Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
-
hanzz
- Regelmatige poster
- Berichten: 439
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
- Locatie: wellen
Bericht
door hanzz » wo 6 sep, 2006 15:42
Hallo,
ik ben bezig m'n remleiding aan m'n chassis te hangen, maar hoe loopt die nu precies? moet die voor of achter de vooras naar boven komen?
groeten
hanzz
-
bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Bericht
door bartje2212 » wo 6 sep, 2006 15:50
igg niet door de gaatjes waar de rubbers zitten voor de binnenkant van je voorscherm...(heb ik wel gedaan...domdom)
verder heb ik geen idee; igg vanuit de auto gezien voor de as denk ik...
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
hanzz
- Regelmatige poster
- Berichten: 439
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
- Locatie: wellen
Bericht
door hanzz » wo 6 sep, 2006 16:00
ok
en waar moeten die rubber slangetjes rond de remleiding zitten?
groeten
hanzz
-
TB
- Moderator
- Berichten: 3478
- Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
- Locatie: Zuid Holland
Bericht
door TB » wo 6 sep, 2006 16:04
Ik begin achter: netjes tussen achteras en benzineleiding door. Dus er tussen zodat de koets er niet op gaat klemmen. Hier mooi slangetje opdoen zodat ie niet kan beschadigen. Naar voren toe spreekt voor zich. Voor de vooras komt ie omhoog. En dan moet je ff kijken hoe ie uitkomt op de HRC. Ze worden ook weleens gewoon vast gezet met een tywrap.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
hanzz
- Regelmatige poster
- Berichten: 439
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
- Locatie: wellen
Bericht
door hanzz » wo 6 sep, 2006 17:11
k*t ik krijg die remenbenzineleiding klemmetjes er niet fatsoenlijk in
ze zitten niet helemaal vast en breken als ik er de remleiding inklik...
hoe moet ik die er fatsoenlijk inkrijgen bij m'n wheels chassis , zijn die bevestigingsgaten daar kleiner ofzo....???
groeten
hanzz
-
backfire
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » wo 6 sep, 2006 17:24
waarom haal je niet universele klemmen. Dit zijn van die metalen die je vast kunt schroeven waarin een rubbertje zit welke om de leiding klemt. Automaterialenzaak.
-
CitRoel
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1229
- Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
- Locatie: Tolkamer
Bericht
door CitRoel » wo 6 sep, 2006 18:46
Goeie tip! Ik heb het geklooi ook al op m'n imitatie chassis, de gaatjes zijn te krap. (had ik er wat op gevonden door ze af te vijlen en vast te lijmen blijft de leiding niet erin zitten
)
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
hanzz
- Regelmatige poster
- Berichten: 439
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
- Locatie: wellen
Bericht
door hanzz » wo 6 sep, 2006 19:07
ok perfect want ik heb ondertussen al ongeveer alle klemmetjes omzeep geduwt
groeten
hanzz
-
Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » wo 6 sep, 2006 22:09
Op
www.zwartezwaan.nl staan heel veel foto's.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
Peter v G
- Regelmatige poster
- Berichten: 413
- Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
- Locatie: Veghel
Bericht
door Peter v G » za 9 sep, 2006 09:31
hanzz schreef:ok perfect want ik heb ondertussen al ongeveer alle klemmetjes omzeep geduwt
Ik had ook nieuwe klemmetjes gehaald, maar het lijkt erop dat de oude klemmetjes wat veerkrachtiger/soepeler zijn. In de nieuwe moest je de leidingen heel voorzichtig drukken anders breekt het.
-
backfire
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » za 9 sep, 2006 10:24
misschien een tip om dan de klemmetjes eerst een een pannetje heet water te leggen voor een paar minuten. Dan wordt het kunstof soepeler en breekt het niet zo snel.
-
TB
- Moderator
- Berichten: 3478
- Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
- Locatie: Zuid Holland
Bericht
door TB » za 9 sep, 2006 10:52
Wel vreemd. De klemmetjes die ik heb gebruikt bleven gewoon goed zitten. Had ik zo een dopje bij voor in het chassis en daar klemt dan het klemmetje verder in vast.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
hanzz
- Regelmatige poster
- Berichten: 439
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
- Locatie: wellen
Bericht
door hanzz » za 9 sep, 2006 16:23
had je ook een wheels chassis?
hoe groot zijn die gaatjes in een gewoon chassis? (bij mijn wheels zijn ze 0.4 cm)
groeten
hanzz
-
CitRoel
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1229
- Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
- Locatie: Tolkamer
Bericht
door CitRoel » za 9 sep, 2006 17:34
Bij mijn imitatie ook zo'n 3 á 4 mm..
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
Hassie
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12
Bericht
door Hassie » ma 15 jan, 2007 22:09
TB schreef:Wel vreemd. De klemmetjes die ik heb gebruikt bleven gewoon goed zitten. Had ik zo een dopje bij voor in het chassis en daar klemt dan het klemmetje verder in vast.
Dag TB,
Gaatjes in m'n chassis zijn te wijd voor de klemmetjes. Jij gebruikte eerst dopjes om daarna de klemmetjes er in te doen, begrijp ik. Wat zijn dat voor dopjes en waar zijn die verkrijgbaar?
Zelf dacht ik eraan om plastic plugjes te nemen en daarin de klemmetjes aan te brengen. Heb dit echter nog niet geprobeerd en weet niet of dat lukt.
Graag wat informatie over jouw dopjes.
vrgrt
Hassie