Rotterij in de reservewielbak
- Rens
- Veelvuldig poster
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
- Contacteer:
Rotterij in de reservewielbak
Hey Mensen,
Trots op mijn nieuwe eendje heb ik toch een plek die mij een doorn in het oog is. Dat is namelijk de reservewielbak/kofferbak. NAast de gaten die er horen te zitten, zit twee gaten die er niet horen te zitten. Bekende plek voor een eend volgens mij, maar hoe repareer je het?
Het moet gelast worden, dat lijkt me duidelijk, maar aangezien daar ook net het chassis onderlangs komt, vroeg ik me af of dit makkelijk te lassen valt? Of moet daar de koets er voor af? Is dit een vakmanklusje? Zijn daar inlasstukken voor??
Zo ook begint het langszaam te roesten onder de achterruitjes. Ik neem aan dat hier vrij makkelijk bij te komen is wanneer het achterspatbord er vanaf ligt?? Ik hoor het graag!
Grtz,
Rens
Trots op mijn nieuwe eendje heb ik toch een plek die mij een doorn in het oog is. Dat is namelijk de reservewielbak/kofferbak. NAast de gaten die er horen te zitten, zit twee gaten die er niet horen te zitten. Bekende plek voor een eend volgens mij, maar hoe repareer je het?
Het moet gelast worden, dat lijkt me duidelijk, maar aangezien daar ook net het chassis onderlangs komt, vroeg ik me af of dit makkelijk te lassen valt? Of moet daar de koets er voor af? Is dit een vakmanklusje? Zijn daar inlasstukken voor??
Zo ook begint het langszaam te roesten onder de achterruitjes. Ik neem aan dat hier vrij makkelijk bij te komen is wanneer het achterspatbord er vanaf ligt?? Ik hoor het graag!
Grtz,
Rens
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Het lijkt me logisch dat de koets wat gelift moet worden of er helemaal af moet. Ik zou wel uitkijken want waar de kofferbakbodem tegenaan zit met roest is dus het chassis en die heeft dan ook snel de neiging om mee te roesten
.. even goed kijken dus, straks moet je daar ook nog laswerkzaamheden aan uitvoeren!
Er zijn inlasstukken voor, en zo prijzig zijn die niet, bij www.tweeceevee.nl staan ze voor goed 50 euro voor een complete nieuwe kofferbak en voor iets meer als de helft heb je volgens mij alleen de onderplaat.
Succes!
Frank

Er zijn inlasstukken voor, en zo prijzig zijn die niet, bij www.tweeceevee.nl staan ze voor goed 50 euro voor een complete nieuwe kofferbak en voor iets meer als de helft heb je volgens mij alleen de onderplaat.
Succes!
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
- Rens
- Veelvuldig poster
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
- Contacteer:
Ja, de kosten van het plaatwerk zijn het niet!
Alleen als de koets los moet....
en lassen kost nou eenmaal geld!
Jammer dat ik dat zelf (nog) niet kan ....




Jammer dat ik dat zelf (nog) niet kan ....

2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Voor alleen de bakbodem hoeft volgens mij niet de koets los.
Tussen de bodem en het chassis zit in ieder geval wat rubber.
Als je stiekem wat asbest plaatjes bewaard hebt kan je dat er tussen houden tijdens het lassen.
Als je de hele bak verwisselt is het zelfs helemaal geen probleem.
Tussen de bodem en het chassis zit in ieder geval wat rubber.
Als je stiekem wat asbest plaatjes bewaard hebt kan je dat er tussen houden tijdens het lassen.
Als je de hele bak verwisselt is het zelfs helemaal geen probleem.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Rens
- Veelvuldig poster
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
- Contacteer:
Dat klinkt goed. Ik was van plan om binnenkort even naar de garage te gaan en advies te vragen. Het lijkt me niet echt heel moeilijk om te lassen .... het zijn toch alleen maar puntlasjes?André Post schreef:Voor alleen de bakbodem hoeft volgens mij niet de koets los.
Tussen de bodem en het chassis zit in ieder geval wat rubber.
Als je stiekem wat asbest plaatjes bewaard hebt kan je dat er tussen houden tijdens het lassen.
Als je de hele bak verwisselt is het zelfs helemaal geen probleem.
Grtz
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Ik denk dat het ook gewoon een kwestie is van gewoon doen.. maar ik zou eerst wel wat proberen te lassen met eendenplaatwerk. Ik vind het instellen van het lasapparaat het moeilijkste, want als die eenmaal goed is ingesteld gaat het lassen heel goed altijd! Daar moet ik dus nog even op oefenen. Ik heb een aardig vaste hand.. 
Ik weet niet of het allemaal puntlasjes zijn...
Frank

Ik weet niet of het allemaal puntlasjes zijn...

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...