Pagina 1 van 1

Wat is er met mijn 18pk?

Geplaatst: ma 20 mar, 2006 14:07
door Princejoao
Beste Mensen,

Mijn 18Pk doet het niet altijd. warm is dan als een zonnetje maar als ze koud is dan start ze op 1 cylinder.
Naar gekeken is:
Ontsteking:
Bobine vernieuwd.
123 uni ontsteking er in.
bougies vernieuwd.
bougikabels vernieuwd.
Accu geladen.
kleppen gesteld.
Motorcompressie hersteld die was iets lager aan de haperende cylinderkant.
Carborateur gesteld en schoongemaakt.
Spruitstuk nagekeken en gereinigd.
Alle bekabeling nagezien.
olie ververst.

Dit alles is door een goede 2cv monteur verricht, dus geen amateurtjeswerk.

wat wel bleek us dat een van de 2 bougies een totaal andere maat had.
vroeger dus eens lam gedraait of zo...

Als ze eenmaal start (moeizaam) dan gaat ze als een speer.(zover een 18pk een speer bijhouden kan dan :lol: )

ik hoop op jullie advies! Groeten PJ

Re: Wat is er met mijn 18pk?

Geplaatst: ma 20 mar, 2006 14:47
door leo top
Princejoao schreef:Motorcompressie hersteld die was iets lager aan de haperende cylinderkant.
Wat was hier fout, en hoe is dit hersteld?

Geplaatst: ma 20 mar, 2006 16:25
door CitRoel
Ik neem aan dat in die ene cilinder kop een helicoil in is gezet? Kan het zijn dat ie koud compressie verliest langs die andere boudgie en warm dit weer afsluit?

Geplaatst: ma 20 mar, 2006 16:47
door flusc
CitRoel schreef:Ik neem aan dat in die ene cilinder kop een helicoil in is gezet? Kan het zijn dat ie koud compressie verliest langs die andere boudgie en warm dit weer afsluit?
dat is een aannemelijke uitleg maar dat zou je moeten horen...

Geplaatst: ma 20 mar, 2006 16:55
door CitRoel
Ja in principe wel, iemand bij koud starten even laten luisteren.

Geplaatst: ma 20 mar, 2006 17:21
door André Post
Het zou ook nog steeds valse lucht langs de inlaatpakking aan die kant kunnen zijn.

Geplaatst: ma 20 mar, 2006 21:12
door Princejoao
Hallo,

Aan de ene kant was er inderdaad een helicoil ingedraaid.
De te lage compressie was waarschijnlijk veroorzaakt door het achterlaten van metaalsplinters in de cylinder na het zetten.

Alle pakkingen zijn trouwens vervangen.

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 08:21
door flusc
André Post schreef:Het zou ook nog steeds valse lucht langs de inlaatpakking aan die kant kunnen zijn.
eens testen met brake cleaner.... maar pas op voor je haar!! ik had iets te veel op men uitlaat gespoten :lol:

horen

Geplaatst: do 30 mar, 2006 18:34
door Princejoao
Wat zal ik moeten horen als compressie verloren gaat via de ene bougie?

Geplaatst: do 30 mar, 2006 19:15
door CitRoel
Een soort sissend geluid, even vergelijken ene en andere kant... warme en koude motor...