Koppeling verrot...
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Koppeling verrot...
Vandaag begint mijn koppeling in eens raar te doen. Als ik deze indruk, dan maakt hij een slepend geluid en geeft hij zoveel weerstand dat mijn motor bijna afslaat. Dit doet hij over het hele "koppelingspedaal-bereik".
Het maakt daarbij niet uit of hij in een versnelling staat of in zijn vrij.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? En ja, ik ben mij al aan het opmaken voor een wissel.... Alsof ik aan 1 project niet genoeg heb...
Het maakt daarbij niet uit of hij in een versnelling staat of in zijn vrij.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? En ja, ik ben mij al aan het opmaken voor een wissel.... Alsof ik aan 1 project niet genoeg heb...
-
- Regelmatige poster
- André Post
- Heavy user
-
- Gebruiker
- Contacteer:
De weerstand is niet alleen erg voelbaar, maar ook erg hoorbaar. Er is een slepend geluid als ik de koppeling in trap.CitRoel schreef:Als ik het beredeneer, je drukt tegen je kopeling en er gaat iets slepen (dit weet je omdat er veel weerstand is). Dan lijkt het mij je druklager inderdaad.
Maar goed, ik denk dat ik voorlopig de BX weer even van stal haal. Want ik wil mijn knutselbare uurtjes eerst nog even volledig aan de HY besteden. Zodra die is voorzien van een APK dan kan ik met de eend verder.
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Tja, de onkosten zullen wel meevallen, dus als alles toch los zit dan ook gelijk maar alles vervangen. Een mooie gelegenheid om mijn spruitstuk te voorzien van nieuwe pakkingen en mijn oliekoeler lekvrij te monteren.CitRoel schreef:Maarja je weet dat het in ieder geval iets van de koppeling kapot is, het lijkt mij dat je alles dan vernieuwd?