smeren
smeren
ik heb een klein probleem. ik zit met mijn ophamging in mijn maag. hoe langer ik mijn eend heb des te meer rare geluiden uit mijn ophanging komen. nu wil ik beginnen met smeren. ik weet alleen niet waarvoor de smeernippels zijn op het achterwiel. ik hoop dat jullie me wat kunnen vertellen over het smeren en wat rare geluiden daarnaast zit ik veel te kijken op het forum
C'est une bonne voiture
Re: smeren
wouter87 schreef:ik heb een klein probleem. ik zit met mijn ophamging in mijn maag.
Zo, dat zal wel een opgeblazen gevoel geven denk ik zo....

Eendracht maakt macht.
-
- Regelmatige poster
Dit zijn denk ik versleten wiellagers. Is het geluid erger wanneeer je hard door de bocht gaat??
Ik heb dat tijdje terug ook gehad met mijn achterwiel geluid wordt steeds erger en op een gegeven moment gaat je wiel los zitten.
Kun je misschien een omschrijving geven van het geluid hoe het klinkt???
Ik heb dat tijdje terug ook gehad met mijn achterwiel geluid wordt steeds erger en op een gegeven moment gaat je wiel los zitten.
Kun je misschien een omschrijving geven van het geluid hoe het klinkt???
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
nou punky heb ik mazzel dat ik me daar geen vet in heb gepleurd zal lekker geremd hebben.
het geluid is echt een bonk net alsof er ergens speling zit waardoor het zachtjes tegen elkaar komt. bij de ene drempel heb ik het wel en bij de andere weer niet en zo is het ook met bochten dan weer wel en dan weer eens niet.
en geloof me met veel movicolon (voor de leek laxeermiddel) is die ophanging zo weer uit mijn maag
het geluid is echt een bonk net alsof er ergens speling zit waardoor het zachtjes tegen elkaar komt. bij de ene drempel heb ik het wel en bij de andere weer niet en zo is het ook met bochten dan weer wel en dan weer eens niet.
en geloof me met veel movicolon (voor de leek laxeermiddel) is die ophanging zo weer uit mijn maag

C'est une bonne voiture
- André Post
- Heavy user
- André Post
- Heavy user
smeren
Hallo allen,
Na lang rondzoeken op het forum kwam ik helaas geen antwoord tegen op mijn vraag;
Hoeveel vet pomp je in de aandrijfassen?
Bij de fusee's zie je wel wanneer er nieuw vet uit komt, en het oude vet veeg je weg.
Maar bij de aandrijfassen zie je niets verschijnen, althans, ik smeer ze ieder jaar (+-2500Km p/j) waarbij ik +- 5 x met de vetspuit 'pomp'.
(Gewoon een normale ijzeren vetspuit met los patroon erin.)
Nu viel me op dat de bakzijde hoes vet had gelekt langs / onder de ty-rap door.
Dus er zit nu een dikke streep vet in de rondte geslingerd onder de motorkap.
Niet zo heel erg, maar na verdere inspectie bleek dat de hoezen bijna bol stonden van het vet.
Vandaag de hoezen los gehaald, al het overtollige vet verwijderd, hoezen weer terug en maar weer vers vet erin gepompt.
Echter, nu heb ik er iets minder vet in gedaan, en, ik heb de buitenste ty-rap van het middelste schijfrubber niet te strak aangetrokken, in de hoop dat daar het 'overtollige' vet langs zal verdwijnen.
Graag jullie advies & commentaar AUB.
Alvast heel hartelijk bedankt.
Na lang rondzoeken op het forum kwam ik helaas geen antwoord tegen op mijn vraag;
Hoeveel vet pomp je in de aandrijfassen?
Bij de fusee's zie je wel wanneer er nieuw vet uit komt, en het oude vet veeg je weg.
Maar bij de aandrijfassen zie je niets verschijnen, althans, ik smeer ze ieder jaar (+-2500Km p/j) waarbij ik +- 5 x met de vetspuit 'pomp'.
(Gewoon een normale ijzeren vetspuit met los patroon erin.)
Nu viel me op dat de bakzijde hoes vet had gelekt langs / onder de ty-rap door.
Dus er zit nu een dikke streep vet in de rondte geslingerd onder de motorkap.
Niet zo heel erg, maar na verdere inspectie bleek dat de hoezen bijna bol stonden van het vet.
Vandaag de hoezen los gehaald, al het overtollige vet verwijderd, hoezen weer terug en maar weer vers vet erin gepompt.
Echter, nu heb ik er iets minder vet in gedaan, en, ik heb de buitenste ty-rap van het middelste schijfrubber niet te strak aangetrokken, in de hoop dat daar het 'overtollige' vet langs zal verdwijnen.
Graag jullie advies & commentaar AUB.
Alvast heel hartelijk bedankt.
LangeAcaRijder, die geen zonneklep nodig heeft.