Na een prachtige rit vanmiddag naar Brugge begon mijn stuur opeens op 2 plekken aantelopen. Ik heb de voorkant opgekrikt om te kijken of het stuur dit ook deed met de wielen los van de grond. Inderdaad wanneer ik aan het stuur draai loopt het op 2 plaatsen zwaarder en je hoort het duidelijk . Kan iemand mij tips geven wat dit kan zijn en hoe ik dit op kan lossen??
Bij de renovatie van mijn 2cv6 uit 1985 begin dit jaar heb ik ook de koppelingsplaten en drukgroep vernieuwd. Tot nu toe ging alles prima (ik heb er nu ca 400 km meegereden) maar als ik mijn koppeling nu intrap hoor ik een duidelijke tik en voel ik dat ook aan het pedaal. Kan het "stuurprobleem hier iets mee te maken hebben?? Eigenlijk heb ik beide problemen pas vanmiddag gemerkt.
Henny
Bij voorbaat dank
stuur schuurt en koppeling tikt
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
je kan checken of het je koets is die is doorgezakt door een krik onder je dorpel te plaatsen (plankje hout ertussen) en dan, met de deur open, goed kijken of je chassis (dus het (meestal) zwarte gedeelte tussen de bodemplaten) meteen mee omhoog komt als je de bodemplaat begint op te krikken.
de eend die ik vorig jaar op de waggelmeeting heb gekocht had hezelfde probleem. oplossing: òf nieuwe bodemplaat en/of voetenbak erin, òf wat ik gedaan heb: opkrikken en kijken waar de meeste beweging in zit en daar een plaat op lassen.
succes ermee.
de eend die ik vorig jaar op de waggelmeeting heb gekocht had hezelfde probleem. oplossing: òf nieuwe bodemplaat en/of voetenbak erin, òf wat ik gedaan heb: opkrikken en kijken waar de meeste beweging in zit en daar een plaat op lassen.
succes ermee.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break