Valse lucht aan carburateur
Valse lucht aan carburateur
Ik dacht nu de eend bijna klaar is zal ik 'm eens lekker afstellen, er was wat valse lucht aan de voetpakking dus die maar eens lekker ingesmeerd met vloeibare pakking en weer gemonteerd. Hmmm sist nog steeds, hij loopt echt klote stationair. Ik met een busje remmenreiniger her en der wat rond gespoten en nu blijkt dat ie valse lucht zuigt via het asje van de gasklep. Nu heb ik een nieuwe voetpakking en een carb. revisie setje gekocht en die wil ik op een andere carb zetten máár hoe weet ik nu van te voren of deze carb wél luchtdicht is aan het asje? Ik voel geen speling...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Vervangen dichtingen aan carburateur
Gerhard, vraagje aan jou : ik heb kort geleden ook een revisiesetje aangeschaft voor m'n carbu, d'er zitten ook nog 2 witte teflon of nylon dichtingkjes bij. Hebben een identieke binnen-Ø en passen perfect over de gasklepas... Maar waar zou ik die dingen moeten steken ? 'k Zou denken ergens aan de buitenzijde van de carburator, maar ik zie nergens geen opening waar deze dichtingen in kunnen passen.
Zijn er misschien nog forumgebruikers die ooit een carburator gereviseerd hebben (lees : pakkingen en asafdichtingen vervangen). Pakking tussen vlotterkamer en deksel, vlotternaald e.d. is geen probleem, maar die 2 witte ringen is me een raadsel
:?: :shock:
Zijn er misschien nog forumgebruikers die ooit een carburator gereviseerd hebben (lees : pakkingen en asafdichtingen vervangen). Pakking tussen vlotterkamer en deksel, vlotternaald e.d. is geen probleem, maar die 2 witte ringen is me een raadsel
:?: :shock:
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")
hoi hoi, dat had ik dus ook gedacht, dat die dingen daar ergens in horen, maar ...ofwel ben ik stekeblind...ik zie geen uitsparingen in de gasklepas. Bovenste as is van de smoorklep, en daaronder zitten de 2 assen (eerste trap en tweede trap), maar die gaan toch gewoon door de alu behuizing van de carburateur door. Beide "kleppen' heb ik eruit, borgclipjes losgemaakt van de 2e trap en moer van de as van de eerste trap...
Of zit die uitsparing aan de binnenzijde van de carbu, onder de venturi's ?
Een belgske met smerige handjes ;-)
Of zit die uitsparing aan de binnenzijde van de carbu, onder de venturi's ?
Een belgske met smerige handjes ;-)
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")