Pagina 1 van 1

Cyclone-systeem

Geplaatst: zo 19 nov, 2006 15:58
door Tim Rozendaal
Hallo,

Ik heb eens iets gelezen over een zgn. cyclone-systeem. Nu vroeg ik mij af of er 2cv rijders zijn die ook een dergelijke modificatie hebben, en wat de ervaringen hiermee zijn.
ze worden verkocht bij www.limpex-sport.nl (aan de rechterkant cyclone aanklikken)

met vriendelijke groeten,

Tim Rozendaal

Geplaatst: zo 19 nov, 2006 16:06
door Lelijke Eend
Als dat echt zo goed werkt als gemeld wordt lijkt dat me best interessant. Echter, als het zo goed is lijkt me dat het al veel bekender was geweest.

En ik geloof er niets van dat het brandbare lucht/benzine mengsel voor maar 20-30% verbrandt waardoor er dus 80-70% onverbrand via je uitlaat verdwijnt. Volgens mij zal dat ook leuk knallen in je uitlaat.

Misschien werkt het, maar ik ben heel sceptisch.

Geplaatst: zo 19 nov, 2006 16:14
door Green-Duckman
Nog niet echt eerder van gehoord in de 2cv wereld.

Naar mijn mening zal het wel wat vermogens winst opleveren maar kan nooit heel veel zijn! jammer dat ze op de website niet aangeven wat het ongeveer aan pk winst kan opleveren!

Geplaatst: zo 19 nov, 2006 16:22
door Tim Rozendaal
Green-Duckman schreef:Nog niet echt eerder van gehoord in de 2cv wereld.

Naar mijn mening zal het wel wat vermogens winst opleveren maar kan nooit heel veel zijn! jammer dat ze op de website niet aangeven wat het ongeveer aan pk winst kan opleveren!
Nee inderdaad. Ik denk vooral dat het verschilt per motor. Op het kitcarforum had iemand zelf een dergelijke modificatie zelf gemaakt, maar daarvan gingen de prestaties iets achteruit. Maar wanneer de motor zuiniger wordt, zou ik al tevreden zijn, maar dingetje kost toch 107 euro, net iets te veel om ermee te experimenteren of het werkt ja/nee.

met vr groet,

Tim Rozendaal

Geplaatst: zo 19 nov, 2006 16:23
door Lelijke Eend
Tim Rozendaal schreef: (...) maar dingetje kost toch 107 euro, net iets te veel om ermee te experimenteren of het werkt ja/nee.

met vr groet,

Tim Rozendaal
Jups, daarom ga ik het ook niet proberen ;)

Geplaatst: vr 1 dec, 2006 22:10
door thomaaas
Het is niet zo dat er normaliter slechts 20-30% verbrandt, er staat dat er 20-30 procent verbrand, en dan gaan de kleppen weer open. Dan verbrand dus de andere 70%

Maar dattie er zuiniger van wordt is pure bullshit, want hij zal echt niet opeens minder benzine uit je carb gaan lurken. Bovendien zet je een obstakel in je weg naar de motor toe, dus extra weerstand.

Verder weet ik niet of het wel goed is voor je motortje, want het lijkt mij dat die ook wel eens heel heet zou kunnen gaan worden?

Misschien heeft het een heel klein beetje effect, maar goed, altijd leuk om te proberen natuurlijk. Alleen niet voor 100 euro. Misschien is er iemand op marktplaats die er vanaf wil omdat het toch niet werkt?

Geplaatst: vr 1 dec, 2006 22:18
door OnsEendje2
't hoeft niet duur te worden....
maar ja, aan de andere kant. Mocht het niet werken, dan verkopen ze troep en ben je ook niet zeker van die garantie. :roll: ;)
limpex-sport schreef:Bij 2 kleppen per cilinder motoren wordt vooral de acceleratie
sterker.

Bij 4 kleppen per cilinder motoren wordt ook het koppel in de
lagere toeren aanmerkelijk versterkt.

Bij wat oudere auto’s kan het enige tijd duren, voordat de Cyclone optimaal werkt. Hij heeft een 3000 km nodig, om een motor schoon te branden (vooral vervuilde kleppen).

Daarom is er een 3 maanden 'GELD TERUG' garantie. Dit wil zeggen, als men na 3 maanden geen effect heeft bemerkt, in vermogens- winst of zuinigheid, men de Cyclone kan teruggeven en men zijn geld terug krijgt.

Geplaatst: vr 1 dec, 2006 22:20
door thomaaas
Ik denk dat ze er vanuit gaan dat men doorgaans geen 3000 km in 3 maanden rijdt met oude auto's ;)