Pagina 1 van 3

Warme motor is slecht starten?

Geplaatst: wo 21 jun, 2006 14:28
door JanGert
Wie helpt mij?!

Mijn eendje start bijzonder slecht als de motor warm is? Dit schijnt veelvoorkomend te zijn.....wie weet wat het probleem is?

Moet nog wel mijn oliekoeler schoonmaken.....kan het daarnaan liggen?

Geplaatst: wo 21 jun, 2006 15:34
door backfire
bobine

Geplaatst: wo 21 jun, 2006 15:46
door JanGert
Ja.....wat is er dan met de bobine?? die wordt toch niet te warm?

Geplaatst: wo 21 jun, 2006 16:10
door backfire
euh, jawel. Er zijn d8 ik bobines te verkrijgen waarbij je dit probleem niet hebt.

Wat ik persoonlijk heb ondervonden is dat doorstarten 0,0 nut heeft. Wat ik doe is beetje gas geven en starten. Daarbij de startmotor maar 1 of 2 keer rond laten gaan. Op het moment dat je stopt met starten slaat ie meestal meteen aan.

je kunt ook wat langer w88 :D tot ie wat meer afgekoeld is.

Geplaatst: wo 21 jun, 2006 16:32
door JanGert
hmmm.....oke.....tnx voor de tip.....ik ga maar voor het gas geven.....anders moet ik weer zo veplicht overal koffie drinken totdat de motor is afgekoeld.....haha

Geplaatst: wo 21 jun, 2006 17:45
door Aloha Beach Cruiser
yeps, heb zelfde probleem gehad! succes

Geplaatst: wo 21 jun, 2006 18:18
door Handjes
Als ie echt niet wil starten: draai de twee kleine draadjes op de bobine even om. Daarmee demagnetiseer je de bobine en zal hij weer (even) goed functioneren. Remedie: nieuwe bobine.

Geplaatst: do 22 jun, 2006 09:39
door bartje2212
ik heb het zelfde probleem; en idd als je dan start met wat gas erbij, lukt het wel. Maar er zijn dus bobines die dat probleem niet hebben? speciaal type? of gewoon nieuw?

gr.

Geplaatst: do 22 jun, 2006 15:15
door martijntje
het omdraaien van de polen heeft alleen zin wanneer je het contact heb aan laten staan. wanneer je dit doet en je contactpunten staan in een bepaalde stand dan zal er een stoom naar je bobine lopen. dus dit heeft niks te maken met een warme bobine. kan wel aan een verkeerde contacthoek liggen. ik had dit probleem ook en na montage van 123 ignition was het probleem weg....

Geplaatst: do 22 jun, 2006 22:36
door catscit
er gaan nu een helehoop dingen door elkaar.

Ten eerste, de procedure om een eend warm te starten is al volgt.
gas helemaal intrappen en beneden vasthouden
20 tellen wachten
starten en niet loslaten tot ie loopt.
Als dit altijd werkt maar zonder gas starten werkt niet dan staat ie stationair iets te rijk.

Als je auto koud altijd goed start maar zodra hij even gelopen heeft (ook asl de buitentemp laag is) start ie slecht dan is waarschijnlijk de bobine naar z'n grootje. De draadjes omwisselen helpt even maar is natuurlijk een domme oplossing want je weet gegarandeerd dat je een keer echt stil langs de weg komt te staan en dan helpt draadjes omdraaien ook niet meer.
Dus vervangen die hap.

Geplaatst: do 22 jun, 2006 23:19
door Transat
catscit schreef:Ten eerste, de procedure om een eend warm te starten is al volgt.
gas helemaal intrappen en beneden vasthouden
starten en niet loslaten tot ie loopt.
Dat deed ik tot voor kort ook en dat is idd dè methode om een warme motor te starten. Gek genoeg krijg ik 'm nu op die manier bij warme motor NIET aan de praat :? ; hij start nu al zodra ik het sleuteltje omdraai, zonder ook maar iets gas te geven! Vreemd...

Geplaatst: vr 23 jun, 2006 00:15
door thomaaas
Ik heb dat ie gewoon loopt, als je je voet eraf hebt, bijna direct afslaat, alleen met warme motor. Dan krijg je hem vervoglens niet aan, moet je echt een kwartier wachten ofzo, eer je hem weer kunt starten, anders dan lekt ie alleen maar benzine. Ik heb gehoor dat dit aan een aantal dingen ligt: slechte bougiekabels, carb slecht afgesteld [maar geen idee hoe het anders moet], en nu dus miss ook de bobine?

Geplaatst: vr 23 jun, 2006 00:17
door catscit
Dus hij blijft warm statioanair niet lopen?
Begin met een grote beurt inclusief bougiekabels.
Verder zoeken naar valse lucht, en inderdaad de carbu afstellen.
howto staat op m'n site (en ook op deze site dacht ik)

Geplaatst: vr 23 jun, 2006 00:22
door thomaaas
Okeej, dan zal ik daar eerst s ff achteraan. Hij slaat idd gewoon af als ie warm is en dan lijkt ze wel verzopen. Dat deed ze van de winter nog niet...
Zal van het weekend ff achter bougiekabels aan, dit maakt niet zoveel uit toch? Ik bedoel dus: er zijn geen speciale bougiekabels voor een eend? Want ik heb nog een setje high-performance kabels liggen.

Geplaatst: vr 23 jun, 2006 08:43
door JL2CV
Thomaaas, volgens mij heb jij een probleem met je stationairsproeier (dwaalt wel af van het originele topic). Ik had afgelopen weekend precies hetzelfde. Je kunt de sproeier losmaken met slutel 8 (zit aan de voorkant van de carb). Dan gewoon even goed doorbazen en terugzetten, dan is het opgelost.