Geluidsisolatie (noise killer set)
Geluidsisolatie (noise killer set)
Heb met wat overgebleven geld van mijn restauratie een 2cv noise killer set van Noise-killer.nl gekocht.
Het resultaat valt eerlijk gezegd wat tegen: de deuren maken nu een meer beschaafd geluid als ze toegeklapt worden en het klankkaseffect in de hut is minder (net alsof er dikke gordijnen in hangen. Wat vooral stoort is dat het geluid van motor en transmissie bijna niet verminderd is.
Ik las op dit forum het gebruik van noppenschuim op het schutbord. Kan iemand mij zeggen of dit echt een goed resultaat geeft? Ik merk met name dat er veel geluid komt doorheen de 2 kachelopeningen.
Groet,
Daniel
Het resultaat valt eerlijk gezegd wat tegen: de deuren maken nu een meer beschaafd geluid als ze toegeklapt worden en het klankkaseffect in de hut is minder (net alsof er dikke gordijnen in hangen. Wat vooral stoort is dat het geluid van motor en transmissie bijna niet verminderd is.
Ik las op dit forum het gebruik van noppenschuim op het schutbord. Kan iemand mij zeggen of dit echt een goed resultaat geeft? Ik merk met name dat er veel geluid komt doorheen de 2 kachelopeningen.
Groet,
Daniel
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
ikzelf heb noppenfolie aan de onderkant van de voetenbak, en een ondervloer voor tapijt aan de binnenkant van de koets onder mijn tapijt.
moet zeggen dat mijn eend aardig stil is. Sportluchtfilter zorgt wel voor extra herrie, maar als ik 70 rij in de 4 hoor ik de motor amper..
moet zeggen dat mijn eend aardig stil is. Sportluchtfilter zorgt wel voor extra herrie, maar als ik 70 rij in de 4 hoor ik de motor amper..
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
Kortom, geen aanrader begrijp ik die noise-killer set. Ik vind mijn eendje ook niet teveel geluid produceren. Mijn HY wel. Dus heb ik voor een paar centen schuimspul gekocht dat geen vocht opneemt. Vloer en motorkap bekleed en HY is behoorlijk stiller. Eigenlijk net zoveel stiller voor het gevoel als een HY met noise-killer. Ik vind dat noise-killer voor de eend al aardig aan de prijs, maar voor een Hy wordt je er helemaal beroerd van. Als het echt werkt heb ik het er wel voor over, maar er zijn dus goedkopere alternatieven.
Beter een eend dan geen eend
-
- Regelmatige poster
Het idee van Noise killer is om bijgeluiden weg te nemen zodat je ongestoord kan genieten van het geluid van je 2cilinder boxer.
Dit geeft Noise killer zelf aan "Totaal nieuw: NOISE-KILLER.
Geeft echt een heerlijke rust in je eend. Alle plaatwerkresonanties en overbodige herrie worden weggedempt zodat je het snorren van je motertje weer hoort.
295,00 voor de complete set die helemaal precies op maat is voor je eend."
Dit geeft Noise killer zelf aan "Totaal nieuw: NOISE-KILLER.
Geeft echt een heerlijke rust in je eend. Alle plaatwerkresonanties en overbodige herrie worden weggedempt zodat je het snorren van je motertje weer hoort.
295,00 voor de complete set die helemaal precies op maat is voor je eend."
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Klinkt als een wonder middel verf dat geluid kan isoleren. Hoe werkt dit dan? Heeft de verf een bepaalde structuur? Waar heb je het allemaal op gesmeerd?Flying Duckman schreef:Ik heb de verf gebruikt van noise killer en dat beviel me eigenlijk best wel.
Ikzelf heb de oude motorkop bekleding verwijdert (raar spul, komen stukken garen en wol in voor, zal wel lekker fikken) en grijs noppenschuim aangebracht met polystereenkit. Ook bij het schutbord, al is het daar wat lastig te toen door allerlei in de wegzittende spullen, maar het schuim is makkelijk te verknippen, en werkt behoorlijk. Helaas is de 2cv door allerlei doorvoeringen in het schutbord natuurlijk alles behalve stil te krijgen, maar ik kwam er later ook nog achter dat een stuk rond verknipt vloerkleed om de stuurbuis ter hoogte van het gat in de voetenbak, meehelpt. Tis maar een kleine tip..
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Re: Geluidsisolatie (noise killer set)
dan heb je iets niet goed gedaan..?Tan Jel schreef:...overgebleven geld van mijn restauratie...
1977 Mehari
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Jawel, maar de vraag was ook waar je het op hebt gesmeerd.
Ik zelf heb het sinds kort op de voetenbak en delen van het schutbord zitten, aan de cabinekant, en ook op de bodem van de achterbak.
Ik heb het idee dat dat wel wat doet, inderdaad hoor ik de motor nu beter maar heb minder rijgeluiden.
In mijn Landrover heb ik de mattenset van dit merk, en die werkt daarin erg goed! Maar om nou twee keer driehonderd piek uit te geven ....
Ik zelf heb het sinds kort op de voetenbak en delen van het schutbord zitten, aan de cabinekant, en ook op de bodem van de achterbak.
Ik heb het idee dat dat wel wat doet, inderdaad hoor ik de motor nu beter maar heb minder rijgeluiden.
In mijn Landrover heb ik de mattenset van dit merk, en die werkt daarin erg goed! Maar om nou twee keer driehonderd piek uit te geven ....
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985