Foto's naakt chasis met motor erop

Reparaties, modificaties en onderhoud
el_nino
Beginner
Beginner

Foto's naakt chasis met motor erop

Bericht door el_nino » za 8 jul, 2006 18:06

Beste mensen ,

Ik ben zoals de titel het zegt op zoek naar foto's van een 2cv chasis met enkel een motor op, respectievelijk wil ik weten hoe een motor / versnellingsbak van een 2cv bevestigd zit op het frame.

De reden waarom ik dit zoek is omdat ik bezig ben met een projectje. Namelijk een vespacar :

Afbeelding

die zou aangedreven moeten worden door een 2pk motor , waarom dat zo is wordt duidelijk op onderstaande grafische voorstellingen . Ik zit in de organisatie van een scooterclub en geregeld maken wij toertochten waarop helaas af en toe een scooter onherstelbaar in panne valt. De originele bedoeling was om het zaakje aan te drijven met een motor uit een of andere moto , maar de motor die we zoeken komen we niet tegen (max 2 cil, max 600cc, moet LC zijn, geen waanzinnig vermogen, ...) . een 2pk motor leek ons de beste oplossing gezien dit nog ietwat compact is punt een en punt 2 oersimpel doch oerdegelijk van constructie.

Afbeelding

Afbeelding

Dit zou het resultaat moeten worden

Ter verduidelijking, ik zou van de foto's wijzer moeten worden hoe ik een frame kan maken voor de vespa waar de 2pk motor op komt te liggen:)

alvast bedankt mensen !

Groeten ,
Guy Thiery

Dennis-Caro
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Dennis-Caro » za 8 jul, 2006 20:02

Ik kan je er niet mee helpen maar vind het wel een geweldig project!
In bestelling: Citroën ë-C4 Shine in Elixer Red
Ford Puma ST-Line 2022
Citroën C1 Feel Pack 2019
Hymer B654 camper 2001
Yamaha XT1200Z Super Tenere 2013

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » za 8 jul, 2006 21:20

www.zwartezwaan.nl
hier moeten hele veel foto's op staan

Ik heb ook nog ergens een foto van mijn chassis met blok. Staat op onze andere pc, dus kan er niet bij. De foto staat online, maar die site werkt niet echt mee :(
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Edwin
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Edwin » zo 9 jul, 2006 09:56

Zie ook www.burton400.tk hier staan ook wel een paar foto's op van chassis met motor (onder Rollend gedeelte).

Edwin
---Zwarte 2CV6 Club uit 1987---
Vanalles 2CV

Site Burton400

el_nino
Beginner
Beginner

Bericht door el_nino » zo 9 jul, 2006 10:31

Dus als ik het goed voor heb hangt de motor vooraan enkel vast met 2 silentblocks en achteraan op de vooras aan de versnellingsbak ?

Edwin
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Edwin » zo 9 jul, 2006 10:44

el_nino schreef:Dus als ik het goed voor heb hangt de motor vooraan enkel vast met 2 silentblocks en achteraan op de vooras aan de versnellingsbak ?
Klopt, de motor ligt/staat voor op motorsteunen:
Afbeelding

En achter hangt de motor in de versnellingsbak beugel:
Afbeelding
De motor en versnellingsbak zitten weer met 4 bouten aanelkaar gemonteerd.

Gr.Edwin
Vanalles 2CV

Site Burton400

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » zo 9 jul, 2006 10:48

juist. en de vooras zit met 4 bouten op het chassis. en om te voorkomen dat de vooras omhoogklapt zit deze weer vast met een trekstang in een veerpot en aan de andere kant van deze pot weer een trekstang welke aan de achteras vastzit. en om te voorkomen dat het hele zootje gaat deinen zitten er ook weer schokdempers aan de voor- en achterassen vast. dus de vraag is wat je overneemt van de eend en wat je behoudt op de scootert. wellicht is het eenvoudiger om het scootercarosserietje op een rollend eendenchassis te plaatsen...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eminence Grise » zo 9 jul, 2006 11:49

achter kun je volstaan met een wiel (zie burton) maar aan de voorzijde ???
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

el_nino
Beginner
Beginner

Bericht door el_nino » ma 10 jul, 2006 13:50

Scootercarosserie op een eendenframe is geen optie gezien daar ten eerste de financieele middelen niet voor zijn, het zou dom zijn een heel eendenframe te kopen dat mss dan nog scheef of gerot is waarvan ik enkel het voorste gedeelte zou moeten gebruiken , dat ten eerste, en ten tweede is het frame waar de motor op staat niet sterk genoeg om én het vespacarosserietje , én de chaufer, én het gewicht van gereedschap voor op meetings én 2 tot 3 scooters te vervoeren ... denk ik dan toch ?

De motor komt vlak achter de cabine te liggen en qua aandrijving word de gewone scooter aandrijving gebruikt, cardannetjes met swingarmen (systeem van VW)

Het enige dat nog ff zoeken zal worden is het schakelmechanisme denk :D

alvast bedankt voor de nuttige opmerkingen mensen !

Overigens, wat weegt zo'n hele 2pk unit ? Dus met bak, ontsteking, carburatie , .. ?

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » ma 10 jul, 2006 13:54

pffrt... Bak ken motor kan k apart net tillen, en k ben niet zo sterk dus zal wel iets van 25 kilo zijn per onderdeel. Dat maakt iets van 50 in totaal maar k weet t niet zeker. K heb ze toevallig ook los ik zal ff kijken hoor, zo terug.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » ma 10 jul, 2006 13:59

okeej versnellingsbak was 26 en motorblok 55 kilo, maar ik heb er geen dynamo en bobine op zitten, dus misschien 3 kilo meer
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

el_nino
Beginner
Beginner

Bericht door el_nino » ma 10 jul, 2006 19:51

mooi , ik heb een leuk nog draaiend 602cc blokje met bak op het oog dat al een paa rmaand niet meer gedraait heeft

Als er mensen zijn met tips waar ik ZEKER moet op letten bij de aanschaf van het blokje hoor ik het graag

Edwin
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Edwin » ma 10 jul, 2006 22:49

el_nino schreef:mooi , ik heb een leuk nog draaiend 602cc blokje met bak op het oog dat al een paa rmaand niet meer gedraait heeft

Als er mensen zijn met tips waar ik ZEKER moet op letten bij de aanschaf van het blokje hoor ik het graag
Als de krukas/ventilator/vliegwiel nog goed wil draaien is het meestel..nog wel een goed blokje. Als dit niet wil, zou ik em niet kopen!

Edwin
Vanalles 2CV

Site Burton400

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 10 jul, 2006 22:54

en als je m toch ronddraait kun je gelijk merken/horen/voelen of er compressie is. Ook niet onbelangrijk ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » di 11 jul, 2006 09:27

ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je het blok en de bak gaat plaatsen in die vespa?

en, hoe ga je dat doen met remmen enz??
Omdat bij een eenden bak de remmen op/aan de bak gemonteerd zijn enz.

Ik zou ook denken aan een eenden chassis, compleet, en da wellicht de achterzijde zo aanpassen dat je daar op het chassis de scooters mee kunt nemen. Evt inkorten en versmallen enz.

Let er wel op dat als je aandrijfassen, blok, bak enz van de eend wilt gebruiken dat je redelijk aan de wielbasis (breedte) van een eend uitkomt. Zou iets smaller kunnen als je met de aangedreven wielen niet stuurt, maar niet veel denk ik?

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Plaats reactie