warm (niet) starten????

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

warm (niet) starten????

Bericht door flusc » wo 15 feb, 2006 21:39

hoi,
ben ik weer,

ik kan het niet laten om even naar jullie mening te informeren, ik heb namelijk het volgende:
Als ikkoud start heb ik bijna geen choke nodig en start ie direct, als ie warm staat moet ik soms 20 sec doorstarten (das echt wel lang) ondertussen staat heel de straat te kijken wat er gebeurt
nou ja, is dit nu omdat ie een rijk mengsel heeft of is dit gewoon normaal?? ( en mss een wetenschappelijke verklaring :lol: )

Niels
vroem vroem

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 15 feb, 2006 22:22

Kan ook aan je bobine liggen. Vervang die eens als je een reserve exemplaar hebt. Of draai de + en de - op de bobine eens om en start dan eens. Doet ie het dan wel, dan is de bobine overleden.

Ook hoef je een warme eend niet te choken. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 15 feb, 2006 22:45

volgens handleiding, bij warme motor geen choke en 1/4 gas geven en dan starten.

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door flusc » do 16 feb, 2006 08:58

backfire schreef:volgens handleiding, bij warme motor geen choke en 1/4 gas geven en dan starten.
ik gebruik absoluut geen choke warm, en 1/4 gas dan doet ie nog veeeel minder, gewoon 20 sec starten en dan begint hij zo'n beetje te horten en dan wat gas en meestal slaat ie aan, maar leuk is anders
vroem vroem

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door flusc » do 16 feb, 2006 09:00

Punky schreef:Kan ook aan je bobine liggen. Vervang die eens als je een reserve exemplaar hebt. Of draai de + en de - op de bobine eens om en start dan eens. Doet ie het dan wel, dan is de bobine overleden.

Ook hoef je een warme eend niet te choken. :wink:
hoe kan dat nu? als je je motor 5 min laat staan dan is de spanning toch al lang van je bobine?

ik wil trouwens ook iets specifieren : als ik hem stil leg en direct terug start is er geen probleem, laat je hem 5 min staan , dan is er een probleem :D
vroem vroem

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 16 feb, 2006 09:01

flusc schreef:hoe kan dat nu? als je je motor 5 min laat staan dan is de spanning toch al lang van je bobine?
Warme bobines functioneren minder meen ik.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Joos » do 16 feb, 2006 10:18

warm starten, moet dat niet plankgas?

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 16 feb, 2006 17:04

'k heb dit ooit ook eens gehad ...? maar nu heb ik het andersom.. :( koud niet! en warm effe aantikken en jahoor
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door flusc » vr 17 feb, 2006 18:24

ik heb men eend eens bij de garage aan de tester gehangen en ja hoor , een veel te rijk mengsel...

vloterhoogte 5 mm verlaagd en ideaal nu , trekt ook veel beter op!
hij staat nu op 23 mm ipv 18....
vroem vroem

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door CitRoel » vr 17 feb, 2006 18:38

Dus eigenlijk verzoop je 'm te hele tijd? Das niet zo best met deze benzine prijzen...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door flusc » za 18 feb, 2006 17:39

inderdaad
vroem vroem

Pieter-Jan
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Pieter-Jan » ma 20 feb, 2006 00:34

Hoe lang moet je eigenlijk choken in de winter? Als het echt koud is dan moet ik hem vaak 1 of 2 minuutjes stationair laten draaien. Dan kan ik zonder choke rijden. Ook als ik even gereden heb dan moet ik zeker na 5 uur ofzo opnieuw de choke gebruiken in de winter (in de zomer eigenlijk ook maar enkel voor het starten). Is dit normaal? Of moet je normaal gezien de choke niet zo lang gebruiken? Ik kan wel vroeger vertrekken maar dan met de choke zeker half uitgetrokken rijden, na 1-2 minuten rijden duw ik die terug in.

Ik heb geen probleem met het starten maar ik vind dat choke gedoe soms vervelend.
Sempre o dois cavalos

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 20 feb, 2006 08:12

als ik start moet ik hem half uittrekken en een beetje gas geven 2 keer pompen en dan loopt ie netjes 2500 rpm
ik rijd de eerste 5 min met choke als het kouder is en ik moet file rijden rijd ik de hele tijd met choke anders vries ik kapot,

dat met die vlotterhoogte geloof ik wel iets van, je zou je verbruik nu eens moeten bij houden kijken of het minder is geworden, theoretish blijf de vlotternaald langer dicht, in hele scherpe bochten op de snelweg dan ga je het wel merken denk ik, dan gaat ie een beetje haperen.

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door flusc » ma 20 feb, 2006 17:21

Ramon2cv schreef:als ik start moet ik hem half uittrekken en een beetje gas geven 2 keer pompen en dan loopt ie netjes 2500 rpm
ik rijd de eerste 5 min met choke als het kouder is en ik moet file rijden rijd ik de hele tijd met choke anders vries ik kapot,

dat met die vlotterhoogte geloof ik wel iets van, je zou je verbruik nu eens moeten bij houden kijken of het minder is geworden, theoretish blijf de vlotternaald langer dicht, in hele scherpe bochten op de snelweg dan ga je het wel merken denk ik, dan gaat ie een beetje haperen.
och ja ,hij verbruikte nu bijna 10 liter, en nu heb ik de laatste keer in stad 6.7 verbruikt...
vroem vroem

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 20 feb, 2006 18:02

10 liter op 100 km is niet zuinig

maar het rijd

Plaats reactie