buitensluiter dak losgewaaid; Verzekerings kwestie??

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

buitensluiter dak losgewaaid; Verzekerings kwestie??

Bericht door Robbert. » di 30 mei, 2006 09:48

Hallo allemaal,

Dit is m'n eerste bericht op dit forum. Sinds oktober 2005 rijd ik een donkerrode 2cv(Rouge De castille, sorry is toch echt mooier dan rouge vallelunga :wink: ), met het toepasselijke kenteken GS-30-PK. Ik ben 18, woon in de buurt van Assen, en gebruik de 2cv eigenlijk dagelijks. Sinds een paar jaar raadpleeg ik het forum al regelmatig

Ik zat al een tijdje na te denken over het vervangen van m'n (gekrompen)buitensluiter dak, omdat deze door het ontbreken van de koordjes niet meer vastgezet kon worden. Nu móet ik wel kiezen: gistermiddag was het hier in Drenthe nogal noodweer, en reed ik met 80 km u naar Assen en in een oogwenk was er alleen nog maar een ... donkergrijze hemel boven me.. Auto in de berm gezet (hmm moet nog een keer alarmknipperlichtenschakelaar maken) en het dak voorzover mogelijk was, vastgemaakt. Gelukkig was de balk niet losgeraakt, en reed er niemand achter me. Rechtsomkeert naar huis gereden, onderwijl het regen dat met bakken uit de hemel viel via de gaten naar binnen spetterend.

Thuis Duckservice Roden opgebeld, waar ik gelukkig vandaag terecht kon, en ik weet nu iig zeker dat ik een club dak wil...zou als het goed is niet weg mogen waaien.
Mijn grote vraag is, is er een kans dat er bij een WA+ (beperkt casco) verzekering een deel van de schade wordt vergoed? In eerst instantie dacht ik geen schijn van kans te hebben, en het niet te proberen, maar iedereen weest mij er op dat storm schade vaak wel gedekt word; en jawel in de verzekeringsvoorwaarden stond dit. Zelf kan ik me nog steeds niet voorstellen dat de verzekering uberhaupt begrijpt dat een dak weg kan waaien ( wat voor auto heeft u in godsnaam???!!, zou ik denken)

Is er iemand die ervaring heeft met de verzekering, en soortgelijke problemen? Ben benieuwd, zou fijn zijn als ik zelf niet al het geld hoefde neer te leggen. Alvast bedankt voor reacties!

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » di 30 mei, 2006 10:48

in ieder geval welkom!

maar helaas geen ervaring met de verzekering ..( of moet ik zeggen gelukkig! :wink: )
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Re: buitensluiter dak losgewaaid; Verzekerings kwestie??

Bericht door leo top » di 30 mei, 2006 11:13

Robbert... schreef:Hallo allemaal,

Is er iemand die ervaring heeft met de verzekering, en soortgelijke problemen? Ben benieuwd, zou fijn zijn als ik zelf niet al het geld hoefde neer te leggen. Alvast bedankt voor reacties!
Dit is ons ook eens overkomen, met een 2cv4 special; we hebben hem toen ook omgebouwd naar bijnnensluiter (fluitje van een cent) De verzekering die we probeerden vond dit bij het normale onderhoud horen, betaalde dus niet. Bij mijn broer werd eens het dak opengesneden (hij had nota bene z'n auto niet eens op slot staan!) en leeggeroofd. Ook hier betaalde de verzekering het dak niet. Het speelde beide in de begin jaren '80. Misschien oordelen ze tegenwoordig anders. Ik hoop het voor jou....

André Post
Heavy user
Heavy user

Bericht door André Post » di 30 mei, 2006 13:29

Ik ben bang dat de verzekering dit als een cabriodak ziet, standaard buiten de
verzekering tenzij je extra premie betaald.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Lempke
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Lempke » di 30 mei, 2006 22:48

Wat de verzekering betreft: volgens mij bedoelen ze met 'stormschade' een omgewaaide boom.

Mooie eend trouwens! Het is een zusje van de mijne. Toen ik mijn eend kocht is het versleten dakje trouwens vervangen door een binnensluiter. Zeer tevreden over.

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » wo 31 mei, 2006 21:34

De nieuwe binnenlsluiter is inmiddels gemonteerd, en deze bevalt uitstekend. Wat een gemak! Eigenlijk belachelijk dat ze bij citroen er ooit voor hebben gekozen om het oude systeem weer op te pakken bij de introductie van de special.... Heb nu een zwarte ( dus iets donkerder dan anthraciet), volgens mij een dak vergelijkbaar met de geen gezeik dagen, mochten de toezeggingen van duckservice waar zijn. De stof is in ieder geval veel dikker.

Voor wat betreft de verzekering: deze vergoedt inderdaad deze schade niet, omdat dit onder normale condities van de auto niet kan gebeuren. Ik had geen andere reactie verwacht eigenlijk. Bedankt voor jullie reacties.

Rest mij nog een vraag; iedereen zegt dat je met het dak in de half open stand kan rijden. Wordt daarmee bedoelt dat de beugel waar het dak in zit dan achterover geklapt is? Voor mijn gevoel zouden de pennen in het dak dan makkelijk loslaten, waardoor er alsnog een kans staat dat het dak losvliegt. Of is er een methode om het dak ook in die stand 'vast' te zetten.
Het oprollen tot achteren en met de bandjes vastzetten heb ik al wel onder de knie.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 31 mei, 2006 23:15

Met het dak in de halve stand, mag je niet harder als 80.

Met het dak geheel open is de 120 geen probleem. Nadeel is alleen met vaak met open dak rijden dat de ruitrubber achter wat ruimer wordt en mogelijk kan gaan lekken. Af en toe invetten met vaseline kan dit voorkomen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » do 1 jun, 2006 09:58

in het midden van je dak, aan de voorrand, zit een plastic flapje. eigenlijk 2, een grote en een klein. de kleine kan j met een drukknop vastzetten op de metalen beugel waarmee je het dak naar achteren klapt, om zo te voorkomen dat je dak naar achteren vliegt. ik heb zelf weinig vertrouwen in dit systeem, rol m'n dakje altijd op naar achteren, geeft ook meer het cabriogevoel.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Lempke
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Lempke » do 1 jun, 2006 20:27

Dak half open is erg oncomfortabel. De wind blaast dan recht op je hoofd. Als je het dak helemaal open hebt blaast de wind over je heen (richting achterpassagiers)

Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rens » vr 2 jun, 2006 12:53

Balen van het dakje! Ik vrees ook wel eens als ik 80 rijd en een vrachtwagen passert van de andere kant. Ik vrees alleen niet dat een verzekering dit betaald ...:?

Maar woon jij in Assen of in de buurt? Mijn ouders wonen in Assen en de eend staat er regelmatig! ;) Als je vanavond nog tijd hebt, kom even langs op het veemarktterrein, daar is een luchtgekoelde 'cruize night' georganiseerd! Normaal gesproken voor alleen kevers, maar ik kom met de eend! :)

Grtz,

Rens

Plaats reactie