beter opletten volgende keer..

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
Steffan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

beter opletten volgende keer..

Bericht door Steffan » zo 7 mei, 2006 16:50

ik heb men eend zitten mollen :(
men linkerachterspatbord is nu niet meer wat ie was :S, ik reed bij iemand de oprit achteruit af, maar die oprit is vrij lang en een beetje krom, en het was donker ..
hoor ik ineens KGGGSSKRAAKGSSS, heb ik een stelletje kl*te bielzen aan het eind van de oprit geschept :oops: met men linkerachterspatbord

pff ik baal er zo hard van, de schade is nog wel te overzien.. maar et blijft stom
lak is niet heel erg beschadigd, want gelukkig zijn bielzen van zacht hout en niet van steen, alleen is het spatbord wel ingedeukt geweest, zit nu wel weer aardig in vorm.. maar er zijn 2 van de 4 schroeven losgesprongen (de onderste 2 aan de buitenkant), het plaatwerk is gewoon afgebroken (roest + dit = weg) rond die schroeven, heel klote
1 schroef kan ik denk ik nog wel weer vastzetten als ik een ringetje om de schroef doe, maar die andere moetk nog ff zien.

nog tips hoe dat te reparen? of meteen een nieuw spatbord?

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 7 mei, 2006 17:13

plaatje alu via de binnenkant er tegen poppen,zo zit mijn voorspat al jaaaaaaaaaaren vast en bij keuring no problems.

Steffan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Steffan » zo 7 mei, 2006 21:35

en hoe ziet dat er uit? met popnagels

een plaatje aluminium op staal, gaat het staal dan niet keihard roesten? omdat het water op de randjes van het aluminium plaatje blijft en aangezien aluminium edeler is dan staal, is het staal de dupe

of zit ik nou fout

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » zo 7 mei, 2006 22:44

niet fout,
alu kan ook niet goed tegen contact met staal trouwens ;)

liefst lassen natuurlijk!
Ami 8 break

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 7 mei, 2006 23:27

nou heb ik nog niks van gemerkt. Beetje kwasten doet wonderen. Ja hoe ziet dat er uit, pfff, gepopt. haha. Klein bultje komt er op.

overigens heb je dat probleem ook met rvs en alu, daarbij is het het alu wat verliest. Kopervet doet dan wonderen.

Dat contact met alu en ijzer valt reuze mee qua roestvorming.

Maar poppen is wel sterk, dus zo'n gescheurde rand repareren met alu strip en popnagels blijft jaaaren zitten. Tegen die tijd op zoek naar gebruikt spatbordje en klaar.

Plaats reactie