Pagina 1 van 2
de 4
Geplaatst: za 3 jun, 2006 14:52
door catscit
Naar aanleiding van het binnenkomen van m'n adapter ringen en alle activiteit van oa a3 en jacobus hier, gisteren bij m'n onderdelen magazijn langs geweest om de motor (in dozen) op te halen. Vanochtend de 2 versnellingsbakken uitgegraven en als ik die gecombineerd heb hoop ik het handeltje vanavond alweer in de auto te hebben hangen.
specs:
ami super break chassis
2cv6 koets
axel 5 bak (200km/h bij 6400tpm)
pirelli p3000 175-65/15 banden op standaard GS velgen rondom
avo verstelbare schokbrekers (binnenkort)
motor:
tja, da's eenverhaal apart.
Ik had een getuned 90pk axel blok erin liggen, echter toen we deze auto aan het opbouwen waren:
http://www.cats-citroen.net/citroen_mus ... index.html
bleek het 1300 blok wat daarin lag slecht, en had ik dringend een blok nodig, en het 90pk blok was het enige wat kant en klaar op het schap lag.
Daarna de auto aan m'n vriendin gedoneert en vergeten het blok eruit te halen (stom).
Dus voorlopig komt er in de eend een gereviseerd 60pk 1220 blokkie.
Daarna iets leuks met injectie en turbo enzo.
foto's van de eend op:
http://www.cats-citroen.net/citroen_mus ... dex_2.html
ik meld wel effe als er nieuwe bijkomen
Geplaatst: za 3 jun, 2006 16:16
door catscit
nou weet ik waarom het ding al zolang stil ligt.
beide bakken hebben een matige priseas keering en die keering heeft de ongelooflijk maat van 17.5x34x8x13 en die is erg moeilijk te krijgen.
Ik lig dus een paar weekjes stil.
ik zal ondertussen de koppen maar aanpassen.
Geplaatst: za 3 jun, 2006 18:35
door Evan
Welke aanpassingen ga je doen aan de koppen als ik vragen mag? Just out of curiosity, ik was nog niet van plan mijn GS te gaan opvoeren

Geplaatst: za 3 jun, 2006 18:41
door catscit
polijsten en porten.
Er zitten al grotere kleppen in.
Verder komen er eco nokkenassen in en het zijn 1220 koppen die op een 1300 pasgemaakt worden, de 1220 heeft veel grotere inlaat kanalen
Geplaatst: za 3 jun, 2006 20:20
door catscit
Geplaatst: zo 4 jun, 2006 12:13
door Aloha Beach Cruiser
Mooi projeckt!
ben je al even mee bezig geweest zo te zien!
Geplaatst: zo 4 jun, 2006 12:19
door catscit
totale bouwtijd tot nu toe is vele jaren.
Maar het project heeft regelmatig lange tijd stil gelegen.
Dit is de eerste grote revisie.
Probleem van dit soort zaken is dat je er eerst en tijd mee gereden moet hebben om te weten wat goed en niet goed is.
Ik heb er 2 jaar lang dagelijks mee gereden.
En da's erg leuk!
Ik ga hem nu niet meer opbouwen voor dagelijks vervoer, hoogstens occasioneel gebruik op de weg maar voornamelijk wordt ie voor op het circuit.
Voor van en naar het circuit heb ik een citroen transporter waar ie in past.
En voor dagelijks vervoer heb ik ondertussen materiaal wat beter tegen hogere snelheden bestand is.
Geplaatst: ma 5 jun, 2006 13:54
door A3
catscit schreef:nou weet ik waarom het ding al zolang stil ligt.
beide bakken hebben een matige priseas keering en die keering heeft de ongelooflijk maat van 17.5x34x8x13 en die is erg moeilijk te krijgen.
Ik lig dus een paar weekjes stil.
ik zal ondertussen de koppen maar aanpassen.
Die keerringen zijn toch orgineel citroen gewoon leverbaar?
Geplaatst: di 6 jun, 2006 08:55
door catscit
"gewoon"?
Bij de citroen dealer trappen ze er niet meer in.
Ik ben ze nu aan het bestellen via de belgische importeur maar elk alternatief is welkom. Ik heb er een stuk of 10 nodig.
Geplaatst: vr 18 aug, 2006 19:03
door A3
Mijn projectje begint ook wel te vorderen, super-eend heeft de vakantie & terug goed gehaald.
Nu begonnen met het maken van spruitstukken voor de injectie & turbo.
Hopelijk volgende week mijn carter retour van revisie bedrijf ( uit cotteren van cilindergaten) en cilinders afdraaien.
Tegen het weekend aan hoop ik alles weer inmekaar te hebben.
Een paar foto's;
Turbo moet toch nog beetje andere plaats krijgen, ik had gemeten met koppelingshuis van gs, i.p.v. ami-super, dus nu zit mijn pook in de weg.
Ga hem nu beetje opzij zetten boven de rechterklauw.

Geplaatst: vr 18 aug, 2006 19:22
door Aloha Beach Cruiser
Geplaatst: vr 18 aug, 2006 19:24
door Frank-2cv
Kei gaaf

!!!!
Geplaatst: za 19 aug, 2006 10:48
door wouter87
eyz adri
als ik me ooit nog eens bedenk en ik wil ook een vierpitter mag ik de tekeningen dan lenen

wat een keigaaf ding. wel raar dat ik je nog nooit in omgeving geleen heb zien rijden
Geplaatst: za 19 aug, 2006 22:13
door catscit
ik heb een "kleine" vertraging.
De koets wordt vervangen door een aangepaste en verstekte azu koets.
Die moet ik echter nog wel gewichtsreduceren, stralen en spuiten.
Ondertussen nog steeds geen priseas keeringen.
Ik heb een tijdelijk 1220 blok waar nieuwe zuigers en cylinders op komen.
Verder wordt deze koets volledig op laag gewicht gebouwd.
Doel is (ruim) onder de 700kg totaal gewicht uit te komen (de 4 woog 700kg met de vorige zware koets)
Ik zoek ook nog een setje glassfibre of carbon stoeltjes (ik heb al enkele bedrijven gevonden) en ga ook voor de lichtgewicht oud type stuurkolom zonder contactslot etc.
Alle ruiten behalve de voorruit uit lexan.
Ik wil een betere vermogen/ton verhouding als m'n maserati.
Dat betekend een hoop vermogen! (en een laag gewicht).
Geplaatst: zo 20 aug, 2006 11:21
door A3
Lexan heb ik adres voor, ga daar zelf ook mijn ruitjes laten maken.
Stoelen zal ik even voor kijken, in de Dragrace wereld worden die veel gebruikt, dus die kom ik vast nog tegen.
Meteen een carbon-flipfront erop?