Chassis 3 (Origineel chassis)

Reparaties, modificaties en onderhoud
Jan

Chassis 3 (Origineel chassis)

Bericht door Jan » zo 3 aug, 2003 18:22

Weet iemand wat er aan de hand is met de originele chassis??
Het schijn dat ze vrijwel niet meer te krijgen zijn. Hoe moet ik nu mijn Eend oplappen?? :twisted:

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 4 aug, 2003 11:13

Club Cassis in Frankrijk (www.2cvclub.com), gaat binnenkort (of is al begonnen) de productie van de ofiiciele chassis op zich nemen. Ze nemen het dan over van Citroen.

De importeur van de chassis in NL zei tegen mij dat de eerste lichting pas kan komen in Oktober. De voorraad die in cassis lag is ook (bijna) op.

Je zult dus nog even geduld moeten hebben om een nieuw chassis aan te komen.

Je zou het bij diverse eendenboeren kunnen proberen. Misschien dat er daar nog eentje ligt.

Voor meer info kun je contact opnemen met Mark van Boekel. Dat is de mehariboer in Schaijk (NB). Hij is ook de importeur!.

Succes

8)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

d

Bericht door hanzz » ma 11 aug, 2003 01:22

in het 2cv magazine van juli
staat op de achterkant reklame voor chassisen
voor 750 € een verzinkt chassis :!: :!: :!: :!: :!:

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Re: d

Bericht door leo top » ma 11 aug, 2003 09:24

hanzz schreef:een verzinkt chassis :!: :!: :!: :!: :!:
Mag niet in Nederland! Allen originele met certificaat! :cry: :cry: :cry:

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 11 aug, 2003 11:37

Vind ik persoonlijk ook zo'n Kutzooi (sorry) aan Nederland.

ik ga er nu maar een originele onderleggen ipv de gehoopte en stevigere duitse van Franzose.de

Zijn nog bijna even duur ook nog!!! :evil:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1789
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » wo 20 aug, 2003 10:54

Burton Car Company in Zutphen heeft originele chassis volgens mij gewoon op stapels liggen. Afgelopen maandag chassisnummer in laten slaan, gaf geen problemen.

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » wo 20 aug, 2003 11:06

Club Cassis levert ook orginele chassis die gewoon verzinkt zijn...
Dat mag dus wel gewoon.
De vraag is of je daar iets aan hebt.. Het zink scheurt toch op de felsnaden.. Ben je nog verder van huis.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 20 aug, 2003 20:10

Origineel verzinkt, mag toch ook niet.

omdat tijdens het verzinken de zooi opgestookt wordt en het zijn stevigheid verliest.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » wo 20 aug, 2003 22:12

Dit onderwerp begint me zo'n beetje flink de strot uit te komen. Iedereen denkt er anders over. Net als "wat gooi ik nu wel en niet in me tank," ook zo iets.

Nou ja, misschien helpt het volgende?
Op de site van de 2cv4&6club staat een heel epistel over wat nou wel en niet kan in ons kikkerlandje. Kijk daar ook eens op, misschien wordt het jou wel duidelijk.

http://www.2cvclub.nl/

Hanzzl

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » wo 20 aug, 2003 22:15

Ik zou niet weten waarom je je chassis niet mag verzinken. Bij dit soort verzinkprocessen komt de temperatuur niet boven zo'n 450 graden. Dit heeft geen invloed op de sterkte van staal. Met lassen bereik je veel hogere temperaturen.
Hooguit dat eea een beettje kromtrekt. Maar dat is een kwestie van het proces goed onder kontrole hebben..
Maar, geef mij maar een goed behandelde onverzinkte..

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 20 aug, 2003 22:42

Hanzzl schreef:Dit onderwerp begint me zo'n beetje flink de strot uit te komen. Iedereen denkt er anders over. Net als "wat gooi ik nu wel en niet in me tank," ook zo iets.

Nou ja, misschien helpt het volgende?
Op de site van de 2cv4&6club staat een heel epistel over wat nou wel en niet kan in ons kikkerlandje. Kijk daar ook eens op, misschien wordt het jou wel duidelijk.

http://www.2cvclub.nl/

Hanzzl
Niet om je boos te maken of om de bet-weter uit te hangen ofzo.

Maar in het artikel van 2cvclub staat niks over een verzinkt origineel chassis.

De plaatselijke eendenboeren hebben mij duidelijk gemaakt dat origineel verzinkt niet mag! Vanwege de verhitting van de lasnaden en het kromtrekken.
De RDW stuurt origineel verzinkt terug aldus de mensen die het me verteld hebben.

Laten we het er maar op houden dat iedereen zelf moet weten wat hij eronder legt en wat niet. bij twijfel kun je altijd nog de RDW bellen. :wink:

ik heb zelf pas nog een origineel onverzinkt chassis gekocht. Ben persoonlijk niet zo voor dat verzinken.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » do 21 aug, 2003 08:52

Bjorn schreef:Ik zou niet weten waarom je je chassis niet mag verzinken. Bij dit soort verzinkprocessen komt de temperatuur niet boven zo'n 450 graden. Dit heeft geen invloed op de sterkte van staal. Met lassen bereik je veel hogere temperaturen.
Hooguit dat eea een beettje kromtrekt. Maar dat is een kwestie van het proces goed onder kontrole hebben..
Maar, geef mij maar een goed behandelde onverzinkte..
HET MAG NIET VAN HET RDW!
Hoe het technisch goed te praten is, wat voor reden dan ook, HET MAG NIET VAN HET RDW!!! :!: :!: :!: :!: :!:

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » do 21 aug, 2003 09:13

niet voor de eigenwijsheid hoor, maar staat dat echt in het voertuig regelement oid?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 21 aug, 2003 10:18

Als je meer zekerheid wilt hebben, bel dan ff met de RDW:

0900-0739
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » do 21 aug, 2003 11:00

En anders zoek je ff een naderhand verzinkt chassis als je dan nog zo'n wokkel onder je auto legt dan weet ik het ook niet meer..
Wat brengt morgen.???

Plaats reactie