Remplaat verankering aan wielarm achter.

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie
Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Remplaat verankering aan wielarm achter.

Bericht door Hassie » za 21 okt, 2006 16:53

Beste 2cv-sleutelaars,
Bij het demonteren van mijn 2cv (koets-chassis) bemerkte ik dat de plaat waarop de remdelen gemonteerd zijn, zoals bv remcylinder, aan de achterkant met een relatief zware lange bout aan de wielarm verbonden is geworden door lassen. Het betreft de achterwielen-remplaten.
Wellicht is dit gedaan om de "remplaten" meer stevigheid te geven en de remkrachten op te vangen.
Wie kent dit verschijnsel en weet hier meer van?
Bij voorbaat dank voor jullie antwoord.
Vrgrt,
Hassie.

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » za 21 okt, 2006 17:23

Dat zijn anti-honk staafjes...

(zonder die hoor je soms een honk geluid bij het remmen. da's niet erg, maar wel irritant. vandaar die staafjes)
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Hassie » zo 22 okt, 2006 13:39

OnsEendje2 schreef:Dat zijn anti-honk staafjes...

(zonder die hoor je soms een honk geluid bij het remmen. da's niet erg, maar wel irritant. vandaar die staafjes)
Heb de afgelopen 22!jaar geen eend meer gereden maar herinner me nog precies welk geluid je bedoelt! Ben thans een oude verroeste eend aan het restaureren, vandaar. De benaming "honk" (toeteren) bracht me op honky-tonk en heb maar even de honky-tonky-train-blues afgespeeld!
Bedankt en groeten.
Hassie.

2cv4
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door 2cv4 » zo 22 okt, 2006 22:52

ook wel antipiepstangetjes genoemd,die waren er ook voor de trommelremmen op de voorwielen. je zette met dit stangetje de remankerplaten iets onder spanning.waardoor de bijgeluiden tijdens het remmen minder werden. er werd wel eens gezegd dat het probleem door de soort remvoering werd veroorzaakt.
2cv4 1970 az-a2
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto

Plaats reactie