Wat is er met mijn 18pk?

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
Princejoao
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 24 feb, 2006 00:35
Locatie: Bloemendaal

Wat is er met mijn 18pk?

Bericht door Princejoao » ma 20 mar, 2006 14:07

Beste Mensen,

Mijn 18Pk doet het niet altijd. warm is dan als een zonnetje maar als ze koud is dan start ze op 1 cylinder.
Naar gekeken is:
Ontsteking:
Bobine vernieuwd.
123 uni ontsteking er in.
bougies vernieuwd.
bougikabels vernieuwd.
Accu geladen.
kleppen gesteld.
Motorcompressie hersteld die was iets lager aan de haperende cylinderkant.
Carborateur gesteld en schoongemaakt.
Spruitstuk nagekeken en gereinigd.
Alle bekabeling nagezien.
olie ververst.

Dit alles is door een goede 2cv monteur verricht, dus geen amateurtjeswerk.

wat wel bleek us dat een van de 2 bougies een totaal andere maat had.
vroeger dus eens lam gedraait of zo...

Als ze eenmaal start (moeizaam) dan gaat ze als een speer.(zover een 18pk een speer bijhouden kan dan :lol: )

ik hoop op jullie advies! Groeten PJ
Look! It's the old man from scene 24!

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Re: Wat is er met mijn 18pk?

Bericht door leo top » ma 20 mar, 2006 14:47

Princejoao schreef:Motorcompressie hersteld die was iets lager aan de haperende cylinderkant.
Wat was hier fout, en hoe is dit hersteld?

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » ma 20 mar, 2006 16:25

Ik neem aan dat in die ene cilinder kop een helicoil in is gezet? Kan het zijn dat ie koud compressie verliest langs die andere boudgie en warm dit weer afsluit?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » ma 20 mar, 2006 16:47

CitRoel schreef:Ik neem aan dat in die ene cilinder kop een helicoil in is gezet? Kan het zijn dat ie koud compressie verliest langs die andere boudgie en warm dit weer afsluit?
dat is een aannemelijke uitleg maar dat zou je moeten horen...
vroem vroem

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » ma 20 mar, 2006 16:55

Ja in principe wel, iemand bij koud starten even laten luisteren.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2160
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 20 mar, 2006 17:21

Het zou ook nog steeds valse lucht langs de inlaatpakking aan die kant kunnen zijn.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Princejoao
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 24 feb, 2006 00:35
Locatie: Bloemendaal

Bericht door Princejoao » ma 20 mar, 2006 21:12

Hallo,

Aan de ene kant was er inderdaad een helicoil ingedraaid.
De te lage compressie was waarschijnlijk veroorzaakt door het achterlaten van metaalsplinters in de cylinder na het zetten.

Alle pakkingen zijn trouwens vervangen.
Look! It's the old man from scene 24!

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » wo 22 mar, 2006 08:21

André Post schreef:Het zou ook nog steeds valse lucht langs de inlaatpakking aan die kant kunnen zijn.
eens testen met brake cleaner.... maar pas op voor je haar!! ik had iets te veel op men uitlaat gespoten :lol:
vroem vroem

Princejoao
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 24 feb, 2006 00:35
Locatie: Bloemendaal

horen

Bericht door Princejoao » do 30 mar, 2006 18:34

Wat zal ik moeten horen als compressie verloren gaat via de ene bougie?
Look! It's the old man from scene 24!

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » do 30 mar, 2006 19:15

Een soort sissend geluid, even vergelijken ene en andere kant... warme en koude motor...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Plaats reactie