bout afgebroken in cilinderkop! Hoe krijg ik die eruit?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dennis
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 17 apr, 2005 19:30
Locatie: nieuwerkerk

bout afgebroken in cilinderkop! Hoe krijg ik die eruit?

Bericht door dennis » zo 28 mei, 2006 15:28

Wegens een lekkage aan het spruitstuk van mijn zesje met enkeltraps carberateur begonnen met vervangen. Bij de eerste moer dacht ik dat er langzaam beweging in de moer kwam maar in werkelijkheid brak de bout af. Nu steekt er een klein stukje bout (tapeinde) uit het blok bij de linker uitlaat poort. Weet iemand hoe ik dit stompje (wat best vast zal zitten) er zonder verdere schade uit moet krijgen????

Klaas Jan Franssen
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 29 dec, 2004 09:24
Locatie: Grijpskerk

Bericht door Klaas Jan Franssen » zo 28 mei, 2006 16:22

-uitboren en nieuw schroefdraad tappen.
-of met een apart setje proberen eruit te draaien, (klein gat in tapeind boren en met tegendraadse schroef? eruit draaien)
- een moer op lassen en eruit draaien

zo een aantal mogelijkheden. het hangt onder meer af van wat voor gereedschap je voor handen hebt.

Tom de Wolff
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Tom de Wolff » zo 28 mei, 2006 16:24

- Het tapeinde zo laag mogelijk recht afzagen
- Voorzichtig in het midden van de tapeinde een centerpoint zetten
- Voorzichtig gaatje er in boren kleiner als het tapeinde
- Met een linkse tap kan je als het goed is het tapeinde er uitdraaien

Als het schroefdraad beschadig is een helicon plaatsen

Veel succes

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 28 mei, 2006 16:36

Ik had dat ook. Echter kon ik met een waterpomptang het oude tapeind eruit krijgen. Blijkbaar zat ie niet zo vast. Nieuw tapeind erin en klaar!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 28 mei, 2006 16:43

die linkse tap zou ik pas gebruiken als het echt niet meer kan. Als die tap afbreekt dan krijg je het er nooit meer uit. Ik zou ook beginnen met warm stoken, kruipolie en wurgtang. Als dat niet lukt is oplassen van moer ook goed idee. Als dat niet lukt centerpons, gaatje boren en steeds groter gaan. Met een beetje geluk komt de spanning er af en kun je laatste beetje schroefdraad er zo uit krijgen zonder cilinderkop te beschadigen.

Gebruikersavatar
dennis
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 17 apr, 2005 19:30
Locatie: nieuwerkerk

Bericht door dennis » zo 28 mei, 2006 18:04

Bedankt allemaal voor de antwoorden! Ik geloof dat er nog mogelijkheden bestaan! gr. Dennis

Plaats reactie