olielek?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

olielek?

Bericht door Michiel van G. » do 17 aug, 2006 14:29

zojuist bij mijn 77'er dyane6 geconstateerd dat er rondom de uitlaatpoort van de linker cylinder (bestuurderskant) iets van oliedrap naar buiten ,,sputtert''
Niet heel erg, maar slechts spatjes. Betekent dit dat de pakking tussen de kop en de uitlaat overleden is?

van een hoge oliedruk oid is geen sprake, namelijk geen olie in luchtfilter en ook de olievulpijp is kurkdroog.
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 17 aug, 2006 15:13

Daar zou niks mogen sputteren, dat is dus sowieso een teken dat de pakking daar op is. Maar oliedrap uit je uitlaat lijkt me ook sterk. :roll:

Zat die drab er niet al op en sputtert het door de lekke pakking. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » do 17 aug, 2006 15:35

blaast ie ter plaatse? even voelen met je handen (niet op t uitlaatspruitstuk leggen natuurlijk) ;)
Ami 8 break

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » do 17 aug, 2006 17:46

Is het niet gewoon water (condens) dat daar samen met wat roet uit de uitlaat door de lekker pakking komt?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 17 aug, 2006 18:06

ik heb geen idee wat het is, maar het ziet een beetje groenig (grijsgroen) (remolie?) en het plakt, en is ook dikkig van substantie
Verbruik: Afbeelding

abr2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 3 jan, 2005 20:42

Bericht door abr2cv » vr 18 aug, 2006 11:49

Groen=LHM, das foute boel. Maak alles goed schoon met remreiniger en kijk varvolgens waar het vandaan komt.
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 18 aug, 2006 11:58

Tsja, de HRC is wel vettig aan de onderkant..
Verbruik: Afbeelding

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Bericht door deusjefoo » za 19 aug, 2006 23:00

abr2cv schreef:Groen=LHM, das foute boel. Maak alles goed schoon met remreiniger en kijk varvolgens waar het vandaan komt.
Het lijkt me alleen niet echt mogelijk dat er remvloeistof in de uitlaat komt, hoe zou dit dan mogelijk moeten zijn?
Officiele eigenaar van een deusjefoo

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 20 aug, 2006 10:41

het zit ook niet in de uitlaat, maar het vet zit zegmaar op de bout van de kop. van daar wordt het weg gespetterd
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 21 aug, 2006 11:27

zo, probleem is opgelost. Het was niet de kop, maar een miniscuul scheurtje in de aandrijfashoes aan de bakzijde :) het vet werd er dus als het ware uit geslagen bij het rijden. (en dat kan nu niet meer)
Verbruik: Afbeelding

Plaats reactie