rijden op ethanol de ombouw

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

rijden op ethanol de ombouw

Bericht door Ramon » di 8 aug, 2006 14:06

er gaan vast al een hoop toppics over dit onderwerp,

ik begrijp dat je voor rijden op ethanol het een en het ander moet aanpassen

kan je na die aanpassing gewoon blijven rijden op normale benzine?
worden de sproeiers groter of kleiner?
wat te doen met de onsteking?

straks als we allemaal naar zweden gaan zou dit heel handig zijn toch

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » di 8 aug, 2006 14:10

Ik zou even HIER kijken.
Daar vind je de meeste optwoorden op je vragen...
N.b. blijkbaar is er een verschil tussen Zweedse en NLse - ethanol :?:
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 8 aug, 2006 14:16

het kan uitgebreider toch???

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » di 8 aug, 2006 14:28

:) tuurlijk.
wist alleen niet of je al gezocht had.
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 8 aug, 2006 14:33

"gewoon" zelf alcohol maken en dat door de benzine mengen: http://running_on_alcohol.tripod.com/

en dan hopen dat de douane je niet pakt en een leuke naheffing geeft.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: rijden op ethanol de ombouw

Bericht door backfire » di 8 aug, 2006 15:23

Ramon2cv schreef:er gaan vast al een hoop toppics over dit onderwerp,

ik begrijp dat je voor rijden op ethanol het een en het ander moet aanpassen

kan je na die aanpassing gewoon blijven rijden op normale benzine?
worden de sproeiers groter of kleiner?
wat te doen met de onsteking?

straks als we allemaal naar zweden gaan zou dit heel handig zijn toch
Verstelbare sproeier monteren, deze is te verstellen aan de buitenkant van de carb (er wordt volgens mij een gat gemaakt). Eventueel kun je hier een servo op fabrieken, zoddat je de sproeier van binnenuit kunt regelen. Lambda sonde monteren met metertje en je kunt onder het rijden de ideale verhouding instellen.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 8 aug, 2006 15:42

is die sproeier voor de eerste trap of de tweede trap??

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 8 aug, 2006 16:46

Das een goeie Ramon, zou ik zo niet weten. Vermoeden is voor de 2e, maar ja ikke nie zeker weet nie

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » di 8 aug, 2006 17:51

De verstelbare sproeiers die ik gezien heb zijn voor de eerste trap. Op de internetsite van het Eendeei www.eendeei.nl staat meer informatie over het rijden op E85. Hier heb ik ook wat foto's gezien van zo'n 1ste trap verstelbaar sproeier, tevens heeft een kennis van me had zo'n ding gekocht op de wereldmeeting in Schotland, dat was in iedergeval een sproeier voor de eerste trap.

Groetjes Bart

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » di 8 aug, 2006 19:19

de verstelbare sproeier is voor de 1e trap, afstellen is even pielen.
ALs je daarna op benzine wilt rijden moet je weer afstellen!

Verder is ethanol op 1 plek in nederland verkrijgbaar (rotterdam) en het kost 1.91 de liter, de laatste keer dat ik er was.

Dus voorlopig heeft het behalve op idilische gronden geen nut om te bouwen naar ethanol.

(been there, done that, got the bill)

Afgelopen weekend m'n laatste e85 erdoor gejaagd.
Moet binnenkort nieuwe hebben maar moet een zaak in DE vinden waar het goedkoper te krijgen is en dan vul ik 3x25 liter jerrycans oid...
Laatst gewijzigd door catscit op di 8 aug, 2006 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » di 8 aug, 2006 20:02

of zelf gaan distilleren, maarja dat kost wel veel tijd, zoals ik het heb begrepen moet je er wel een oogje op houden tijdens het distillatieproces en levert het ook niet heel veel liters op.
Ami 8 break

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 9 aug, 2006 19:24

Fles brandspititus kost je 82 cent per liter. Beetje benzine erbij lazeren, klaar is kees.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » wo 9 aug, 2006 19:28

thomaaas schreef:Fles brandspititus kost je 82 cent per liter. Beetje benzine erbij lazeren, klaar is kees.
nee dus. Volgens mij zijn brandspiritus en ethanol toch NET even anders.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » do 10 aug, 2006 15:11

brandpiritus bestaat uit 85% ethanol, 3% methanol (om het giftig te maken, zodat je het niet kan drinken en er dus geen accijns geheven worden), 1% aceton, 1% pyridine (geeft de typische geur), ongeveer 10 procent water en een heel klein beetje blauwe kleurstof om aan te geven dat het aangepaste en dus ondrinkbare alcohol is.

bron: het wereld wijde web

als je dit destilleert om de 10 % water te verwijderen ben je al een stap verder.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 11 aug, 2006 01:01

hmm heb wel s rooie wijn gedestileerd maar dat kost vrij veel gas dus k denk dat daar de winst wel weer weggaat....
Tenzij je ergens restenergie weet te vinden oid, warmte van je motor ofzo.... hmmm maar toch onuitvoerbaar, iig wél bedankt voor je uitleg!!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Plaats reactie