Pagina 1 van 4

wat mag van de RDW!

Geplaatst: ma 17 jul, 2006 21:01
door pietr
hallo mede eenden rijders.
ik snap nog nix van het chassis/rdw gebeuren. ik heb dan ook een eenvoudige vraag.
welke chassietjes mogen wel van de RDW?

't moet toch niet zo moeilijk zijn een lijstje met toegestane chassietjes te voorschijn te toveren?
ik moet binnenkort aan de slag duss...

Geplaatst: ma 17 jul, 2006 21:12
door Michiel van G.
een gegalvaniseerd chassis:
http://www.2cv.nl/publicaties/theo/index.html

óf een origineel (..) citroen chassis met bijbehorende papieren, verkrijgbaar bij practisch alle eendenboeren

Geplaatst: di 18 jul, 2006 01:45
door Eminence Grise
... als je maar zorgt dat er een RDW certificaat bij zit....

Geplaatst: di 18 jul, 2006 12:42
door thomaaas
óf een TüV certifikaat ;)

Geplaatst: di 18 jul, 2006 18:48
door pietr
zijn de gegalvaniseerde van de graaf of van de buuurton car comp. bijvoorbeeld voorzien van RDW goedkeur?

Geplaatst: di 18 jul, 2006 19:11
door Punky
Naar mijn weten niet, maar zij kunnen je hiervan zelf het beste op de hoogte brengen lijkt me. een telefoontje met de RDW is ook aan te raden en vraag dan naar de procedure. Deze wil nog wel eens veranderen.

TIP: Noteer alle vragen met de naam van de medewerker zodat je ze in de toekomst snel terug kunt vinden.

Geplaatst: di 18 jul, 2006 19:35
door pietr
zal ik doen, Tis toch grappig dat het hele chassis gebeuren toch een vaag iets blijft.
thanx

Geplaatst: di 18 jul, 2006 22:33
door Punky
Dat gebeuren is nog steeds in ontwikkeling, daardoor blijft het elke keer een ander verhaal.

Geplaatst: wo 19 jul, 2006 02:56
door Eminence Grise
pietr schreef:zal ik doen, Tis toch grappig dat het hele chassis gebeuren toch een vaag iets blijft.thanx
het is niet vaag... het wordt vaag gemaakt..... :wink:

Geplaatst: wo 19 jul, 2006 08:34
door supercees
tekst en uitleg van de rdw:

Bij het vervangen van het chassis is het volgende van toepassing.
Indien u een versleten chassis vervangt door een nieuw en ongebruikt chassis, wordt dit aangemerkt als reparatie, wanneer dit onderdeel volledig overeenkomt met het chassis waarvoor het in de plaats komt.
Indien u het chassis vervangt door een nieuw exemplaar:
- moet een verklaring van de fabrikant of gemachtigd importeur aanwezig zijn, dat het een origineel fabriekschassis betreft, of
- moet een verklaring aanwezig zijn van de door de RDW erkende fabrikant van het vervangingschassis, waarin is aangegeven dat de fabrikant een overeenkomst heeft met de RDW om vervangingschassis' van een bepaald merk en type te vervaardigen.

Het vervangingschassis moet zijn voorzien van een uniek kenmerk (productienummer), waarmee kan worden gecontroleerd dat de overgelegde verklaring bij het aangeboden chassis hoort.
Indien door u geen van beide verklaringen kan worden overgelegd, valt het voertuig niet onder de regeling voor samengestelde voertuigen en wordt het als nieuw aangemerkt.
Let op!
Een aankoopnota van het Citroen chassis wordt niet aangemerkt als verklaring van fabrikant/importeur.

Belangrijk!
Voordat het chassis wordt vervangen dient een vooronderzoek plaats te vinden om vast te stellen wat de identiteit is van het voertuig. Een afspraak voor een vooronderzoek kan met elk van de RDW keuringsstations worden gemaakt.

Na ombouw van het voertuig moet het identificatienummer van het gerepareerde voertuig in het nieuwe chassis worden ingeslagen. Dit mag alleen door de RDW worden gedaan. De inslag gebeurt in het RDW keuringsstation, desgewenst gelijktijdig met een eventuele technische beoordeling (bij ombouw naar bijvoorbeeld Lomax of Burton).
Bij de inslag moet het volgende worden overgelegd:
Het volledige Nederlandse kentekenbewijs
De bij het vervangingschassis behorende verklaring (zie tekst hierboven)
Het deel van het vervangen chassis, waarin het VIN is ingeslagen.

Geplaatst: wo 19 jul, 2006 08:38
door catscit
kijk, dat zijn nog eens bijdragen waar een mens wat aan heeft, fantastisch!

Geplaatst: wo 19 jul, 2006 19:52
door Punky
Het probleem is dat ik een 2a3 jaar geleden nog een hele andere uitleg kreeg dan het bovenstaande. Een voorkeuring was toen niet nodig. Wel het stuk chassis en de documenten bij het nieuwe chassis.

De RDW verandert zijn methodes ook elk jaar lijkt het.

Geplaatst: vr 21 jul, 2006 00:15
door thomaaas
How maar wij hoefden ook geen voorkeuring te doen toen wij daar naar vroegen, ze zeiden alleen dat het een mogelijkheid was om de keuring te versoepelen en dat t 54 pleuro kostte!!! en dat was nog maar 2 maanden geleden, k heb r nog niet laten keuren...

dus 't veranderd denkk nog vaker dan elk jaar...

Geplaatst: vr 21 jul, 2006 00:23
door Punky
Het kan zelfs verschillen per keuringsstation. Hebben ze me ooit verteld.

Geplaatst: vr 21 jul, 2006 00:44
door thomaaas
Owkej dan is er nog hoop, gelukkig :D