Advies over aankoop momentsleutel
-
- Heavy user
Advies over aankoop momentsleutel
Aangezien ik m'n blokkie samen met Ramon wil reviseren lijkt een momentsleutel mij ene handig en nuttig gereedschap. Maar welke momentsleutel (merk/type) is geschikt ? Het liefst 1 momentsleutel voor alle moertjes en boutjes die er in de Eend zitten, dus geschikt voor alle in de Eend voorkomende aanhaalmomenten.
Indien jullie geen idee hebben welk merk/type geschikt is zou ik graag willen weten waar ik op moet letten als ik zo'n ding uitzoek.
Indien jullie geen idee hebben welk merk/type geschikt is zou ik graag willen weten waar ik op moet letten als ik zo'n ding uitzoek.
Afblijven.
-
- Heavy user
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
-
- Heavy user
-
- Addicted user
- Contacteer:
denk dat je dan toch op 2 sleutels uitkomt, ik heb nog geen momentsleutel gezien die bij 5 begint en doorgaat tot 50. Meestal zit daar een overlap in.
ik heb nu een jaar of 10 een gedore die gaat van 10 tot 53 en bevalt mij uitstekend. Mijn Facom ratel heb ik net zo lang en doet het nog als de beste.
Toendertijd resp 179 gulden en 75 gulden voor betaald.
ik heb nu een jaar of 10 een gedore die gaat van 10 tot 53 en bevalt mij uitstekend. Mijn Facom ratel heb ik net zo lang en doet het nog als de beste.
Toendertijd resp 179 gulden en 75 gulden voor betaald.
- Voge
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Maar op boerderijen wordt gereedschap over 't algemeen iets meer mishandeld als door de gemiddelde eend sleutelaarbackfire schreef:Mijn Facom ratel heb ik net zo lang en doet het nog als de beste.

(en ja, een gedore ratel houdt 't langer vol!)
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997
-
- Addicted user
- Contacteer:
haha, maar ik ben geen gemiddelde eend sleutellaar, ook motoren en andere auto's vroeger gesleuteld, en ja als er geen hamer in de buurt was, of een breekijzer, ja dan maar de facom. Maar goed ik ben zeer tevreden met mijn facom en voor de gemiddelde sleutellaar hier op het forum is dat dus goed genoeg, en het scheelt in de euri's.
PS facom heb ik indertijd gekocht omdat deze 12 ratels heeft en de gedore toen maar 6. Dit is heel fijn als je een kleine slag kunt maken.
PS facom heb ik indertijd gekocht omdat deze 12 ratels heeft en de gedore toen maar 6. Dit is heel fijn als je een kleine slag kunt maken.
-
- Veelvuldig poster
-
- Heavy user
-
- Addicted user
- Contacteer:
nog even on topic
momentsleutel
range welke je nodig hebt is 5 t/m 400NM
whoohahaha, sorry liet me ff gaan.
maar ff serieus. 5 t/m 120 als je aan de motor en versnellingsbak gaat sleutelen.
350-400NM is voor ophanging en nog wat zwaar spul. Of te wel een el cheapo sleutel en lekker met je gewicht er aan hangen.
momentsleutel
range welke je nodig hebt is 5 t/m 400NM
whoohahaha, sorry liet me ff gaan.
maar ff serieus. 5 t/m 120 als je aan de motor en versnellingsbak gaat sleutelen.
350-400NM is voor ophanging en nog wat zwaar spul. Of te wel een el cheapo sleutel en lekker met je gewicht er aan hangen.