Laad geen stroom bij???

Laadt je accu niet meer bij? Kookt je accu over?
Plaats reactie
Frank-2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 15 jan, 2006 20:46
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Laad geen stroom bij???

Bericht door Frank-2cv » do 25 mei, 2006 14:38

Ik heb een probleem met mijn 2cv AZ uit 1960. Paar weken geleden deed alles het perfect tot dat hij steeds slechter begon te lopen. Geen compressie meer, bleek dat mijn cilinderkoppen enz kapot waren. Alles vernieuwd en weer terug in elkaar gezet. Tijdens de testrit laadt ie geen stroom meer bij, de meter valt geheel naar rechts 'D'. Na de accu iedere avond iets bij te hebben geladen komt de meter naar het midden en blijft iets rechts uit het midden hangen verder komt ie niet, dus laadt niets bij. Van alles zuiver gemaakt, kabels gecontroleerd, dynamo gecontroleerd nog niets. De dynamo zag er slecht uit dus maar een nieuwe aangeschaft bij de club. Deze erop gezet, zou het meteen moeten doen, nog niets!?? Magnetisch gemaakt en het werkt nog steeds zoals het hoort. De meter staat nog steeds op dezelfde stand. Inmiddels een 2de handse spanningsregelaar bij gekocht, maar geen resultaat? Wanneer ik s'avonds mijn lichten aanzet springt de meter geheel naar rechts dus het werkt voor geen meter :D ! Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen? Ik zelf denk misschien aan het anker dat in de dynamo zit dat is namelijk nog niet vervangen. :oops:

MvG Frank

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 25 mei, 2006 15:45

heb je een foto van het anker? Maar je zegt dat als je het licht aan het de meter naar rechts springt. Duidelijk verhaal van rotte bedrading. Ergens gaat je massa niet volgens de juiste weg. Wanneer je dan het licht aan zet, krijgt de verbruiker zijn massa via je lichten. Waarschijnlijk een gecorrodeerde draad in een stekertje.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 25 mei, 2006 17:27

alles met een spannings meter even doormeten van begin tot eind..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » vr 4 aug, 2006 12:01

Misschien is bij het sleutelen de bedrading ergens gebroken... Zou alles maar eens doormeten inderdaad. Leg anders eens wat tijdelijke "bypassen" en probeer dan eens of het wel functioneert.
AZ A2 '70
AK400 '76

Plaats reactie