Ploffen in de uitlaat

Plaats reactie
Truus 07
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: di 24 jan, 2006 00:29
Locatie: Valkenburg in de Rijn

Ploffen in de uitlaat

Bericht door Truus 07 » ma 30 jan, 2006 00:48

Hallo,

Ik ben nieuw hier, maar lees al een tijdje mee. Ik heb al zo'n jaar of 10 allerlei eenden/dyane's gereden en doe er steeds meer zelf aan.

Nu kwam ik vandaag het volgende tegen bij mijn dyane, en ik kon hier zo snel in de archieven niets over terug vinden.

Omdat er wat uitlaatdampen de auto in kwamen heb ik vandaag volgens het boekje de uitlaat losgemaakt en weer vast gezet. Ik heb het idee dat dit best aardig gelukt is.

Bij de testrit gebeurde steeds het volgende. Als ik tijdens het rijden het gas plots losliet en vervolgens remde klonken er ploffen in de uitlaat (ongeveer middenonder) soms dof en zacht soms scherp en hard.

Als ik dan weer opnieuw gas ging geven sputterde alles even tegen maar eenmaal weer op toeren ging alles goed. In de lage toeren lijkt er toch nog een luchtgeluidje te horen.

Zou de uitlaat dan toch nog niet goed dicht zijn of zou het gewoon weg een heel ander iets kunnen zijn?

Groet Eva

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 30 jan, 2006 00:50

Heb dit ook gehad. Dan lekt de uitlaat ergens. Even alles nakijken en anders uitlaatpasta gebruiken (dit wel uit laten harden, kan even duren ivm de kou)

Succes :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 30 jan, 2006 00:51

heb je topic even onder Motor Algemeen gezet ;)..

Ploffen zou idd een lekke uitlaat kunnen zijn, met name bij de klemmen. Smeer om de flensen waar de klemmen omzitten wat uitlaatpasta/gungum. Dan de klem er omheen, goed aandraaien en dan uit laten harden.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Truus 07
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: di 24 jan, 2006 00:29
Locatie: Valkenburg in de Rijn

Bericht door Truus 07 » ma 30 jan, 2006 00:55

Dank je, voor de verplaatsing!

Als er toch nog een lek zit, zou je dat toch moeten kunnen voelen/zien? Of kan een klein lekje zoiets ook al veroorzaken?

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 30 jan, 2006 00:57

motor starten en achter een doek in de uitlaat stoppen.

als de motor blijft lopen zit er ergens een lek, en je zou dat dan onder de motorkap goed moeten kunnen horen/voelen.
Niet aan de uitlaat voelen, want die wordt warm. Gewoon om de klemmen heen
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Truus 07
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: di 24 jan, 2006 00:29
Locatie: Valkenburg in de Rijn

Bericht door Truus 07 » ma 30 jan, 2006 01:01

Die doek heb ik geprobeerd...

Motor bleef lopen (niet van harte) maar de doek werd er uitgeblazen.

Ik ga deze week eens opnieuw proberen het lek te vinden!

Kan ik met een dergelijk lek(je) nog even doorrijden of moet ik het met spoed opsporen?

Bedankt voor de tips.

Eva

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 30 jan, 2006 01:05

Kun je mee doorrijden. Alleen als het erg gaat stinken dan adem je ook CO in. Ik heb dat zelf ook vaker gehad. Zet dan je vent.klep iets open. Maar blijf er niet te lang mee doorrijden.
(wel een slecht advies uit de mond van een pleeg, ik weet het :wink: )

Als je test die doek er ff insteken achter. Dan zal ie meer blazen als er een lek zit.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » ma 30 jan, 2006 17:25

Die doek natuurlijk wel er tegenaan gedrukt houden. Meestal moet je dat iemand anders laten doen zodat je zelf geen zwarte handen krijgt! 8)
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 30 jan, 2006 17:56

je hoort hem als ie lek is zeker blazen... als je je hand achteraan op de uitlaat houd, sorry lees doek
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Plaats reactie