Uitvalproblemen

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Uitvalproblemen

Bericht door Punky » ma 26 jun, 2006 17:19

Mijn oude blokje begint nu wel erg raar te doen. en ik wil er eigenlijk nog met de aanhanger mee naar het Schermertreffen. In de weken erop heb ik namelijk pas tijd om mijn bgereviseerde blok af te maken en in te rijden.

Wie o wie kan mij helpen.

Wat is nu het probleem:
Mijn blokje verliest vermogen wanneer ik er 120 mee wil rijden, dit gaat de eerste minuten goed, maar op den duur loopt de km-stand terug. Het vreemde is dat het blokje nog wel lijkt te reageren op het gas, maar geen trekkracht meer heeft. Oververhitting??? (ik heb dit probleem eerder gehad, toen ik met de wintergril naar Operatie Nachtvlucht ree. Wintergril eraf en hij deed het weer goed). Daarom vandaag de ontsteking (123 standaard) opnieuw gesteld en kleppen gecontroleerd. Ook onderste koelbeplating er half algehaald en vet vrij gemaakt met remmenreiniger. Oliekoeler was schoon. Vervolgens alles weer in mekaar gezet en gereden, maar het euvel doet zich dan nog steeds voor.
Langs de snelweg onder de kap gekeken. Niet veel bijzonders te zien, al lijkt de voetpakking van de carb ietsjes last te hebben gehad van de warmte. Deze lijkt aan de voorzijde iets gesmolten, maar oogt nog wel dicht.
Elke keer als ik dan na een aantal seconden weer wil aanreden lijkt de euvel over te zijn. Met 100 kan ik hele afstanden rijden zonder problemen.
Het probleem doet zich dus alleen voor bij volle belasting.

Ik hoop dat het bovenstaande een beetje te begrijpen is???
Wie o wie kan mij helpen en heeft een tip om dit te kunnen verhelpen of is dit het teken dat ze zuigerveren echt OP zijn??? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 26 jun, 2006 17:52

het lijkt me dat het echt gedaan is met je blokkie :cry: ik zou ook niet weten wat je er verder aan zou kunnen doen (is het mengsel rijk genoeg??? te arm mengsel = te hete motor!)

tijdelijk een ander gebruikt blokkie erin lijkt me de enige optie, een keer af laten slepen als je met een kapotte motor langs de weg staat is ook geen leuk geintje, plus dat het waarschijnlijk meer kost dan de hele eend waard is.... :wink: (hij is nu wel erg stoffig) euhh ik bedoel meer kost dan een gebruikt blokkie. dus......

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 26 jun, 2006 18:27

Ik ben lid van de ANWB, dus afslepen kost me niet zoveel.

Aan de carb heb ik het laatste jaar niet geschroefd en met dat andere filter rij ik nu ook al een tijdje zonder problemen rond.

Dus ik ben bang dat je gelijk hebt, maar ik had gehoopt dat ik er nog mee naar Schermer kon, daarna hebben we ongeveer 2 maanden niks en kan ik dat andere blok afmaken en inrijden. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » ma 26 jun, 2006 20:05

De olie die je erin hebt zitten is nog wel voldoende? En nog in redelijke conditie? Het lijkt mij ook iets van oververhitting, mengsel ff checken en olie checken??
Succes!
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 26 jun, 2006 20:32

Olie is pas nog vernieuwd en oliepeil check ik regelmatig.

Kan de afstelling van de carb nog laten nakijken. Misschien dat daar iets zit door dat luchtfilter wat er nu opzit? Al zit die er nu ook al weer een tijdje op en gaf dat eerst geen problemen. :roll: Al is pas wel de carterontluchting apart gezet.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » ma 26 jun, 2006 20:48

Al is pas wel de carterontluchting apart gezet
Ik heb wel eens ergens gehoord dat er aan gezogen moet worden door de luchtfilter om overdruk tegen te gaan ofzo iets mss wel om warmte weg te zuigen. Ik heb het van horen zeggen maar mss de moeite waard om het even uit te proberen, dus gewoon even orgineel aansluiten en dan kijken wat ie doet want je gaat wel mee in de 80 km collone naar schermer.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 26 jun, 2006 20:58

of heetlopende krukaslagers.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 26 jun, 2006 21:49

Naar Schermer in de collone ga ik sowieso ben maar niet bang.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 26 jun, 2006 21:49

backfire schreef:of heetlopende krukaslagers.
Dat zou ook kunnen, maar voelde vandaag geen speling aan de voorkant van de krukas. :roll:

Al voelde het in mijn stuur laatst wel of er een wiellager verrot was, maar deze vandaag gecheckt en lijkt niks mis mee. Zou dus dat krukaslager kunnen zijn die ik voel.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Re: Uitvalproblemen

Bericht door bebe » ma 26 jun, 2006 22:00

Punky schreef: Wat is nu het probleem:
Mijn blokje verliest vermogen wanneer ik er 120 mee wil rijden, dit gaat de eerste minuten goed, maar op den duur loopt de km-stand terug.
Dus voordat je ging rijden stond ie op 45000 km en na het ritje op 43257 km?
Malafide autohandelaren zullen wel jaloers op jouw eendje zijn....

Flauw he? :wink:
Eendracht maakt macht.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 26 jun, 2006 22:33

Beetje wel ja. :wink: :lol: :lol: :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 26 jun, 2006 22:57

dolf probeer eens een andere carb,

en anders denk ik dat je blok nu echt bijna overleden is hij heeft het al zolang uitgehouden

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 26 jun, 2006 23:05

Ff een paar vragen, misschien schept het mogelijkheden?

Kan ik op een blok waar origineel een enkeltraps carb opzit zonder problemen een dubbeltraps opschroeven? (incl spruitstuk natuurlijk).

Alle versnellingsbakken zijn gelijk toch? Dus ik kan een blok met dikvliegwiel en bijbehorende koppeling op mijn schijvenbak plaatsen, waar nu een blok met dun vliegwiel aanhangt? Moet ik het lager dan vervangen of kan deze op de bak blijven zitten?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 26 jun, 2006 23:32

het spruitstuk past op de meeste 602 cc blokken

ik heb een aka2 blok waar origineel ook een enkel traps op hoort en er zit bij mij ook nu een dubbel traps op, iclusief spruitstuk he

ik denk dat je vliegwiel met drukgroep wel op elke bak kan maar of het hoort en goed werkt weet ik niet persoonlijk

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Re: Uitvalproblemen

Bericht door Eminence Grise » di 27 jun, 2006 21:12

Punky schreef: . Met 100 kan ik hele afstanden rijden zonder problemen.
Het probleem doet zich dus alleen voor bij volle belasting.
dit is toch de beste oplossing lijkt me.......... :wink:
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Plaats reactie