stuur schuurt en koppeling tikt

Alles over de wielophanging
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henny
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 9 mei, 2003 20:47
Locatie: Sluis-Aardenburg

stuur schuurt en koppeling tikt

Bericht door Henny » do 4 mei, 2006 21:46

Na een prachtige rit vanmiddag naar Brugge begon mijn stuur opeens op 2 plekken aantelopen. Ik heb de voorkant opgekrikt om te kijken of het stuur dit ook deed met de wielen los van de grond. Inderdaad wanneer ik aan het stuur draai loopt het op 2 plaatsen zwaarder en je hoort het duidelijk . Kan iemand mij tips geven wat dit kan zijn en hoe ik dit op kan lossen??
Bij de renovatie van mijn 2cv6 uit 1985 begin dit jaar heb ik ook de koppelingsplaten en drukgroep vernieuwd. Tot nu toe ging alles prima (ik heb er nu ca 400 km meegereden) maar als ik mijn koppeling nu intrap hoor ik een duidelijke tik en voel ik dat ook aan het pedaal. Kan het "stuurprobleem hier iets mee te maken hebben?? Eigenlijk heb ik beide problemen pas vanmiddag gemerkt.

Henny
Bij voorbaat dank

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 4 mei, 2006 23:26

Is je chassis niet geknikt?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 5 mei, 2006 09:51

volgens mij is dat nieuw!

Gebruikersavatar
Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Bericht door Daffy » za 6 mei, 2006 07:14

Vaak als de 2cv plotseling zwaar gaat sturen is het chassis geknikt , of is de carrosserie aan de voorzijde ,,doorgezakt , zodat de stuurpijp aanloopt in de doorvoergat in de carrosserie.

Daffy

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » za 6 mei, 2006 08:15

je kan checken of het je koets is die is doorgezakt door een krik onder je dorpel te plaatsen (plankje hout ertussen) en dan, met de deur open, goed kijken of je chassis (dus het (meestal) zwarte gedeelte tussen de bodemplaten) meteen mee omhoog komt als je de bodemplaat begint op te krikken.

de eend die ik vorig jaar op de waggelmeeting heb gekocht had hezelfde probleem. oplossing: òf nieuwe bodemplaat en/of voetenbak erin, òf wat ik gedaan heb: opkrikken en kijken waar de meeste beweging in zit en daar een plaat op lassen.

succes ermee.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » za 6 mei, 2006 08:27

Maar hij is toch pas gerestaureerd? Voetenbakje gemist?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Plaats reactie