Pagina 1 van 3
alternatief voor besteleendenchassis?
Geplaatst: ma 1 mei, 2006 18:44
door supercees
wij gaan zondag onze derdeend halen, een besteleendje met een verrot chassis en zonder papieren (weet nog niet eens of het een ak250, -350 of -400 is, maar zoiets moet je hebben natuurlijk). past een ak op een gewoon eendenchassis? ik weet dat een acadiane chassis met redelijk veel werk is aan te passen, gelezen in een topic, maar hoe zit dat met een "gewoon" chassis?
ik weet dat je een nieuw ak chassis kan kopen, maar er zijn geen papieren bij, dus ik wil de koets plaatsen op het chassis van een bestaande eend.
[/i]
Geplaatst: ma 1 mei, 2006 18:46
door Tom Duckpower
op het certificaat van mijn chassis (pb me voor de fabrikant) staat oa:
AZU250 (AZU-B 08 '72 ->)
Dus een AK250 van na aug. 72.
neem anders eens contact op met een eendengarage en/of de rdw.
succes!
en veel plezier met de AK
Re: alternatief voor besteleendenchassis?
Geplaatst: ma 1 mei, 2006 20:46
door Evan
supercees schreef:wij gaan zondag onze derdeend halen, een besteleendje met een verrot chassis en zonder papieren
dat ding uit belgie?
Geplaatst: ma 1 mei, 2006 20:50
door supercees
ja, die uit belgië. heb jij die al gezien?
Geplaatst: ma 1 mei, 2006 20:54
door Michiel van G.
het chassis van een eend past op alle besteleenden, enkel heeft de ak400 dikkere veerpotten om meer vracht te kunnen vervoeren (of dit ook zo is bij de 350 weet ik niet) Een acadiane heeft andere achterdraagarmen, waardoor de wielbasis langer is dan die van een gewone besteleend. Dat gaat dus niet goed.
Geplaatst: ma 1 mei, 2006 20:59
door supercees
dat is heel mooi, nu nog een chassis voor wènnig en dan hebben we er weer eentje op de weg
Geplaatst: ma 1 mei, 2006 21:00
door Ramon
koop je toch gewoon een kenteken en ram je die er in
Geplaatst: ma 1 mei, 2006 21:20
door Evan
supercees schreef:ja, die uit belgië. heb jij die al gezien?
alleen online, en foto's
veel werk dat ding. Zou gewoon een nieuw chassis eronder gooien en m dan importeren met het oude chassisnummer. (je hebt nog steeds geen papieren nodig bij de invoer van oldtimers!)
niet gaan zitten knoeien met een eende-chassis, want je krijgt een eendekenteken niet zomaar op een besteleend.
succes!
Geplaatst: ma 1 mei, 2006 21:22
door Evan
Michiel van Ginkel schreef:het chassis van een eend past op alle besteleenden, enkel heeft de ak400 dikkere veerpotten om meer vracht te kunnen vervoeren (of dit ook zo is bij de 350 weet ik niet) Een acadiane heeft andere achterdraagarmen, waardoor de wielbasis langer is dan die van een gewone besteleend. Dat gaat dus niet goed.
ehm? nee!
het acadiane chassis is 8cm langer tussen de assen dan die van de ak400, de draagarmen zijn even lang maar hebben de lagers van de Ami8.
tevens heeft een AK chassis een verstevigingsbalk tussen de achterpoten van t chassis.
Die dikkere veerpotten wil je ook echt wel hebben. Ik weet even niet uit mijn hoofd of de dikke veerpotten ook zo op een eendechassis passen....(maar volgens mij niet)
Geplaatst: ma 1 mei, 2006 21:24
door Michiel van G.
Evan schreef:
ehm? nee!
het acadiane chassis is 8cm langer tussen de assen dan die van de ak400, de draagarmen zijn even lang maar hebben de lagers van de Ami8.
dat was het idd
het was iets met de assen... dank voor de aanvulling
Geplaatst: ma 1 mei, 2006 22:54
door supercees
dus evan, als ik het goed begrijp heb je geen papieren nodig om een belgische eend in te voeren in nl en op kenteken te krijgen? hoe weet de rdw dan dat ik 'm niet gejat heb?
Geplaatst: ma 1 mei, 2006 23:17
door AK350
Michiel van Ginkel schreef:het chassis van een eend past op alle besteleenden, enkel heeft de ak400 dikkere veerpotten om meer vracht te kunnen vervoeren (of dit ook zo is bij de 350 weet ik niet)
De AK 350 heeft dikke veerpotten en is gebouwd op een (aangepast?) Ami 6
onderstel.
Geplaatst: ma 1 mei, 2006 23:26
door AK350
supercees schreef:dus evan, als ik het goed begrijp heb je geen papieren nodig om een belgische eend in te voeren in nl en op kenteken te krijgen? hoe weet de rdw dan dat ik 'm niet gejat heb?
Als je de eend RDW laat keuren heb je altijd geldige papieren / chassisnummer nodig.
Je kunt bij de RDW navraag doen of het chassisnummer nog bekend is. Als dit zo is zou je hem op dit nummer kunnen invoeren.
Is het nummer niet meer bekend, dan moet je toch op zoek naar donor-papieren
Geplaatst: di 2 mei, 2006 08:39
door supercees
er zit wel een brief bij van de belgische rijkswacht dat de kentekenpapieren verloren zijn gegaan. maar goed, vanavond gaan we hem halen, misschien issie zo slecht dat het een donorduck wordt.
Geplaatst: di 2 mei, 2006 13:57
door TB
Gaaf, had ik de ruimte maar om meerdere auto's/ eenden te stallen. Dan wist ik t ook wel! Dan maakte ik van meerdere eenden 1 goede. Scheelt veel werk, want nu ben ik bezig 1 eend te restaureren. Veel moet vernieuwd, opgeknapt worden. En t garageboxje is toch wel krap.