remleiding

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

remleiding

Bericht door hanzz » wo 6 sep, 2006 15:42

Hallo,

ik ben bezig m'n remleiding aan m'n chassis te hangen, maar hoe loopt die nu precies? moet die voor of achter de vooras naar boven komen?

groeten

hanzz

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » wo 6 sep, 2006 15:50

igg niet door de gaatjes waar de rubbers zitten voor de binnenkant van je voorscherm...(heb ik wel gedaan...domdom)
verder heb ik geen idee; igg vanuit de auto gezien voor de as denk ik...
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » wo 6 sep, 2006 16:00

ok

en waar moeten die rubber slangetjes rond de remleiding zitten?

groeten

hanzz

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 6 sep, 2006 16:04

Ik begin achter: netjes tussen achteras en benzineleiding door. Dus er tussen zodat de koets er niet op gaat klemmen. Hier mooi slangetje opdoen zodat ie niet kan beschadigen. Naar voren toe spreekt voor zich. Voor de vooras komt ie omhoog. En dan moet je ff kijken hoe ie uitkomt op de HRC. Ze worden ook weleens gewoon vast gezet met een tywrap.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » wo 6 sep, 2006 17:11

k*t ik krijg die remenbenzineleiding klemmetjes er niet fatsoenlijk in :?
ze zitten niet helemaal vast en breken als ik er de remleiding inklik...

hoe moet ik die er fatsoenlijk inkrijgen bij m'n wheels chassis , zijn die bevestigingsgaten daar kleiner ofzo....???

groeten

hanzz

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 6 sep, 2006 17:24

waarom haal je niet universele klemmen. Dit zijn van die metalen die je vast kunt schroeven waarin een rubbertje zit welke om de leiding klemt. Automaterialenzaak.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » wo 6 sep, 2006 18:46

Goeie tip! Ik heb het geklooi ook al op m'n imitatie chassis, de gaatjes zijn te krap. (had ik er wat op gevonden door ze af te vijlen en vast te lijmen blijft de leiding niet erin zitten :? )
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » wo 6 sep, 2006 19:07

ok perfect want ik heb ondertussen al ongeveer alle klemmetjes omzeep geduwt :?

groeten

hanzz

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 6 sep, 2006 22:09

Op www.zwartezwaan.nl staan heel veel foto's. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 413
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Bericht door Peter v G » za 9 sep, 2006 09:31

hanzz schreef:ok perfect want ik heb ondertussen al ongeveer alle klemmetjes omzeep geduwt :?
Ik had ook nieuwe klemmetjes gehaald, maar het lijkt erop dat de oude klemmetjes wat veerkrachtiger/soepeler zijn. In de nieuwe moest je de leidingen heel voorzichtig drukken anders breekt het.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 9 sep, 2006 10:24

misschien een tip om dan de klemmetjes eerst een een pannetje heet water te leggen voor een paar minuten. Dan wordt het kunstof soepeler en breekt het niet zo snel.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 9 sep, 2006 10:52

Wel vreemd. De klemmetjes die ik heb gebruikt bleven gewoon goed zitten. Had ik zo een dopje bij voor in het chassis en daar klemt dan het klemmetje verder in vast.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » za 9 sep, 2006 16:23

had je ook een wheels chassis?

hoe groot zijn die gaatjes in een gewoon chassis? (bij mijn wheels zijn ze 0.4 cm)

groeten

hanzz

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » za 9 sep, 2006 17:34

Bij mijn imitatie ook zo'n 3 á 4 mm..
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » ma 15 jan, 2007 22:09

TB schreef:Wel vreemd. De klemmetjes die ik heb gebruikt bleven gewoon goed zitten. Had ik zo een dopje bij voor in het chassis en daar klemt dan het klemmetje verder in vast.
Dag TB,
Gaatjes in m'n chassis zijn te wijd voor de klemmetjes. Jij gebruikte eerst dopjes om daarna de klemmetjes er in te doen, begrijp ik. Wat zijn dat voor dopjes en waar zijn die verkrijgbaar?
Zelf dacht ik eraan om plastic plugjes te nemen en daarin de klemmetjes aan te brengen. Heb dit echter nog niet geprobeerd en weet niet of dat lukt.
Graag wat informatie over jouw dopjes.
vrgrt
Hassie

Plaats reactie