rood). Die rode zou een oranje moeten zijn.
Rechtsboven op het dash zitten 2 rode lampjes
1 gaat aan als je de eend op contact zet (oliedruk) en gaat uit zodra je start.
De andere gaat aan als je op de knop drukt die eronder zit (potje met een rempedaaltje staat daar op).
2de weet ik wel
Zo te zien zit dat niet bij de rest van de lampjes (blauw-groen-rood). Die rode zou een oranje moeten zijn.
Rechtsboven op het dash zitten 2 rode lampjes
De andere gaat aan als je op de knop drukt die eronder zit (potje met een rempedaaltje staat daar op).
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
Die 2e is een mistlampaanzetdrukknopje. Loop even om je eend heen om te checken of die mistlamp er ook werkelijk aanhangt en het doet.
Dat andere schakelaartje lijkt me niet iets wat origineel in een eend hangt. Schakel hem aan en loop nogmaals om je eend en kijk wat er veranderd is sinds de vorige keer dat je er omheen liep.
Dat andere schakelaartje lijkt me niet iets wat origineel in een eend hangt. Schakel hem aan en loop nogmaals om je eend en kijk wat er veranderd is sinds de vorige keer dat je er omheen liep.
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Oké, dan doet het mistachterlicht het iig niet..zal ik daar maar es na kijkenTom Duckpower schreef:eerste weet ik zo 123 niet. Tis er iig zelf ingezet.
2de weet ik wel
Ja klopt!Tom Duckpower schreef: Rechtsboven op het dash zitten 2 rode lampjes
Bedankt allemaal..als iemand nog een idee heeft wat nummer 1 kan zijn hoor ik dat graag
Zou die 1e ook de achterruitverwarming kunnen zijn..?
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer: