KRAAK!

Alles over de wielophanging
Plaats reactie
JanGert
Gebruiker
Gebruiker

KRAAK!

Bericht door JanGert » wo 21 jun, 2006 14:23

Wie weet het?

Bij de eend van een vriend zit een enorm kraakgeluid! Met remmen en drempels met name kom er ergens uit de voorste helft van de auto een verveld behoorlijk krakend geluid.

En waar ie mee omgaat wordt ie mee besmet lijkt het....de mijne doet dit ook een beetje maar dan in veeeeeeeel minder mate.

Van iemand hadden we gehoord dat dit de traversebouten zijn.....kwestie van er uit halen....invetten en terugdraaien.

Kent of herkent iemand dit probleem?

burtonbouwer
Beginner
Beginner
Contacteer:

Re: KRAAK!

Bericht door burtonbouwer » wo 21 jun, 2006 16:59

JanGert schreef:Wie weet het?

Bij de eend van een vriend zit een enorm kraakgeluid! Met remmen en drempels met name kom er ergens uit de voorste helft van de auto een verveld behoorlijk krakend geluid.

En waar ie mee omgaat wordt ie mee besmet lijkt het....de mijne doet dit ook een beetje maar dan in veeeeeeeel minder mate.

Van iemand hadden we gehoord dat dit de traversebouten zijn.....kwestie van er uit halen....invetten en terugdraaien.

Kent of herkent iemand dit probleem?
Dat zou niet best zijn als die los zitten; Kantelmessen gemeerd? Dempers rot? veerpotten droog? Recinus olie erin ...
AS BUILT & IN OPERATION
Burton 590 hit the roads since 29 juni 2006
http://www.burtonbouw.nl

JanGert
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door JanGert » wo 21 jun, 2006 17:10

Ik bedoelde eiegenlijk ook niet los maar droog......droge traverse bouten....iemand wel eens van gehoord?
Mijn eend een auto?? NEE!! Mijn hobbie.....

Rode 2cv6 Club '87

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door CitRoel » wo 21 jun, 2006 18:03

Het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat de traversebouten zulk geluid produceren. Je kan ze eruit draaien één :!: tegelijk ze flink vet maken en ze weer met het juiste moment vastzetten en vergeet de borging niet... Wat mij waarschijnlijker lijkt is dat een lager van een draagarm kapot is.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 21 jun, 2006 20:45

Kijk eens of de veerpotten niet los in de centreerbus zitten. Heb dit namelijk ook gehad, toen schoven ze aan de voorkant over deze bussen. Ff afgesteld en de herrie was weg.

Dacht toen ook aan traversebouten, maar dat was het dus niet.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie