Pagina 1 van 1
Valse lucht aan carburateur
Geplaatst: vr 20 okt, 2006 18:21
door CitRoel
Ik dacht nu de eend bijna klaar is zal ik 'm eens lekker afstellen, er was wat valse lucht aan de voetpakking dus die maar eens lekker ingesmeerd met vloeibare pakking en weer gemonteerd. Hmmm sist nog steeds, hij loopt echt klote stationair. Ik met een busje remmenreiniger her en der wat rond gespoten en nu blijkt dat ie valse lucht zuigt via het asje van de gasklep. Nu heb ik een nieuwe voetpakking en een carb. revisie setje gekocht en die wil ik op een andere carb zetten máár hoe weet ik nu van te voren of deze carb wél luchtdicht is aan het asje? Ik voel geen speling...
Geplaatst: vr 16 mar, 2007 08:39
door Gerard2cv
Als je aan het asje geen speling voelt,kan je
de ringetjes aan de zijkanten vervangen,
Maar let er op dat de schroefjes in de gasklep geborgd zijn,dus er aan de achterkant iets afvijlen
Geplaatst: vr 16 mar, 2007 11:58
door backfire
En niet vergeten weer te borgen, want anders trilt ie los en kun je je kleppen en zuiger gaan reviseren.
Geplaatst: za 17 mar, 2007 09:10
door Ramon
aah daarom gaan ze zo moeilijk los!
nu maar hopen dat ze bij mij blijven zitten!!
Vervangen dichtingen aan carburateur
Geplaatst: di 8 mei, 2007 15:59
door Pistachke
Gerhard, vraagje aan jou : ik heb kort geleden ook een revisiesetje aangeschaft voor m'n carbu, d'er zitten ook nog 2 witte teflon of nylon dichtingkjes bij. Hebben een identieke binnen-Ø en passen perfect over de gasklepas... Maar waar zou ik die dingen moeten steken ? 'k Zou denken ergens aan de buitenzijde van de carburator, maar ik zie nergens geen opening waar deze dichtingen in kunnen passen.
Zijn er misschien nog forumgebruikers die ooit een carburator gereviseerd hebben (lees : pakkingen en asafdichtingen vervangen). Pakking tussen vlotterkamer en deksel, vlotternaald e.d. is geen probleem, maar die 2 witte ringen is me een raadsel
:?: :shock:
Geplaatst: di 8 mei, 2007 17:42
door Gerard2cv
Als je de gasklepas gaat reviseren moet er uiteraard geen speling in het
carburatorhuis zitten,maar als je de klep eruit heb (zie vorige stukjes )
dan kan de as eruit en zie je in het huis de uitsparingen voor die ringetjes
Die als keerringen werken om het goed af te laten sluiten.
Geplaatst: wo 9 mei, 2007 20:20
door Pistachke
hoi hoi, dat had ik dus ook gedacht, dat die dingen daar ergens in horen, maar ...ofwel ben ik stekeblind...ik zie geen uitsparingen in de gasklepas. Bovenste as is van de smoorklep, en daaronder zitten de 2 assen (eerste trap en tweede trap), maar die gaan toch gewoon door de alu behuizing van de carburateur door. Beide "kleppen' heb ik eruit, borgclipjes losgemaakt van de 2e trap en moer van de as van de eerste trap...
Of zit die uitsparing aan de binnenzijde van de carbu, onder de venturi's ?
Een belgske met smerige handjes ;-)
Geplaatst: do 10 mei, 2007 07:41
door Gerard2cv
Nee,die zouden aan de buitenkant moeten zitten