niet waterdicht
-
- Gebruiker
niet waterdicht
Ik ben vandaag naar de Carrefour gegaan en toen ik terugkwam heb ik voor het gemak de autostrade genomen. Ik kwam toen terecht in een zwaar onweer en het regende heel hevig. Het water gutste mijn geit in, je zag het zo stromen via de knop om het ventilatieklep open te draaien. Ik stak toen een zakdoek achter dat zwarte ding (dat plastieken blok) dat voor de ventilatieklep hangt en toen hield het op, omdat die zakdoek al het water absorbeerde. Ik dacht hier gelezen te hebben dat het te maken had met water dat door de asjes van de ruitenwissers komt en dat er een rubbertje van grolsch of zoiets over moet. Dat bier verkopen ze niet in België. Is er een Belgische oplossing? Of moet ik er gewoon mee naar Citroën gaan?
Sempre o dois cavalos
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
die rubbers zijn te koop bij de eendenboer, waarschijnlijk niet bij citroen dealer.
Maar, als die rubbers lekken, dan heb je water over je dashboard en op je rechterknie.
Ik verdenk eerder een te strak dicht gedraaid ventielatie rooster. Als je m open hebt gehad, en dan weer dicht doet, en je draait m te strak aan, dan gaat ie openstaan aan de uiteinden. Dan loopt het water door het gootje en gaat het lekken over het midden.
Ik zou daar eerst eens naar kijken.
Greatnix Spookeend
Maar, als die rubbers lekken, dan heb je water over je dashboard en op je rechterknie.
Ik verdenk eerder een te strak dicht gedraaid ventielatie rooster. Als je m open hebt gehad, en dan weer dicht doet, en je draait m te strak aan, dan gaat ie openstaan aan de uiteinden. Dan loopt het water door het gootje en gaat het lekken over het midden.
Ik zou daar eerst eens naar kijken.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Gebruiker
Het water komt binnen op de plaats waar de ruitenwissertjes steken. Als ik daar een zakdoek steek dan houdt het eigenlijk op. Het water druipte op mijn rechterknie want ik had een short aan dus het was erg onaangenaam.
Het is dus gemakkelijk te herstellen bij een garage? Zou het graag wel snel in orde willen laten maken. Niets zo vervelend als je auto lekt.
Het is dus gemakkelijk te herstellen bij een garage? Zou het graag wel snel in orde willen laten maken. Niets zo vervelend als je auto lekt.
Sempre o dois cavalos
-
- Regelmatige poster
Grolsch rubbers bij een eendenboer?Spookeend schreef:die rubbers zijn te koop bij de eendenboer, waarschijnlijk niet bij citroen dealer.

Nieuwe asjes is de enige goede oplossing. Nadeel is wel dat het materiaal alleen orgineel te krijgen is en die zijn relatief duur bovendien houden ze t bij mij maar een jaar of 4 vol voor ze weer water door beginnen te laten.
-
- Regelmatige poster
Mijn eend is helemaal waterdicht. In het begin lekt hij een beetje door de ventilatieklep maar die is toen een beetje 'bol' gemaakt en sluit nu perfect af.
Tuurlijk is het charme en hoort 't een beetje bij een eend maar binnenkomend water zorgt toch voor 1 groot nadeel: roest. Dus toch maar liever waterdicht en blijkbaar is dat wel degelijk mogelijk
Tuurlijk is het charme en hoort 't een beetje bij een eend maar binnenkomend water zorgt toch voor 1 groot nadeel: roest. Dus toch maar liever waterdicht en blijkbaar is dat wel degelijk mogelijk

In bestelling: Citroën ë-C4 Shine in Elixer Red
Ford Puma ST-Line 2022
Citroën C1 Feel Pack 2019
Hymer B654 camper 2001
Yamaha XT1200Z Super Tenere 2013
Ford Puma ST-Line 2022
Hymer B654 camper 2001
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
dit jaar waren die rubbers (duh, niet van grolsch) te koop op citromobile bijvoorbeeld. Dus, als ze ze daar verkochten, denk ik dat de eendenboer elders ze ook wel heeft. En die asjes, je kunt ook op zoek gaan naar een ander setje asjes natuurlijk, nieuw moet niet.Jheronimus schreef:Grolsch rubbers bij een eendenboer?Spookeend schreef:die rubbers zijn te koop bij de eendenboer, waarschijnlijk niet bij citroen dealer.![]()
Nieuwe asjes is de enige goede oplossing. Nadeel is wel dat het materiaal alleen orgineel te krijgen is en die zijn relatief duur bovendien houden ze t bij mij maar een jaar of 4 vol voor ze weer water door beginnen te laten.
Maar, ik zou eerst het makkelijke proberen, de ruitenwissers eraf, dan 1 voor 1 de asjes losmaken en het rubber vervangen en met een beetje zuurvrije vaseline monteren. De reden dat je het makkelijkste 1 voor 1 doet, is omdat het hele mechaniek aan die asjes in de koets hangt. Als je ze beide tegelijk loshaalt, moet je ook de binnenzijde bij het ruitenwisser mechaniek loshalen om alles weer op de plaats te zetten als je weer gaat monteren. Mocht dat niet werken, kun je altijd nog gaan reviseren.
Ik heb al meerdere keren rubbers vervangen, en dat werkte tot nog toe afdoende, nog niet 1 keer asjes gereviseerd, en dit jaar zitten er voor het eerst weer nieuwe rubbers in, daarvoor altijd die grolschrubbers gebruikt.
Succes,
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Verzinkt chassis en verzinkte bodemplaten, dus die van mij roest voorlopig niet meerDennis-Caro schreef:Tuurlijk is het charme en hoort 't een beetje bij een eend maar binnenkomend water zorgt toch voor 1 groot nadeel: roest. Dus toch maar liever waterdicht en blijkbaar is dat wel degelijk mogelijk

2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Regelmatige poster
Verzinkt chassis en verzinkte bodemplaten, dus die van mij roest voorlopig niet meer
Ohh maar dan is het inderdaad helemaal geen probleem, sterker nog, misschien met het warme weer alleen maar een voordeel: laagje water erin laten lopen en je zit lekker met je voeten in heerlijk koel water. Wat wil je nog meer?

Ford Puma ST-Line 2022
Hymer B654 camper 2001
Ford Puma ST-Line 2022
Hymer B654 camper 2001
-
- Heavy user
Hey D-C Hoe heb je m waterdicht gekregen als ik vragen mag? Lijkt me niet makkelijk!!!!!! Ik moet eerlijk bekennen dat k ook niet geheel waterdicht ben, en voorbij de 80 dan waait t zelfs heel behoorlijk door 't interieur heen!!! Echt lekker met dit weer hoor!!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Regelmatige poster
Ikzelf heb daar niets aan gedaan
maar Sander Aalderink wel!
-Nieuw voorruitrubber
-Ventilatieklep in open toestand iets bol gemaakt waardoor ie goed afsluit
- Deuren zijn goed afgesteld, kieren maar weinig op 'hoge' snelheid
- Nieuwe rubbers bij ruitenwisser
Er komt nu alleen water binnen als ik iets te enthousiast met de waterspuit op de klapraampjes spuit tijdens wassen

-Nieuw voorruitrubber
-Ventilatieklep in open toestand iets bol gemaakt waardoor ie goed afsluit
- Deuren zijn goed afgesteld, kieren maar weinig op 'hoge' snelheid
- Nieuwe rubbers bij ruitenwisser
Er komt nu alleen water binnen als ik iets te enthousiast met de waterspuit op de klapraampjes spuit tijdens wassen

Ford Puma ST-Line 2022
Hymer B654 camper 2001
Ford Puma ST-Line 2022
Hymer B654 camper 2001
-
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Re: niet waterdicht
Goeie reden om een keer naar een meeting in NL te komen!Pieter-Jan schreef:dat er een rubbertje van grolsch of zoiets over moet. Dat bier verkopen ze niet in België.

Tja, niet als het met bakken naar binnen komt en al helemáál niet als ie recht boven je gaspedaal lektCharly schreef:Ik heb nog nooit een lekvrije eend gereden. Is dat lekken van regenwater nou niet juist de charme van het eendrijden?

Voor een serieuze oplossing moet je eens kijken onder de kop 'Publicaties' van deze site. Onder wiswas installatie vind je een handleiding voor de oplossing tegen lekkage.