rijden op ethanol de ombouw
rijden op ethanol de ombouw
er gaan vast al een hoop toppics over dit onderwerp,
ik begrijp dat je voor rijden op ethanol het een en het ander moet aanpassen
kan je na die aanpassing gewoon blijven rijden op normale benzine?
worden de sproeiers groter of kleiner?
wat te doen met de onsteking?
straks als we allemaal naar zweden gaan zou dit heel handig zijn toch
ik begrijp dat je voor rijden op ethanol het een en het ander moet aanpassen
kan je na die aanpassing gewoon blijven rijden op normale benzine?
worden de sproeiers groter of kleiner?
wat te doen met de onsteking?
straks als we allemaal naar zweden gaan zou dit heel handig zijn toch
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
Ik zou even HIER kijken.
Daar vind je de meeste optwoorden op je vragen...
N.b. blijkbaar is er een verschil tussen Zweedse en NLse - ethanol
Daar vind je de meeste optwoorden op je vragen...
N.b. blijkbaar is er een verschil tussen Zweedse en NLse - ethanol
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: rijden op ethanol de ombouw
Verstelbare sproeier monteren, deze is te verstellen aan de buitenkant van de carb (er wordt volgens mij een gat gemaakt). Eventueel kun je hier een servo op fabrieken, zoddat je de sproeier van binnenuit kunt regelen. Lambda sonde monteren met metertje en je kunt onder het rijden de ideale verhouding instellen.Ramon2cv schreef:er gaan vast al een hoop toppics over dit onderwerp,
ik begrijp dat je voor rijden op ethanol het een en het ander moet aanpassen
kan je na die aanpassing gewoon blijven rijden op normale benzine?
worden de sproeiers groter of kleiner?
wat te doen met de onsteking?
straks als we allemaal naar zweden gaan zou dit heel handig zijn toch
De verstelbare sproeiers die ik gezien heb zijn voor de eerste trap. Op de internetsite van het Eendeei www.eendeei.nl staat meer informatie over het rijden op E85. Hier heb ik ook wat foto's gezien van zo'n 1ste trap verstelbaar sproeier, tevens heeft een kennis van me had zo'n ding gekocht op de wereldmeeting in Schotland, dat was in iedergeval een sproeier voor de eerste trap.
Groetjes Bart
Groetjes Bart
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
de verstelbare sproeier is voor de 1e trap, afstellen is even pielen.
ALs je daarna op benzine wilt rijden moet je weer afstellen!
Verder is ethanol op 1 plek in nederland verkrijgbaar (rotterdam) en het kost 1.91 de liter, de laatste keer dat ik er was.
Dus voorlopig heeft het behalve op idilische gronden geen nut om te bouwen naar ethanol.
(been there, done that, got the bill)
Afgelopen weekend m'n laatste e85 erdoor gejaagd.
Moet binnenkort nieuwe hebben maar moet een zaak in DE vinden waar het goedkoper te krijgen is en dan vul ik 3x25 liter jerrycans oid...
ALs je daarna op benzine wilt rijden moet je weer afstellen!
Verder is ethanol op 1 plek in nederland verkrijgbaar (rotterdam) en het kost 1.91 de liter, de laatste keer dat ik er was.
Dus voorlopig heeft het behalve op idilische gronden geen nut om te bouwen naar ethanol.
(been there, done that, got the bill)
Afgelopen weekend m'n laatste e85 erdoor gejaagd.
Moet binnenkort nieuwe hebben maar moet een zaak in DE vinden waar het goedkoper te krijgen is en dan vul ik 3x25 liter jerrycans oid...
Laatst gewijzigd door catscit op di 8 aug, 2006 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
nee dus. Volgens mij zijn brandspiritus en ethanol toch NET even anders.thomaaas schreef:Fles brandspititus kost je 82 cent per liter. Beetje benzine erbij lazeren, klaar is kees.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
brandpiritus bestaat uit 85% ethanol, 3% methanol (om het giftig te maken, zodat je het niet kan drinken en er dus geen accijns geheven worden), 1% aceton, 1% pyridine (geeft de typische geur), ongeveer 10 procent water en een heel klein beetje blauwe kleurstof om aan te geven dat het aangepaste en dus ondrinkbare alcohol is.
bron: het wereld wijde web
als je dit destilleert om de 10 % water te verwijderen ben je al een stap verder.
bron: het wereld wijde web
als je dit destilleert om de 10 % water te verwijderen ben je al een stap verder.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
hmm heb wel s rooie wijn gedestileerd maar dat kost vrij veel gas dus k denk dat daar de winst wel weer weggaat....
Tenzij je ergens restenergie weet te vinden oid, warmte van je motor ofzo.... hmmm maar toch onuitvoerbaar, iig wél bedankt voor je uitleg!!!
Tenzij je ergens restenergie weet te vinden oid, warmte van je motor ofzo.... hmmm maar toch onuitvoerbaar, iig wél bedankt voor je uitleg!!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break