alternatief voor besteleendenchassis?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
alternatief voor besteleendenchassis?
wij gaan zondag onze derdeend halen, een besteleendje met een verrot chassis en zonder papieren (weet nog niet eens of het een ak250, -350 of -400 is, maar zoiets moet je hebben natuurlijk). past een ak op een gewoon eendenchassis? ik weet dat een acadiane chassis met redelijk veel werk is aan te passen, gelezen in een topic, maar hoe zit dat met een "gewoon" chassis?
ik weet dat je een nieuw ak chassis kan kopen, maar er zijn geen papieren bij, dus ik wil de koets plaatsen op het chassis van een bestaande eend.
[/i]
ik weet dat je een nieuw ak chassis kan kopen, maar er zijn geen papieren bij, dus ik wil de koets plaatsen op het chassis van een bestaande eend.
[/i]
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
op het certificaat van mijn chassis (pb me voor de fabrikant) staat oa:
AZU250 (AZU-B 08 '72 ->)
Dus een AK250 van na aug. 72.
neem anders eens contact op met een eendengarage en/of de rdw.
succes!
en veel plezier met de AK
AZU250 (AZU-B 08 '72 ->)
Dus een AK250 van na aug. 72.
neem anders eens contact op met een eendengarage en/of de rdw.
succes!
en veel plezier met de AK
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
Re: alternatief voor besteleendenchassis?
dat ding uit belgie?supercees schreef:wij gaan zondag onze derdeend halen, een besteleendje met een verrot chassis en zonder papieren
Ami 8 break
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
het chassis van een eend past op alle besteleenden, enkel heeft de ak400 dikkere veerpotten om meer vracht te kunnen vervoeren (of dit ook zo is bij de 350 weet ik niet) Een acadiane heeft andere achterdraagarmen, waardoor de wielbasis langer is dan die van een gewone besteleend. Dat gaat dus niet goed.
alleen online, en foto'ssupercees schreef:ja, die uit belgië. heb jij die al gezien?
veel werk dat ding. Zou gewoon een nieuw chassis eronder gooien en m dan importeren met het oude chassisnummer. (je hebt nog steeds geen papieren nodig bij de invoer van oldtimers!)
niet gaan zitten knoeien met een eende-chassis, want je krijgt een eendekenteken niet zomaar op een besteleend.
succes!
Ami 8 break
ehm? nee!Michiel van Ginkel schreef:het chassis van een eend past op alle besteleenden, enkel heeft de ak400 dikkere veerpotten om meer vracht te kunnen vervoeren (of dit ook zo is bij de 350 weet ik niet) Een acadiane heeft andere achterdraagarmen, waardoor de wielbasis langer is dan die van een gewone besteleend. Dat gaat dus niet goed.
het acadiane chassis is 8cm langer tussen de assen dan die van de ak400, de draagarmen zijn even lang maar hebben de lagers van de Ami8.
tevens heeft een AK chassis een verstevigingsbalk tussen de achterpoten van t chassis.
Die dikkere veerpotten wil je ook echt wel hebben. Ik weet even niet uit mijn hoofd of de dikke veerpotten ook zo op een eendechassis passen....(maar volgens mij niet)
Laatst gewijzigd door Evan op ma 1 mei, 2006 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ami 8 break
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
De AK 350 heeft dikke veerpotten en is gebouwd op een (aangepast?) Ami 6Michiel van Ginkel schreef:het chassis van een eend past op alle besteleenden, enkel heeft de ak400 dikkere veerpotten om meer vracht te kunnen vervoeren (of dit ook zo is bij de 350 weet ik niet)
onderstel.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
Als je de eend RDW laat keuren heb je altijd geldige papieren / chassisnummer nodig.supercees schreef:dus evan, als ik het goed begrijp heb je geen papieren nodig om een belgische eend in te voeren in nl en op kenteken te krijgen? hoe weet de rdw dan dat ik 'm niet gejat heb?
Je kunt bij de RDW navraag doen of het chassisnummer nog bekend is. Als dit zo is zou je hem op dit nummer kunnen invoeren.
Is het nummer niet meer bekend, dan moet je toch op zoek naar donor-papieren
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
Gaaf, had ik de ruimte maar om meerdere auto's/ eenden te stallen. Dan wist ik t ook wel! Dan maakte ik van meerdere eenden 1 goede. Scheelt veel werk, want nu ben ik bezig 1 eend te restaureren. Veel moet vernieuwd, opgeknapt worden. En t garageboxje is toch wel krap.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987