Pagina 1 van 2

Afslaan en regen

Geplaatst: vr 16 jun, 2006 11:15
door Rutgerrrr
Het schijnt dat beestjes op hun baas gaan lijken, dat is ook bij m´n autootje het geval. Die heeft een hekel aan regen :?

Wat wil het geval. Als het regent draait de motor stationair heel slecht. Het lijkt wel alsof er een cilinder steeds niet meewerkt, een slag overslaat. Als ik dan gas geef, dreigt de motor te verzuipen. Met moeite hou ik hem aan de praat.

Op de snelweg draait alles prima, maar als ik er dan van afga en voor een stoplicht moet wachten gaat het weer mis.

Als ik de choke opentrek als ik stil moet staan blijft de motor goed lopen. Dus dat doe ik dan maar, maar is dit wel goed?

Wanneer het niet regent gaat alles prima...

Wie weet wat ik moet doen?

Geplaatst: vr 16 jun, 2006 12:04
door Michiel van G.
vuile stationair sproeier?

Geplaatst: vr 16 jun, 2006 12:14
door André Post
Bougie kabel ergens tegen metaal?

Geplaatst: vr 16 jun, 2006 16:14
door Danos G
Ik had laatst zelfde probleem met mijn Dyane. Kan idd de stationairsproeier zijn
--> is makkelijk schoon te maken, vooral na tips van Michiel. Is je ontsteking goed afgesteld?

Geplaatst: vr 16 jun, 2006 16:18
door CitRoel
Als ie goed loopt mét choke krijgt ie zonder te weinig benzine, eigenlijk moet ie slechter gaan lopen met choke op een warme motor. Ik denk dus ook stationaire sproeier.

Geplaatst: vr 16 jun, 2006 17:49
door backfire
bougiekabel lijkt mij ook waarschijnlijker, of slechte bougiedop, daar het motorke bij geen regen wel goed loopt. Dus overslaande vonk.

Geplaatst: zo 18 jun, 2006 14:09
door thomaaas
Ik heb het ook!!! Alleen bij lange na nog geen tijd gehad om er naar te kijken. Als ie afslaat wil ie trouwens ook helemaal niet meer aan, en stroomt er wel n lading benzine uit de carb. Het jij da ook?

Geplaatst: zo 18 jun, 2006 14:09
door thomaaas
DWZ: die benzine stroomt eruit als je haar probeert te starten

Geplaatst: zo 18 jun, 2006 15:36
door Joos
dus is ze verzopen, dus staat ze te rijk?

ik denk eerder ontstekingsprobleem,
choke -> meer toeren -> hogere spanning -> betere ontsteking?

Geplaatst: zo 18 jun, 2006 15:48
door thomaaas
Ja zo'n idee had ik ook al, maar hoe zet je dr armer dan? Ben n leek op het gebied van carburateurs en r staat in de troubleshooter dat je niet zomaar wat aan je carb mag lopen froeten, dus doe k dat ook maar niet...

Geplaatst: zo 18 jun, 2006 19:09
door Frank Munneke
Hoi

Als hij last heeft met de regen zijn het vrijwel altijd de boegiekabels, spuit ze in met vochtverdrijver of beter nog vervang ze.

groet Frank

Geplaatst: zo 18 jun, 2006 19:20
door Joos
of probeer eens of eht beter gaat met een stuk tuinslang errond, dan weet je of het dat is.

Geplaatst: zo 18 jun, 2006 20:42
door backfire
Voor 7 euro heb je een complete set nieuwe kabels met doppen dan ga je toch niet moeilijk doen met stukkie tuinslang? Want laten we eerlijk zijn, denk dat de meeste bougiekabels in omloop 20 jaar en ouder zijn, hoog tijd om ze te vervangen. Scheelt ook meteen in benzineverbruik, dus met die hoge prijzen van tegenwoordig heb je die 7 euro zo terug verdiend.

Geplaatst: zo 18 jun, 2006 21:09
door Joos
backfire schreef:Want laten we eerlijk zijn, denk dat de meeste bougiekabels in omloop 20 jaar en ouder zijn, hoog tijd om ze te vervangen.
je hebt gelijk natuurlijk, maar ik ging er van uit dat ze niet zo oud waren, maar eventueel van slechtere kwaliteit.

Geplaatst: ma 19 jun, 2006 19:18
door bartje2212
je zal lachen, maar een tip die ik notabene van de ANWB kreeg was om de bougiekabels, ja ook nieuwe, vooral goed schoon te houden en eventueel een stukje slang eromheen te plaatsen. Daar ze nogal een eind langs de koplambeugel lopen is de kans op stroomlekkage behoorlijk aanwezig (zelf gezien!). Vooral vuil schijnt goed te geleiden.
Ik had hetzelfde probleem maar dan in de winter. ff kabels schoongemaakt en hij starte zelfs bij het guurste weer nog!