onderdelen visablok herkennen?

Alles over visa-conversies.
Plaats reactie
Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

onderdelen visablok herkennen?

Bericht door Evan » di 31 jan, 2006 20:08

weet iemand hoe je de onderdelen van een visablok van de verschillende typen blok uitelkaar kan houden?

ik ga van de week kijken voor een stapeltje onderdelen en zou graag weten wat het is als ik het koop.

Ik heb begrepen dat tussen de cilinders en koppen verschillen zitten, en ook tussen de nokkenasssen.... maar welke verschillen zijn dat en zijn die zo op het oog te herkennen?


kun je trouwens een van een visablok (Zonder typeplaatje) zien welk type het is? ben bang van niet.....?

alvast dank

Groetjes Evan
Ami 8 break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 1 feb, 2006 00:02

ik weet dat bij de 630 de afdichting van de kop in de kop zit en bij de 644 de afdichting in de cilinder. Verder zijn er verschillendeafdichting van de voetpakking, als ik met niet vergis.

Nokkenas zou ik zo niet durven zeggen, dan zou je ze naast mekaar moeten houden.

Maar is het belangrijk dan?

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » wo 1 feb, 2006 03:00

2cv nokkenas hheft de vervroeging voor platinnekes visa niet .

blok te herkennen vanschter bovenaan waar het type plaatje zit bij 2cv lopen deze kanten schuin af bijvisa is dit rechte kant.
zwarte bobijn 2cv
bruine bobijn visa.
Motorsteunen
visa kleinere oliekoeler.
luchtfilters
carbu bij visa kan j extra elektronisch fiche opzetten( dient om nadieselen tegen te gaan.
robin

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 1 feb, 2006 09:49

robin ik vermoed dat evan bedoelt de onderlinge verschillen tussen de visa blokken. Er zitten nl een aantal technische verschillen tussen.

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » wo 1 feb, 2006 17:34

backfire schreef: Maar is het belangrijk dan?
ja ik wil graag weten wat ik koop ;)
backfire schreef:Robin ik vermoed dat Evan bedoelt de onderlinge verschillen tussen de visa blokken. Er zitten nl een aantal technische verschillen tussen.
exact

bedankt iig
Ami 8 break

robin2cvr

Bericht door robin2cvr » wo 1 feb, 2006 23:27

hello
wel dan zijn er 3types visa dacht ik.
-644 met hoge compressie (9.5/1)
- 630 met snelle nokkenas en compressie (9.0/1)
en dan 665 dacht ik is de meest economische .
optimaal is 644 motor met 630 nokkenas in. ( heb ik momenteel en rijdt wel goed)
robin

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 1 feb, 2006 23:42

ja dat klopt maar hoe herken je die als er geen typeplaatje op het blokkie zit? daar gaat het hier om.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 1 feb, 2006 23:43

ik heb hier nu een 630 blok met 644 cilinders en met een compressie van ongeveer 1:7,2

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » do 2 feb, 2006 08:38

staat er bij een visablok trouwens op de zuiger welke compressie de cilinder heeft, zoals bij een 2cvblok?
Ami 8 break

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » do 2 feb, 2006 21:29

het antwoord is dus: JA, want op de net gehaalde losse zuigers staat keurig "9,5"
Dus dat zouden de zuigers van een 644 moeten zijn.

volgende vraag, ik heb nu dus ook een blok met metalen koelbepalting over de cilinders, zijn die in de 630 en 644 variant geleverd?
OF had alleen de 630 metalen koelbeplating?

vraag 2: kan een blok met 630 krukas en 644 hoge compressie zuigers op LPG lopen of is de compressie dan te hoog?
en welke ontstekingscomputer is dan aan te raden?

vraag 3: hoeveel pinnen voor de sensoren zitten er op het vliegwiel? ik heb hier 2 losse vliegwielen liggen waarvan 1 met een pin en 1 met geen pin, en er zitten daar 2 gaten in. Mij lijkt 1 pin voldoende......?

ik heb nu 8 sensoren, en een type VD4 computer erbij, een motorblok zonder carb en vliegwiel en een motorblok zonder carter, dwz wel dus krukas, zuiger/cilinders en koppen en nokkenas en oliezeef. en een losse carb in onderdelen.
Ami 8 break

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 3 feb, 2006 08:47

ik weet alleen antwoord op vraag 3: het moet maar 1 pin zijn, is het geen eendvliegwiel? (5 montagegaten, visa 6 montagegaten) zoms zijn er (diepe) gaten in het vliegwiel geboord om hem te balanceren.

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » vr 3 feb, 2006 20:02

ok dan is het een gat om te balanceren, en het zijn idd de 6 gats vliegwielen.

ik van morgen of overmorgen eens de kop van dat blok trekken en kijken wat er op de zuiger staat. Als er 9,0 op staat zal het in alle waarschijnlijkheid wel een 630 blok zijn en heb ik mazzel, kan ik er een 40 pk blokje van maken. andrs zal het ook een 644 zijn en heb ik dus reserve cilinders en koppen ervoor.
Ami 8 break

Plaats reactie