Ploffen in de uitlaat
-
- Beginner
Ploffen in de uitlaat
Hallo,
Ik ben nieuw hier, maar lees al een tijdje mee. Ik heb al zo'n jaar of 10 allerlei eenden/dyane's gereden en doe er steeds meer zelf aan.
Nu kwam ik vandaag het volgende tegen bij mijn dyane, en ik kon hier zo snel in de archieven niets over terug vinden.
Omdat er wat uitlaatdampen de auto in kwamen heb ik vandaag volgens het boekje de uitlaat losgemaakt en weer vast gezet. Ik heb het idee dat dit best aardig gelukt is.
Bij de testrit gebeurde steeds het volgende. Als ik tijdens het rijden het gas plots losliet en vervolgens remde klonken er ploffen in de uitlaat (ongeveer middenonder) soms dof en zacht soms scherp en hard.
Als ik dan weer opnieuw gas ging geven sputterde alles even tegen maar eenmaal weer op toeren ging alles goed. In de lage toeren lijkt er toch nog een luchtgeluidje te horen.
Zou de uitlaat dan toch nog niet goed dicht zijn of zou het gewoon weg een heel ander iets kunnen zijn?
Groet Eva
Ik ben nieuw hier, maar lees al een tijdje mee. Ik heb al zo'n jaar of 10 allerlei eenden/dyane's gereden en doe er steeds meer zelf aan.
Nu kwam ik vandaag het volgende tegen bij mijn dyane, en ik kon hier zo snel in de archieven niets over terug vinden.
Omdat er wat uitlaatdampen de auto in kwamen heb ik vandaag volgens het boekje de uitlaat losgemaakt en weer vast gezet. Ik heb het idee dat dit best aardig gelukt is.
Bij de testrit gebeurde steeds het volgende. Als ik tijdens het rijden het gas plots losliet en vervolgens remde klonken er ploffen in de uitlaat (ongeveer middenonder) soms dof en zacht soms scherp en hard.
Als ik dan weer opnieuw gas ging geven sputterde alles even tegen maar eenmaal weer op toeren ging alles goed. In de lage toeren lijkt er toch nog een luchtgeluidje te horen.
Zou de uitlaat dan toch nog niet goed dicht zijn of zou het gewoon weg een heel ander iets kunnen zijn?
Groet Eva
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
heb je topic even onder Motor Algemeen gezet
..
Ploffen zou idd een lekke uitlaat kunnen zijn, met name bij de klemmen. Smeer om de flensen waar de klemmen omzitten wat uitlaatpasta/gungum. Dan de klem er omheen, goed aandraaien en dan uit laten harden.

Ploffen zou idd een lekke uitlaat kunnen zijn, met name bij de klemmen. Smeer om de flensen waar de klemmen omzitten wat uitlaatpasta/gungum. Dan de klem er omheen, goed aandraaien en dan uit laten harden.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
2003 Audi A2 1.4i
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
motor starten en achter een doek in de uitlaat stoppen.
als de motor blijft lopen zit er ergens een lek, en je zou dat dan onder de motorkap goed moeten kunnen horen/voelen.
Niet aan de uitlaat voelen, want die wordt warm. Gewoon om de klemmen heen
als de motor blijft lopen zit er ergens een lek, en je zou dat dan onder de motorkap goed moeten kunnen horen/voelen.
Niet aan de uitlaat voelen, want die wordt warm. Gewoon om de klemmen heen
1986 2CV6 Special Pick Up
2003 Audi A2 1.4i
2003 Audi A2 1.4i
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Kun je mee doorrijden. Alleen als het erg gaat stinken dan adem je ook CO in. Ik heb dat zelf ook vaker gehad. Zet dan je vent.klep iets open. Maar blijf er niet te lang mee doorrijden.
(wel een slecht advies uit de mond van een pleeg, ik weet het
)
Als je test die doek er ff insteken achter. Dan zal ie meer blazen als er een lek zit.
(wel een slecht advies uit de mond van een pleeg, ik weet het

Als je test die doek er ff insteken achter. Dan zal ie meer blazen als er een lek zit.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
je hoort hem als ie lek is zeker blazen... als je je hand achteraan op de uitlaat houd, sorry lees doek
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/