de 4
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
de 4
Naar aanleiding van het binnenkomen van m'n adapter ringen en alle activiteit van oa a3 en jacobus hier, gisteren bij m'n onderdelen magazijn langs geweest om de motor (in dozen) op te halen. Vanochtend de 2 versnellingsbakken uitgegraven en als ik die gecombineerd heb hoop ik het handeltje vanavond alweer in de auto te hebben hangen.
specs:
ami super break chassis
2cv6 koets
axel 5 bak (200km/h bij 6400tpm)
pirelli p3000 175-65/15 banden op standaard GS velgen rondom
avo verstelbare schokbrekers (binnenkort)
motor:
tja, da's eenverhaal apart.
Ik had een getuned 90pk axel blok erin liggen, echter toen we deze auto aan het opbouwen waren:
http://www.cats-citroen.net/citroen_mus ... index.html
bleek het 1300 blok wat daarin lag slecht, en had ik dringend een blok nodig, en het 90pk blok was het enige wat kant en klaar op het schap lag.
Daarna de auto aan m'n vriendin gedoneert en vergeten het blok eruit te halen (stom).
Dus voorlopig komt er in de eend een gereviseerd 60pk 1220 blokkie.
Daarna iets leuks met injectie en turbo enzo.
foto's van de eend op:
http://www.cats-citroen.net/citroen_mus ... dex_2.html
ik meld wel effe als er nieuwe bijkomen
specs:
ami super break chassis
2cv6 koets
axel 5 bak (200km/h bij 6400tpm)
pirelli p3000 175-65/15 banden op standaard GS velgen rondom
avo verstelbare schokbrekers (binnenkort)
motor:
tja, da's eenverhaal apart.
Ik had een getuned 90pk axel blok erin liggen, echter toen we deze auto aan het opbouwen waren:
http://www.cats-citroen.net/citroen_mus ... index.html
bleek het 1300 blok wat daarin lag slecht, en had ik dringend een blok nodig, en het 90pk blok was het enige wat kant en klaar op het schap lag.
Daarna de auto aan m'n vriendin gedoneert en vergeten het blok eruit te halen (stom).
Dus voorlopig komt er in de eend een gereviseerd 60pk 1220 blokkie.
Daarna iets leuks met injectie en turbo enzo.
foto's van de eend op:
http://www.cats-citroen.net/citroen_mus ... dex_2.html
ik meld wel effe als er nieuwe bijkomen
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
nou weet ik waarom het ding al zolang stil ligt.
beide bakken hebben een matige priseas keering en die keering heeft de ongelooflijk maat van 17.5x34x8x13 en die is erg moeilijk te krijgen.
Ik lig dus een paar weekjes stil.
ik zal ondertussen de koppen maar aanpassen.
beide bakken hebben een matige priseas keering en die keering heeft de ongelooflijk maat van 17.5x34x8x13 en die is erg moeilijk te krijgen.
Ik lig dus een paar weekjes stil.
ik zal ondertussen de koppen maar aanpassen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
polijsten en porten.
Er zitten al grotere kleppen in.
Verder komen er eco nokkenassen in en het zijn 1220 koppen die op een 1300 pasgemaakt worden, de 1220 heeft veel grotere inlaat kanalen
Er zitten al grotere kleppen in.
Verder komen er eco nokkenassen in en het zijn 1220 koppen die op een 1300 pasgemaakt worden, de 1220 heeft veel grotere inlaat kanalen
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
nieuwe fotos hier
http://www.cats-citroen.net/citroen_mus ... dex_2.html
en hier
http://www.cats-citroen.net/citroen_mus ... ngine.html
http://www.cats-citroen.net/citroen_mus ... dex_2.html
en hier
http://www.cats-citroen.net/citroen_mus ... ngine.html
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
Mooi projeckt!
ben je al even mee bezig geweest zo te zien!
ben je al even mee bezig geweest zo te zien!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
totale bouwtijd tot nu toe is vele jaren.
Maar het project heeft regelmatig lange tijd stil gelegen.
Dit is de eerste grote revisie.
Probleem van dit soort zaken is dat je er eerst en tijd mee gereden moet hebben om te weten wat goed en niet goed is.
Ik heb er 2 jaar lang dagelijks mee gereden.
En da's erg leuk!
Ik ga hem nu niet meer opbouwen voor dagelijks vervoer, hoogstens occasioneel gebruik op de weg maar voornamelijk wordt ie voor op het circuit.
Voor van en naar het circuit heb ik een citroen transporter waar ie in past.
En voor dagelijks vervoer heb ik ondertussen materiaal wat beter tegen hogere snelheden bestand is.
Maar het project heeft regelmatig lange tijd stil gelegen.
Dit is de eerste grote revisie.
Probleem van dit soort zaken is dat je er eerst en tijd mee gereden moet hebben om te weten wat goed en niet goed is.
Ik heb er 2 jaar lang dagelijks mee gereden.
En da's erg leuk!
Ik ga hem nu niet meer opbouwen voor dagelijks vervoer, hoogstens occasioneel gebruik op de weg maar voornamelijk wordt ie voor op het circuit.
Voor van en naar het circuit heb ik een citroen transporter waar ie in past.
En voor dagelijks vervoer heb ik ondertussen materiaal wat beter tegen hogere snelheden bestand is.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
Die keerringen zijn toch orgineel citroen gewoon leverbaar?catscit schreef:nou weet ik waarom het ding al zolang stil ligt.
beide bakken hebben een matige priseas keering en die keering heeft de ongelooflijk maat van 17.5x34x8x13 en die is erg moeilijk te krijgen.
Ik lig dus een paar weekjes stil.
ik zal ondertussen de koppen maar aanpassen.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
"gewoon"?
Bij de citroen dealer trappen ze er niet meer in.
Ik ben ze nu aan het bestellen via de belgische importeur maar elk alternatief is welkom. Ik heb er een stuk of 10 nodig.
Bij de citroen dealer trappen ze er niet meer in.
Ik ben ze nu aan het bestellen via de belgische importeur maar elk alternatief is welkom. Ik heb er een stuk of 10 nodig.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
Mijn projectje begint ook wel te vorderen, super-eend heeft de vakantie & terug goed gehaald.
Nu begonnen met het maken van spruitstukken voor de injectie & turbo.
Hopelijk volgende week mijn carter retour van revisie bedrijf ( uit cotteren van cilindergaten) en cilinders afdraaien.
Tegen het weekend aan hoop ik alles weer inmekaar te hebben.
Een paar foto's;


Turbo moet toch nog beetje andere plaats krijgen, ik had gemeten met koppelingshuis van gs, i.p.v. ami-super, dus nu zit mijn pook in de weg.
Ga hem nu beetje opzij zetten boven de rechterklauw.

Nu begonnen met het maken van spruitstukken voor de injectie & turbo.
Hopelijk volgende week mijn carter retour van revisie bedrijf ( uit cotteren van cilindergaten) en cilinders afdraaien.
Tegen het weekend aan hoop ik alles weer inmekaar te hebben.
Een paar foto's;


Turbo moet toch nog beetje andere plaats krijgen, ik had gemeten met koppelingshuis van gs, i.p.v. ami-super, dus nu zit mijn pook in de weg.
Ga hem nu beetje opzij zetten boven de rechterklauw.

-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
ik heb een "kleine" vertraging.
De koets wordt vervangen door een aangepaste en verstekte azu koets.
Die moet ik echter nog wel gewichtsreduceren, stralen en spuiten.
Ondertussen nog steeds geen priseas keeringen.
Ik heb een tijdelijk 1220 blok waar nieuwe zuigers en cylinders op komen.
Verder wordt deze koets volledig op laag gewicht gebouwd.
Doel is (ruim) onder de 700kg totaal gewicht uit te komen (de 4 woog 700kg met de vorige zware koets)
Ik zoek ook nog een setje glassfibre of carbon stoeltjes (ik heb al enkele bedrijven gevonden) en ga ook voor de lichtgewicht oud type stuurkolom zonder contactslot etc.
Alle ruiten behalve de voorruit uit lexan.
Ik wil een betere vermogen/ton verhouding als m'n maserati.
Dat betekend een hoop vermogen! (en een laag gewicht).
De koets wordt vervangen door een aangepaste en verstekte azu koets.
Die moet ik echter nog wel gewichtsreduceren, stralen en spuiten.
Ondertussen nog steeds geen priseas keeringen.
Ik heb een tijdelijk 1220 blok waar nieuwe zuigers en cylinders op komen.
Verder wordt deze koets volledig op laag gewicht gebouwd.
Doel is (ruim) onder de 700kg totaal gewicht uit te komen (de 4 woog 700kg met de vorige zware koets)
Ik zoek ook nog een setje glassfibre of carbon stoeltjes (ik heb al enkele bedrijven gevonden) en ga ook voor de lichtgewicht oud type stuurkolom zonder contactslot etc.
Alle ruiten behalve de voorruit uit lexan.
Ik wil een betere vermogen/ton verhouding als m'n maserati.
Dat betekend een hoop vermogen! (en een laag gewicht).
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net