Pagina 1 van 2
Lekkende uitlaat klemmen
Geplaatst: wo 30 aug, 2006 13:59
door Maikel
Vorig jaar bron der ergenis tijdens mijn chasis wissel.
Inmiddels zit ik weer in het pitoreske Limburg om verder te klussen aan mijn 2cv tje.
En om hem door de APK te krijgen zal toch echt die uitlaat gasdicht gemaakt moeten worden. Ik heb er vorig jaar een compleet nieuwe uitlaat onder gelegd en krijg eigenlijk geen enkele koppeling ( met name die van de eerste demper ) gasdicht. ( sindsdien heeft de eend geschorst in de schuur gestaan dus de uitlaat is nog steeds poepie nieuw )
Wie heeft er voor mij de gouden tip ?
Welke klemmen moet ik WEL kopen ( geloof nu dat ik van den graaf spul heb )
Hoe moet ik ze WEL monteren ..
Graag uw tips want ik krijg het alleen niet meer voor elkaar

Geplaatst: wo 30 aug, 2006 14:27
door Michiel van G.
helaas zie je bij de nieuwe uitlaten dat de schotels en bollen bij de uitlaat niet echt lekker passen. Bij mij bij de dyane zit erdaarom wat kit tussen. Werkt prima!
Geplaatst: wo 30 aug, 2006 14:50
door Discusduck
Inderdaad een beetje kit doet wonderen. Wat ook wel wil helpen is de klemmen monteren en niet helemaal vast draaien. Dan rustig ze met een hamer rondtikken zodat de schotels en bollen een beetje voegen.
Geplaatst: wo 30 aug, 2006 15:05
door Ramon
zonder kit is het ook mogelijk maar dan moet je alles los gooien en 1 voor 1 vast zetten
Geplaatst: wo 30 aug, 2006 15:12
door rusty
heb je je kachelpotten aan de voorkant ook losgemaakt? die moeten ook los als je er een nieuwe demper onder plakt, een nieuwe demper heeft bijna zeker een andere maat (breder / smaller al is het maar een paar mm...)
ik heb bij mij ook pas alles losgehad en ook met nieuwe klemmen kreeg ik het niet goed gasdicht, heb toen toch maar kit gebruikt, en nu is het OK
greetz Rusty
Geplaatst: wo 30 aug, 2006 16:09
door Maikel
nope kachelpotten zitten nog vast en zijn dermate geroest / geoxydeerd dat ik me een hoop meer ellende op mijn nek ga halen als ik die ook ga losgooien.
Ik ben er denk ik al wel uit .. gewoon kit ertussen dus.
Iemand nog een goeie tip hoe dat te doen ?
En wat voor een kit pcies ?
Geplaatst: do 31 aug, 2006 14:18
door Maikel
Voor de mensen na mij met hetzelfde probleem.
Holts Firegum did the trick, gewoon lekker in de schotels smeren, bollen erop en meteen klemmen.
Spulletje word hard zodra de boel heet word dus starten en genieten maar van een gasdichte uitlaat.
Misschien niet netjes .. maar wel zo effectief.
Weer een probleem minder voor de komende APK

Geplaatst: do 31 aug, 2006 17:04
door CitRoel
Waarom niet zo netjes? Bij garage bedrijven gebruiken ze ook GunGum achtige producten.
Geplaatst: do 31 aug, 2006 17:05
door pcrodent
Niet netjes? M'n AX-Haynes raadt expliciet aan om er hittebestendige pasta (i.e. Gun Gum of Firegum) op te smeren om de boel gasdicht te krijgen. Ik heb het dus bij de eend ook gedaan en inderdaad - niet lekken

Geplaatst: do 31 aug, 2006 17:09
door TB
Is inderdaad iets irritants. Mja gun gum doet wel wonderen ja

Geplaatst: do 31 aug, 2006 17:59
door Maikel
Niet netjes omdat hij origineel gewoon zonder spul dichtzat, en het volgend de meneer die hem mij verkocht ook echt zonder zou moeten kunnen.
( Vandaar dat ik ooh de complete uitlaat heb vervangen )
Maar niet de kachelpotten e.d. dus wellicht dat als ik die los had gehaald het wel was gelukt. Maar dat was me even een brug tever
Maar het moet echt zonder kunnen, alleen tot op heden zie ik alleen een hoop bevesteging over het feit MET kit, iemand die het wel is gelukt ZONDER ??
Geplaatst: do 31 aug, 2006 18:58
door André Post
Het heeft me veel tijd en moeite gekost de laatste keer, maar het is wel gelukt
zonder kit.
Geplaatst: do 31 aug, 2006 20:44
door Peter v G
Zit er nog een nadeel aan het gebruik van kit? Als de uitlaat weer opnieuw gemonteerd moet worden na het gebruik van kit, is dit dan lastiger??
Geplaatst: do 31 aug, 2006 20:45
door Tom Duckpower
kit kun je er met een hamer zo van af kloppen.
En dan kan er weer nieuwe tussen

Geplaatst: vr 1 sep, 2006 01:32
door thomaaas
Je krijgt er vieze handjes van bij montage
