kofferrekje
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
kofferrekje
Ik heb van m'n broer nog een kofferrekje gekregen die hij nog had liggen. Hij is niet helemaal compleet. Normaal gesproken zou er nog een paar busjes bij moeten zitten en zo'n zuignap dat ik hem zonder te boren op de achterklep kan doen. Ik kan zoiets wel een beetje nabouwen en hem monteren, maar dan is hij er makkelijk af te halen/jatten. Dus zat ik te denken om hem te schroeven. Hebben nog meer mensen dit gedaan en hoe zit het met lekkages e.d.?
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik heb zo'n dakarrekje. Deze zit inderdaad geschroefd. Tussen het rekje in de klep zitten afstandbusjes. Makkelijk na te maken. Met wat wat grote revetten tussen de bus en de klep heb ik geen lekkages gehad. Des noods kun je daar nog wat kit tussen doen, dan lekt het zeker niet. Maar als je alles goed monteerd, lijkt dit mij overbodig.
Ik heb wel eens gehoord, dat die zuignap-rekjes langzaam naar beneden zakken, lijkt me ook niet echt de bedoeling.

Ik heb wel eens gehoord, dat die zuignap-rekjes langzaam naar beneden zakken, lijkt me ook niet echt de bedoeling.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
't Was even zoeken maar eindelijk een reeds bestaand topic gevonden over een kofferrekje.
Zit er over te denken een extra achterklep aan te schaffen en hier een rekje op te schroeven. Op diverse sites (o.a. marktplaats) biedt iemand deze aan: http://www.2dehands.nl/rvs-2cv-lelijk-e ... 98668.html
Iemand ervaring met deze rekjes? kVind hem niet supermooi dus zoek eigenlijk nog wat anders. Maar ja, waar vind je dat.
Zit er over te denken een extra achterklep aan te schaffen en hier een rekje op te schroeven. Op diverse sites (o.a. marktplaats) biedt iemand deze aan: http://www.2dehands.nl/rvs-2cv-lelijk-e ... 98668.html
Iemand ervaring met deze rekjes? kVind hem niet supermooi dus zoek eigenlijk nog wat anders. Maar ja, waar vind je dat.
Zou prettig zijn, dankjeRossero schreef:Ik heb een leren riem in tweeen geknipt, en die aan beide kanten vast gebout op het rekje, zodat de gesp uiteindelijk in het midden kwam. Het was een oplossing van 5 euro, maar het werkt prima en ziet er super strak uit! ik zal anders morgen wel even een paar foto's maken

-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
Zo; hier de beloofde foto's ik hoop dat ze voor zich spreken! Koop 2 goedkope (of dure) riemen, knip ze in tweëen, vouw ze om het rekje, prik gaatjes met "iets", en doe er twee boutjes met moertjes doorheen. Doe er wel ringen tussen:

en sorry dat de foto's zo lang duurde, maar ik hoopte van harte dat het trieste weer een beetje weg zou trekken. Mischien heb je dr wat aan! Bij mij werkt t prima!

en sorry dat de foto's zo lang duurde, maar ik hoopte van harte dat het trieste weer een beetje weg zou trekken. Mischien heb je dr wat aan! Bij mij werkt t prima!