Zeehondje wegjagen?

Alles over de wielophanging
Prinses van Bilturg
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Zeehondje wegjagen?

Bericht door Prinses van Bilturg » vr 21 jul, 2006 11:20

FF Checken... (Tja, dat heb je als beginnertje)

De laatste paar keren dat ik over een drempeltje reed, viel me elke keer een raar geluidje van rechtsachter in mijn autootje op. Omdat ik nog maar een paar weekjes mijn eerste Dyane heb, heb ik er dus nog niet zo heel veel van. Even zoeken op het forum, en ik kwam erachter dat het een zeehondje in mijn veerpot is. Ja toch?

Nu heb ik gelezen dat ik dat zeehondje kan weglaten door wonderolie in de veerpotten te spuiten. Ook heb ik gelezen dat het een geknoei en geklooi is met injectienaalden, dus dacht ik dat het beter is om dat even door iemand te laten doen die er verstand van heeft (en die weet waar de veerpotten zitten :roll: ). Maaruhm, nu is de Jan van Eendenspul lekker op vakantie tot 19 augustus, dus kan ik het niet gelijk laten doen.
Nu is mijn vraag: ik kan toch nog wel gewoon blijven rondrijden met dat zeehondje? Zo ernstig lijkt het niet, als ik maar iets voorzichtiger over de drempels ga, moet er toch geen probleem zijn?

Kan iemand die wel verstand heeft van zeehondjes vertellen of ik alles een beetje goed beredeneerd heb?

Alvast bedankt!

Groetjes,
de Prinses van Bilturg
De Prinses van Bilturg heeft een prachtige mintgroene koets!

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Delfosso » vr 21 jul, 2006 11:28

Je kan gewoon doorrijden met het zeehondje. Heb er zelf een half jaar mee gereden. Wonderolie er inspuiten is makkelijk zelf te doen je hebt geen naald nodig gewoon tuitje tussen rubber persen en erin spuiten maar...
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84

Prinses van Bilturg
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Prinses van Bilturg » vr 21 jul, 2006 12:28

Dankjewel! :D Fijn om te weten dat het zeehondje niet erg is. Als het inderdaad zo gemakkelijk is, dan ga ik over een dag of wat misschien eens even kijken of ik er zelf iets aan kan doen. :P Is eigenlijk wel zo leuk natuurlijk!

Groetjes,
de Prinses van Bilturg

pietr
Beginner
Beginner

Bericht door pietr » za 22 jul, 2006 15:40

ik had ook een zeehondje, en die ging vanzelf waar weg......

pauldegoede
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door pauldegoede » za 22 jul, 2006 15:46

Ik heb een tijdje rondgereden in een dyane waarvan elk paneel een andere kleur had. Alsof de auto al niet shabby genoeg was diende zich toen ook nog een zeehondje aan. Ik woonde destijds in de keurige Tilburgse Vinexwijk 'de Reeshof' (voor kenners). Moet je je voorstellen dat je daar over een drempel gaat onder een schurend UUUH UUUH, en dan naar de verontwaardigde blikken om je heen kijken :D :D

Prinses, als je mij een lol wilt doen, neem dan nog eens een paar drempels in de Reeshof met je dyane :lol: (als je in de buurt bent)

groet, Paul

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » za 22 jul, 2006 16:13

een knuppel doet ook wonderen als je van je zeehondje af wilt.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

berend jan
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door berend jan » za 22 jul, 2006 18:15

als je hem gewoon goed eten en drinken geeft kunnen eenden en zeehondjes heel goed samen oud worden...

/me heb ook een echte "seal" in zijn auto..
Voor mensen die niets hoeven compenseren, 2CV Spécial..

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » zo 23 jul, 2006 12:33

Zeehondjesvacht geeft mooie bekleding voor je eend, moet je wel de wonderolie er goed uitspoelen.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » zo 23 jul, 2006 14:14

Ja maar dan heb je weer zoveel zeehondjes nodig... kun je beter alleen de hoofdsteunen bekleden
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » zo 23 jul, 2006 18:49

Nou gelukkig zijn ut maar zee hondjes en geen wallrussen!!!

Trouwens weet je nou al waar de veerpotten zitten???

ff voor de goede orde! als je aan de zijkant onder de eend kijkt beetje in ut midden tussen de voor deur en achterdeur, zie je daar een grote cillindrische koker zitten van ong. 15cm doorsnede, aan weerskanten van de pot steken er 2 stangutjes uit met een rubber afdingting! dat rubber kan je zo wegtrekken en daar moet je dan een slangutje naar binnen proppen dus in de bevestiging van de veerpot die koker dus en het stangutje wat naar binnen gaat!! en spuiten maar!!!

Is dit nou wel een beetje duidelijk!!????????? :shock:
2cv Vert Bambou '79

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » zo 23 jul, 2006 21:25

hehe.. dat stangetje kun je ook draaien :wink: :D
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » ma 24 jul, 2006 00:47

Ja, en als je het draait in de richting waarin het hééél veel moeite kost, en het héél lang volhoudt, krijg je grappige plaatjes. De andere kant om, krijg je het effect waar CT op uit is :P
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » ma 24 jul, 2006 09:13

charleston tuning schreef:hehe.. dat stangetje kun je ook draaien :wink: :D
Beetje laag-bij-de-gronds, CT ;)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Prinses van Bilturg
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Prinses van Bilturg » ma 24 jul, 2006 12:39

Ik zal mijn zeehondje nog even laten zitten en gewoon goed verzorgen. Ik denk niet dat ik er hoofdsteuntjes van ga maken hoor. Dan wordt Toettoet waarschijnlijk aangevallen door een stelletje bont-activisten!!! Ik zal eens kijken of ik aan wonderolie kan komen. Dan kan ik mijn ermee zeehondje wegjagan als ik vind dat het zeehondje op zichzelf moet gaan wonen!

@pietr: Ik kan me goed voorstellen hoe leuk het is om je zeehondje te laten kreunen in de Reeshof. Als ik in de buurt ben, zal ik het even namens jou doen!

@green duckman: Die uitleg is hartstikke duidelijk. bedankt! Zo kan ik de veerpotten zeker vinden!

Groetjes,
de Prinses van Bilturg

Prinses van Bilturg
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Prinses van Bilturg » ma 24 jul, 2006 12:45

@the Nosepicker, Charleston Tuning & Thomas: Nee, zo gemakkelijk ben ik niet te beinvloeden. Jullie zijn niet de enige die me proberen te overtuigen dat ik mijn eendje moet gaan tunen! Maaruhm, dat doen we dus mooi niet!

Ik wil geen eendje waarbij je dwars over de drempels omdat ze anders blijft steken halverwege de drempel. En ik wil ook geen eendje dat zo hoog op d'r poten staat dat je er echt de sloot mee in kunt. Ik wil gewoon gas geven als er een drempel aankomt, erover heen waggelen en al kwakend langs de sloot in het gras rijden!

Groetjes!

Plaats reactie