Beste 2cv-sleutelaars,
Bij het demonteren van mijn 2cv (koets-chassis) bemerkte ik dat de plaat waarop de remdelen gemonteerd zijn, zoals bv remcylinder, aan de achterkant met een relatief zware lange bout aan de wielarm verbonden is geworden door lassen. Het betreft de achterwielen-remplaten.
Wellicht is dit gedaan om de "remplaten" meer stevigheid te geven en de remkrachten op te vangen.
Wie kent dit verschijnsel en weet hier meer van?
Bij voorbaat dank voor jullie antwoord.
Vrgrt,
Hassie.
Remplaat verankering aan wielarm achter.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
Heb de afgelopen 22!jaar geen eend meer gereden maar herinner me nog precies welk geluid je bedoelt! Ben thans een oude verroeste eend aan het restaureren, vandaar. De benaming "honk" (toeteren) bracht me op honky-tonk en heb maar even de honky-tonky-train-blues afgespeeld!OnsEendje2 schreef:Dat zijn anti-honk staafjes...
(zonder die hoor je soms een honk geluid bij het remmen. da's niet erg, maar wel irritant. vandaar die staafjes)
Bedankt en groeten.
Hassie.
ook wel antipiepstangetjes genoemd,die waren er ook voor de trommelremmen op de voorwielen. je zette met dit stangetje de remankerplaten iets onder spanning.waardoor de bijgeluiden tijdens het remmen minder werden. er werd wel eens gezegd dat het probleem door de soort remvoering werd veroorzaakt.
2cv4 1970 az-a2
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto