Nieuwe michelin banden 2cv
Nieuwe michelin banden 2cv
Hallo, mijn 2cv uit 1983 staat bij de garage voor jaarlijkse beurtje (1000 km) en APK. Nu zijn de banden en ruitewissers weer ingedroogd. 2 jaar geleden ook al vervangen. Weet iemand goedkoop adres voor nieuwe (of zgan) banden voor mijn 2cv. Liefst michelins !
-
- Gebruiker
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Zijn michelins nog te krijgen dan?? Ik heb gisteren bij de garage maar een set MABORS er om heen laten leggen omdat er niet anders was.....
Ben toch wat meer gecharmeerd van Michelin dan mabor ....
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
Re: Nieuwe michelin banden 2cv
Wil je zeggen dat na 2 jaar / 2000km de Michelins aan vervanging toe zijn.Mark2cv schreef:Hallo, mijn 2cv uit 1983 staat bij de garage voor jaarlijkse beurtje (1000 km) en APK. Nu zijn de banden en ruitewissers weer ingedroogd. 2 jaar geleden ook al vervangen.
Na 2000km moet het profiel toch nog vrij goed zijn, zijn de banden zo erg ingedroogd?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
-
- Gebruiker
Tja... zowat elke eendegarage heeft ze nog in de onderdelenlijst staan, alleen tegen wat hogere prijzen sinds ze in de klassiekercatalogus zijn gegaan. Een fraaier alternatief dan Mabors zijn overigens de al eerder besproken Nangkan banden, het profiel doet zeer aan Michelin denken. Weliswaar 135/15 ipv 125, maar bijna alle Michelin alternatieven hebben een breder loopvlak, ook als er 125/15 op de band staat.Rens schreef:Zijn michelins nog te krijgen dan?? Ik heb gisteren bij de garage maar een set MABORS er om heen laten leggen omdat er niet anders was.....
- berend jan
- Regelmatige poster
- Contacteer:
ik heb net deze week (maandag) 2 toyo's d'r op laten zetten en die bevallen tot nu toe beter dan de afgesleten michelins die eraf zijn gegaan.
(kan ook te maken hebben met het opnieuw balanceren/krommevelg wegdoen 2mm profiel op linkerband verhaal
)
maar toyo tires bavalt me tot nu toe heel goed...
(kan ook te maken hebben met het opnieuw balanceren/krommevelg wegdoen 2mm profiel op linkerband verhaal

maar toyo tires bavalt me tot nu toe heel goed...
Voor mensen die niets hoeven compenseren, 2CV Spécial..
Ben inmiddels voorzien ! Heb 4 orginele nieuwe 125 r15 michelins weten te scoren. Kon het niet over mijn hart verkrijgen andere banden te laten monteren. Vind het zo bij de 2cv passen om dat orginele profiel te hebben. Wel dure hobby. Zijn door hun schaarste 3 maal duurder dan toyo's !Mark2cv schreef:Hallo, mijn 2cv uit 1983 staat bij de garage voor jaarlijkse beurtje (1000 km) en APK. Nu zijn de banden en ruitewissers weer ingedroogd. 2 jaar geleden ook al vervangen. Weet iemand goedkoop adres voor nieuwe (of zgan) banden voor mijn 2cv. Liefst michelins !
Ja banden + ruitewissers waren na 2 jaar zodanig verdroogd dat APK afkeur was. Rij de 2cv alleen in zomer met mooi weer, voor de rest staat hij onder carport onder pyama.
-
- Veelvuldig poster
2 jaar vindt ik wel heeeeeel snel, toen ik m'n huidige eend kocht zaten de orginele achterbanden er nog op (75.000 km) dat was in 1999 de eend is uit 1987 dus reken maaruit! , wat ik me wel voor kan stellen is dat je de eend hebt laten staan met een (te) lage bandenspanning daardoor vervormt de wang vrij veel en krijg je eerser scheuren!
heb thuis op de stapel ook nog een paar banden liggen met bijna volledig profiel, maar die hebben ook plat gestaan onder een eend met als gevolg dat er allemaal droogtescheuren in zitten -> niet meer te gebruiken!
maar rijd nu voorop alweer 2 jr met Toyo's, bevalt me erg goed! een paar weken geleden 4 nieuwe erop gelegd (met nieuw gespoten velgen) en ben er erg over te spreken, voor mij doen ze niet onder voor Michelins! (het liefst zou ik er 135er Michelins op zetten, maar die zijn helemaal niet te betalen!)
komend weekend wordt de ACA ook voorzien van 4 nieuwe sloffen (ja weer TOYO's)
greetz Rusty
heb thuis op de stapel ook nog een paar banden liggen met bijna volledig profiel, maar die hebben ook plat gestaan onder een eend met als gevolg dat er allemaal droogtescheuren in zitten -> niet meer te gebruiken!
maar rijd nu voorop alweer 2 jr met Toyo's, bevalt me erg goed! een paar weken geleden 4 nieuwe erop gelegd (met nieuw gespoten velgen) en ben er erg over te spreken, voor mij doen ze niet onder voor Michelins! (het liefst zou ik er 135er Michelins op zetten, maar die zijn helemaal niet te betalen!)
komend weekend wordt de ACA ook voorzien van 4 nieuwe sloffen (ja weer TOYO's)
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
Off-topic: Wat voor pyama is dat? Vaak is het namelijk niet verstandig zo'n ding voor lange tijd te gebruiken. Vocht trekt namelijk op uit de grond en slaat vervolgens onder het pyama'tje neer. Daardoor komt water te staan op de meest vreemde plaatsen.... Je kan volgens mij beter naakt slapen zodat de wind haar droog kan blazen.Mark2cv schreef:voor de rest staat hij onder carport onder pyama.
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
- Jeroen-citroen
- Moderator