vibrerent stuur
vibrerent stuur
vibrerent stuur:
als ik over een kleine hobbel rijd gaat soms mijn stuur van links naar rechts vibreren een soort ingebouwde trilfunctie.
het is bij hoge snelheden boven 70, over harde kleine hobbels
in een kan je bijnaniet meer sturen en gaat de boel trillen en de auto hevig schudden.
dit probleem heeft de auto van HCOKMOT ook en nu de mijne ook!
raar?\
ik dacht zelf een versleten stuurkogels, ik heb ze nog aangedraaid maar het maakt geen verschil.
ter info
stuurhuis, lagers, fusees zijn nieuw!
als ik over een kleine hobbel rijd gaat soms mijn stuur van links naar rechts vibreren een soort ingebouwde trilfunctie.
het is bij hoge snelheden boven 70, over harde kleine hobbels
in een kan je bijnaniet meer sturen en gaat de boel trillen en de auto hevig schudden.
dit probleem heeft de auto van HCOKMOT ook en nu de mijne ook!
raar?\
ik dacht zelf een versleten stuurkogels, ik heb ze nog aangedraaid maar het maakt geen verschil.
ter info
stuurhuis, lagers, fusees zijn nieuw!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
als alles nieuw is, heb je dan ook je sporing na gekeken?
Als de sporing ooit eens op een "versleten" stand is "gesteld" en nu is alles nieuw, dan kan het zijn dat het nu niet helemaal goed meer is.
Greatnix Spookeend
Als de sporing ooit eens op een "versleten" stand is "gesteld" en nu is alles nieuw, dan kan het zijn dat het nu niet helemaal goed meer is.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Misschien een overbodige opmerking maar zitten je wielen wel goed vast?
Anders moet toch ergens die speling inzitten. De stuurkogels kun je opmeten met een schuifmaat. Die stuurleviers zijn inderdaad erg duur.
Ik geloof dat ze nieuw iets van 22 of 23 mm diameter hebben. Bij 19 mm zijn ze versleten. Ik heb de mijne tijdens de restauratie ook opgemeten. 21 en een beetje... en dat na 22 jaar onder de eend.
Anders moet toch ergens die speling inzitten. De stuurkogels kun je opmeten met een schuifmaat. Die stuurleviers zijn inderdaad erg duur.
Ik geloof dat ze nieuw iets van 22 of 23 mm diameter hebben. Bij 19 mm zijn ze versleten. Ik heb de mijne tijdens de restauratie ook opgemeten. 21 en een beetje... en dat na 22 jaar onder de eend.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Rond geveild? Het is wel keihard dus je haalt er niet veel af, maar aangezien het verschil tussen nieuw en versleten maar 3 mm is kan dat het wel zijn.Ramon2cv schreef:oooh shit ja
ik heb ze al 2 keer opnieuw rondgeveild!
hmm zouden ze nu heel klein zijn
Zoek even naar een setje gebruikte. Die kosten een paar euro. Nieuwe 75 per stuk. Meet die gebruikte even op en je weet of ze nog bruikbaar zijn. Kun je een paar mooie uitzoeken.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- bartje2212
- Regelmatige poster
hoe zit het met speling op het stuurhuis? ik voel ook af en toe een trilling v.a. 90 km/h. deze trilling manifesteerd zich waneer je niet verder accelereert en net te weinig gas geeft om vaart te houden... is dit ook zoiets als hierboven beschreven?
het lijkt dan alsof je wielen/ophanging gaat resoneren omdat er weinig kracht op de assen wordt gezet...
het lijkt dan alsof je wielen/ophanging gaat resoneren omdat er weinig kracht op de assen wordt gezet...
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
- bartje2212
- Regelmatige poster