Pagina 1 van 4

Uitvalproblemen

Geplaatst: ma 26 jun, 2006 17:19
door Punky
Mijn oude blokje begint nu wel erg raar te doen. en ik wil er eigenlijk nog met de aanhanger mee naar het Schermertreffen. In de weken erop heb ik namelijk pas tijd om mijn bgereviseerde blok af te maken en in te rijden.

Wie o wie kan mij helpen.

Wat is nu het probleem:
Mijn blokje verliest vermogen wanneer ik er 120 mee wil rijden, dit gaat de eerste minuten goed, maar op den duur loopt de km-stand terug. Het vreemde is dat het blokje nog wel lijkt te reageren op het gas, maar geen trekkracht meer heeft. Oververhitting??? (ik heb dit probleem eerder gehad, toen ik met de wintergril naar Operatie Nachtvlucht ree. Wintergril eraf en hij deed het weer goed). Daarom vandaag de ontsteking (123 standaard) opnieuw gesteld en kleppen gecontroleerd. Ook onderste koelbeplating er half algehaald en vet vrij gemaakt met remmenreiniger. Oliekoeler was schoon. Vervolgens alles weer in mekaar gezet en gereden, maar het euvel doet zich dan nog steeds voor.
Langs de snelweg onder de kap gekeken. Niet veel bijzonders te zien, al lijkt de voetpakking van de carb ietsjes last te hebben gehad van de warmte. Deze lijkt aan de voorzijde iets gesmolten, maar oogt nog wel dicht.
Elke keer als ik dan na een aantal seconden weer wil aanreden lijkt de euvel over te zijn. Met 100 kan ik hele afstanden rijden zonder problemen.
Het probleem doet zich dus alleen voor bij volle belasting.

Ik hoop dat het bovenstaande een beetje te begrijpen is???
Wie o wie kan mij helpen en heeft een tip om dit te kunnen verhelpen of is dit het teken dat ze zuigerveren echt OP zijn??? :roll:

Geplaatst: ma 26 jun, 2006 17:52
door rusty
het lijkt me dat het echt gedaan is met je blokkie :cry: ik zou ook niet weten wat je er verder aan zou kunnen doen (is het mengsel rijk genoeg??? te arm mengsel = te hete motor!)

tijdelijk een ander gebruikt blokkie erin lijkt me de enige optie, een keer af laten slepen als je met een kapotte motor langs de weg staat is ook geen leuk geintje, plus dat het waarschijnlijk meer kost dan de hele eend waard is.... :wink: (hij is nu wel erg stoffig) euhh ik bedoel meer kost dan een gebruikt blokkie. dus......

greetz Rusty

Geplaatst: ma 26 jun, 2006 18:27
door Punky
Ik ben lid van de ANWB, dus afslepen kost me niet zoveel.

Aan de carb heb ik het laatste jaar niet geschroefd en met dat andere filter rij ik nu ook al een tijdje zonder problemen rond.

Dus ik ben bang dat je gelijk hebt, maar ik had gehoopt dat ik er nog mee naar Schermer kon, daarna hebben we ongeveer 2 maanden niks en kan ik dat andere blok afmaken en inrijden. :roll:

Geplaatst: ma 26 jun, 2006 20:05
door CitRoel
De olie die je erin hebt zitten is nog wel voldoende? En nog in redelijke conditie? Het lijkt mij ook iets van oververhitting, mengsel ff checken en olie checken??
Succes!

Geplaatst: ma 26 jun, 2006 20:32
door Punky
Olie is pas nog vernieuwd en oliepeil check ik regelmatig.

Kan de afstelling van de carb nog laten nakijken. Misschien dat daar iets zit door dat luchtfilter wat er nu opzit? Al zit die er nu ook al weer een tijdje op en gaf dat eerst geen problemen. :roll: Al is pas wel de carterontluchting apart gezet.

Geplaatst: ma 26 jun, 2006 20:48
door inmijneendje
Al is pas wel de carterontluchting apart gezet
Ik heb wel eens ergens gehoord dat er aan gezogen moet worden door de luchtfilter om overdruk tegen te gaan ofzo iets mss wel om warmte weg te zuigen. Ik heb het van horen zeggen maar mss de moeite waard om het even uit te proberen, dus gewoon even orgineel aansluiten en dan kijken wat ie doet want je gaat wel mee in de 80 km collone naar schermer.

Geplaatst: ma 26 jun, 2006 20:58
door backfire
of heetlopende krukaslagers.

Geplaatst: ma 26 jun, 2006 21:49
door Punky
Naar Schermer in de collone ga ik sowieso ben maar niet bang.

Geplaatst: ma 26 jun, 2006 21:49
door Punky
backfire schreef:of heetlopende krukaslagers.
Dat zou ook kunnen, maar voelde vandaag geen speling aan de voorkant van de krukas. :roll:

Al voelde het in mijn stuur laatst wel of er een wiellager verrot was, maar deze vandaag gecheckt en lijkt niks mis mee. Zou dus dat krukaslager kunnen zijn die ik voel.

Re: Uitvalproblemen

Geplaatst: ma 26 jun, 2006 22:00
door bebe
Punky schreef: Wat is nu het probleem:
Mijn blokje verliest vermogen wanneer ik er 120 mee wil rijden, dit gaat de eerste minuten goed, maar op den duur loopt de km-stand terug.
Dus voordat je ging rijden stond ie op 45000 km en na het ritje op 43257 km?
Malafide autohandelaren zullen wel jaloers op jouw eendje zijn....

Flauw he? :wink:

Geplaatst: ma 26 jun, 2006 22:33
door Punky
Beetje wel ja. :wink: :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: ma 26 jun, 2006 22:57
door Ramon
dolf probeer eens een andere carb,

en anders denk ik dat je blok nu echt bijna overleden is hij heeft het al zolang uitgehouden

Geplaatst: ma 26 jun, 2006 23:05
door Punky
Ff een paar vragen, misschien schept het mogelijkheden?

Kan ik op een blok waar origineel een enkeltraps carb opzit zonder problemen een dubbeltraps opschroeven? (incl spruitstuk natuurlijk).

Alle versnellingsbakken zijn gelijk toch? Dus ik kan een blok met dikvliegwiel en bijbehorende koppeling op mijn schijvenbak plaatsen, waar nu een blok met dun vliegwiel aanhangt? Moet ik het lager dan vervangen of kan deze op de bak blijven zitten?

Geplaatst: ma 26 jun, 2006 23:32
door Ramon
het spruitstuk past op de meeste 602 cc blokken

ik heb een aka2 blok waar origineel ook een enkel traps op hoort en er zit bij mij ook nu een dubbel traps op, iclusief spruitstuk he

ik denk dat je vliegwiel met drukgroep wel op elke bak kan maar of het hoort en goed werkt weet ik niet persoonlijk

Re: Uitvalproblemen

Geplaatst: di 27 jun, 2006 21:12
door Eminence Grise
Punky schreef: . Met 100 kan ik hele afstanden rijden zonder problemen.
Het probleem doet zich dus alleen voor bij volle belasting.
dit is toch de beste oplossing lijkt me.......... :wink: