Rotterij in de reservewielbak

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 629
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Rotterij in de reservewielbak

Bericht door Rens » zo 30 apr, 2006 16:11

Hey Mensen,

Trots op mijn nieuwe eendje heb ik toch een plek die mij een doorn in het oog is. Dat is namelijk de reservewielbak/kofferbak. NAast de gaten die er horen te zitten, zit twee gaten die er niet horen te zitten. Bekende plek voor een eend volgens mij, maar hoe repareer je het?

Het moet gelast worden, dat lijkt me duidelijk, maar aangezien daar ook net het chassis onderlangs komt, vroeg ik me af of dit makkelijk te lassen valt? Of moet daar de koets er voor af? Is dit een vakmanklusje? Zijn daar inlasstukken voor??

Zo ook begint het langszaam te roesten onder de achterruitjes. Ik neem aan dat hier vrij makkelijk bij te komen is wanneer het achterspatbord er vanaf ligt?? Ik hoor het graag!

Grtz,

Rens

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 30 apr, 2006 16:16

Het lijkt me logisch dat de koets wat gelift moet worden of er helemaal af moet. Ik zou wel uitkijken want waar de kofferbakbodem tegenaan zit met roest is dus het chassis en die heeft dan ook snel de neiging om mee te roesten :? .. even goed kijken dus, straks moet je daar ook nog laswerkzaamheden aan uitvoeren!

Er zijn inlasstukken voor, en zo prijzig zijn die niet, bij www.tweeceevee.nl staan ze voor goed 50 euro voor een complete nieuwe kofferbak en voor iets meer als de helft heb je volgens mij alleen de onderplaat.

Succes!

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 629
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » zo 30 apr, 2006 16:18

Iemand hier ervaring mee??

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 30 apr, 2006 16:21

21838 reservewielbodembak 2CV € 52,00
21874 reservewielbodemplaat 2CV € 21,75

Hier nog even de precieze prijsen ;)

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 629
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » zo 30 apr, 2006 16:54

Ja, de kosten van het plaatwerk zijn het niet! ;) Alleen als de koets los moet.... :roll: :roll: en lassen kost nou eenmaal geld! :?

Jammer dat ik dat zelf (nog) niet kan .... :cry:

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 30 apr, 2006 19:46

Voor alleen de bakbodem hoeft volgens mij niet de koets los.
Tussen de bodem en het chassis zit in ieder geval wat rubber.
Als je stiekem wat asbest plaatjes bewaard hebt kan je dat er tussen houden tijdens het lassen.
Als je de hele bak verwisselt is het zelfs helemaal geen probleem.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 629
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » zo 30 apr, 2006 21:49

André Post schreef:Voor alleen de bakbodem hoeft volgens mij niet de koets los.
Tussen de bodem en het chassis zit in ieder geval wat rubber.
Als je stiekem wat asbest plaatjes bewaard hebt kan je dat er tussen houden tijdens het lassen.
Als je de hele bak verwisselt is het zelfs helemaal geen probleem.
Dat klinkt goed. Ik was van plan om binnenkort even naar de garage te gaan en advies te vragen. Het lijkt me niet echt heel moeilijk om te lassen .... het zijn toch alleen maar puntlasjes?

Grtz

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » ma 1 mei, 2006 19:55

Ik denk dat het ook gewoon een kwestie is van gewoon doen.. maar ik zou eerst wel wat proberen te lassen met eendenplaatwerk. Ik vind het instellen van het lasapparaat het moeilijkste, want als die eenmaal goed is ingesteld gaat het lassen heel goed altijd! Daar moet ik dus nog even op oefenen. Ik heb een aardig vaste hand.. ;)

Ik weet niet of het allemaal puntlasjes zijn... :roll:

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Plaats reactie