Dit is m'n eerste bericht op dit forum. Sinds oktober 2005 rijd ik een donkerrode 2cv(Rouge De castille, sorry is toch echt mooier dan rouge vallelunga

Ik zat al een tijdje na te denken over het vervangen van m'n (gekrompen)buitensluiter dak, omdat deze door het ontbreken van de koordjes niet meer vastgezet kon worden. Nu móet ik wel kiezen: gistermiddag was het hier in Drenthe nogal noodweer, en reed ik met 80 km u naar Assen en in een oogwenk was er alleen nog maar een ... donkergrijze hemel boven me.. Auto in de berm gezet (hmm moet nog een keer alarmknipperlichtenschakelaar maken) en het dak voorzover mogelijk was, vastgemaakt. Gelukkig was de balk niet losgeraakt, en reed er niemand achter me. Rechtsomkeert naar huis gereden, onderwijl het regen dat met bakken uit de hemel viel via de gaten naar binnen spetterend.
Thuis Duckservice Roden opgebeld, waar ik gelukkig vandaag terecht kon, en ik weet nu iig zeker dat ik een club dak wil...zou als het goed is niet weg mogen waaien.
Mijn grote vraag is, is er een kans dat er bij een WA+ (beperkt casco) verzekering een deel van de schade wordt vergoed? In eerst instantie dacht ik geen schijn van kans te hebben, en het niet te proberen, maar iedereen weest mij er op dat storm schade vaak wel gedekt word; en jawel in de verzekeringsvoorwaarden stond dit. Zelf kan ik me nog steeds niet voorstellen dat de verzekering uberhaupt begrijpt dat een dak weg kan waaien ( wat voor auto heeft u in godsnaam???!!, zou ik denken)
Is er iemand die ervaring heeft met de verzekering, en soortgelijke problemen? Ben benieuwd, zou fijn zijn als ik zelf niet al het geld hoefde neer te leggen. Alvast bedankt voor reacties!