alternatief voor besteleendenchassis?

Reparaties, modificaties en onderhoud
supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

alternatief voor besteleendenchassis?

Bericht door supercees » ma 1 mei, 2006 18:44

wij gaan zondag onze derdeend halen, een besteleendje met een verrot chassis en zonder papieren (weet nog niet eens of het een ak250, -350 of -400 is, maar zoiets moet je hebben natuurlijk). past een ak op een gewoon eendenchassis? ik weet dat een acadiane chassis met redelijk veel werk is aan te passen, gelezen in een topic, maar hoe zit dat met een "gewoon" chassis?

ik weet dat je een nieuw ak chassis kan kopen, maar er zijn geen papieren bij, dus ik wil de koets plaatsen op het chassis van een bestaande eend.

[/i]
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 1 mei, 2006 18:46

op het certificaat van mijn chassis (pb me voor de fabrikant) staat oa:
AZU250 (AZU-B 08 '72 ->)
Dus een AK250 van na aug. 72.

neem anders eens contact op met een eendengarage en/of de rdw.

succes!

en veel plezier met de AK ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Re: alternatief voor besteleendenchassis?

Bericht door Evan » ma 1 mei, 2006 20:46

supercees schreef:wij gaan zondag onze derdeend halen, een besteleendje met een verrot chassis en zonder papieren
dat ding uit belgie?
Ami 8 break

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 1 mei, 2006 20:50

ja, die uit belgië. heb jij die al gezien?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 1 mei, 2006 20:54

het chassis van een eend past op alle besteleenden, enkel heeft de ak400 dikkere veerpotten om meer vracht te kunnen vervoeren (of dit ook zo is bij de 350 weet ik niet) Een acadiane heeft andere achterdraagarmen, waardoor de wielbasis langer is dan die van een gewone besteleend. Dat gaat dus niet goed.
Verbruik: Afbeelding

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 1 mei, 2006 20:59

dat is heel mooi, nu nog een chassis voor wènnig en dan hebben we er weer eentje op de weg
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 1 mei, 2006 21:00

koop je toch gewoon een kenteken en ram je die er in

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » ma 1 mei, 2006 21:20

supercees schreef:ja, die uit belgië. heb jij die al gezien?
alleen online, en foto's

veel werk dat ding. Zou gewoon een nieuw chassis eronder gooien en m dan importeren met het oude chassisnummer. (je hebt nog steeds geen papieren nodig bij de invoer van oldtimers!)
niet gaan zitten knoeien met een eende-chassis, want je krijgt een eendekenteken niet zomaar op een besteleend.

succes!
Ami 8 break

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » ma 1 mei, 2006 21:22

Michiel van Ginkel schreef:het chassis van een eend past op alle besteleenden, enkel heeft de ak400 dikkere veerpotten om meer vracht te kunnen vervoeren (of dit ook zo is bij de 350 weet ik niet) Een acadiane heeft andere achterdraagarmen, waardoor de wielbasis langer is dan die van een gewone besteleend. Dat gaat dus niet goed.
ehm? nee!

het acadiane chassis is 8cm langer tussen de assen dan die van de ak400, de draagarmen zijn even lang maar hebben de lagers van de Ami8.

tevens heeft een AK chassis een verstevigingsbalk tussen de achterpoten van t chassis.
Die dikkere veerpotten wil je ook echt wel hebben. Ik weet even niet uit mijn hoofd of de dikke veerpotten ook zo op een eendechassis passen....(maar volgens mij niet)
Laatst gewijzigd door Evan op ma 1 mei, 2006 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ami 8 break

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 1 mei, 2006 21:24

Evan schreef:
ehm? nee!

het acadiane chassis is 8cm langer tussen de assen dan die van de ak400, de draagarmen zijn even lang maar hebben de lagers van de Ami8.
:oops: dat was het idd :P het was iets met de assen... dank voor de aanvulling
Verbruik: Afbeelding

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 1 mei, 2006 22:54

dus evan, als ik het goed begrijp heb je geen papieren nodig om een belgische eend in te voeren in nl en op kenteken te krijgen? hoe weet de rdw dan dat ik 'm niet gejat heb?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » ma 1 mei, 2006 23:17

Michiel van Ginkel schreef:het chassis van een eend past op alle besteleenden, enkel heeft de ak400 dikkere veerpotten om meer vracht te kunnen vervoeren (of dit ook zo is bij de 350 weet ik niet)
De AK 350 heeft dikke veerpotten en is gebouwd op een (aangepast?) Ami 6
onderstel.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » ma 1 mei, 2006 23:26

supercees schreef:dus evan, als ik het goed begrijp heb je geen papieren nodig om een belgische eend in te voeren in nl en op kenteken te krijgen? hoe weet de rdw dan dat ik 'm niet gejat heb?
Als je de eend RDW laat keuren heb je altijd geldige papieren / chassisnummer nodig.

Je kunt bij de RDW navraag doen of het chassisnummer nog bekend is. Als dit zo is zou je hem op dit nummer kunnen invoeren.

Is het nummer niet meer bekend, dan moet je toch op zoek naar donor-papieren
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 2 mei, 2006 08:39

er zit wel een brief bij van de belgische rijkswacht dat de kentekenpapieren verloren zijn gegaan. maar goed, vanavond gaan we hem halen, misschien issie zo slecht dat het een donorduck wordt.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 2 mei, 2006 13:57

Gaaf, had ik de ruimte maar om meerdere auto's/ eenden te stallen. Dan wist ik t ook wel! Dan maakte ik van meerdere eenden 1 goede. Scheelt veel werk, want nu ben ik bezig 1 eend te restaureren. Veel moet vernieuwd, opgeknapt worden. En t garageboxje is toch wel krap.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie