chassis verstevigen voor afrika reis

Reparaties, modificaties en onderhoud
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

chassis verstevigen voor afrika reis

Bericht door Ramon » wo 29 nov, 2006 20:05

niet dat ik dat van plan ben, maar ik zou willen weten waar je het chassis moet verstevigen om er een dakar chassis van te maken

liefst iets met foto's

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 29 nov, 2006 20:26

Bijna overal. haha, op de site van pp-2cv staat complete uitleg van de opbouw voor rally eend. En ook complete set verstevigingen.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 29 nov, 2006 20:40

kan niks vinden op die site hoor!!

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 372
Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
Locatie: Echt

Bericht door wouter87 » wo 29 nov, 2006 21:55

je moet dan op het franse gedeelte van de site zitten. ik wil dit werkelijk gaan doen. niet omdat ik naar dakar wil maar omdat ik gewoon wil raggen zonder iets kapot te maken. en dat ik niet schuw ben om dat zandpaadje te nemen. en ik denk dat zo'n verseviging nooit kwaad kan. het is alleen denk ik eng om aan je net nieuw gekochte chassis te gaan lassen meer niet.
C'est une bonne voiture

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 29 nov, 2006 23:16

http://www.pp-2cv.be/FR/Galerie/Galerie2006.htm

te ziek dit,, maar nog steeds niks gevonden iemand de link voor me

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 29 nov, 2006 23:21

1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 29 nov, 2006 23:33

oja thanks, jeetje

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 29 nov, 2006 23:35

en op de site van Jeroen Cats is ook nog vanal te vinden (in het engels)

http://www.cats-citroen.net/citroen_atypes/po2x2.html
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Nicky » do 30 nov, 2006 08:00

Deze is wel in het frans, maar de plaatjes zijn duidelijk.
http://peno.chez-alice.fr/le_vehicule_1.htm
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

Raceeend.nl
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 14 jun, 2006 21:24
Locatie: Tytsjerk

Chassis verstevigen

Bericht door Raceeend.nl » do 4 jan, 2007 21:49

Hoi, succes met het verstevigen van het chassis. Ik heb net met Amsterdam-Daker meegedaan en na een beste kuil was mijn chassis geknikt net na de ophanging van de voorwielen. Deze versteviging staat ook op de site. Goede tips want het breekt knikt daar inderdaad wel.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 4 jan, 2007 21:59

Wat zou steviger zijn ? Zo'n verstevigd orgineel chassis (mits roestvrij) of een chassis van Le Fransoze/Duckservice en dan onverstevigd ?
Afblijven.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » vr 5 jan, 2007 09:58

Ramon2cv schreef:http://www.pp-2cv.be/FR/Galerie/Galerie2006.htm

te ziek dit,, maar nog steeds niks gevonden iemand de link voor me
lijkt het je niet wat dan :roll: :lol:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » vr 5 jan, 2007 13:12

Lelijke Eend schreef:Wat zou steviger zijn ? Zo'n verstevigd orgineel chassis (mits roestvrij) of een chassis van Le Fransoze/Duckservice en dan onverstevigd ?
Dat weet je alleen zeker als jet het onder gecontroleerde omstandigheden laat testen, TNO ofzo.
ligt natuurlijk ook aan de lassen die gelegd worden en welke dikte plaat er voor de verstevigingen gebruikt worden.
Ami 8 break

Raceeend.nl
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 14 jun, 2006 21:24
Locatie: Tytsjerk

Bericht door Raceeend.nl » vr 5 jan, 2007 23:11

Ik had mijn tips uit het boek: ici commence l'aventure waarin diverse chassis verstevigingen staan die volgens mij extra aan het normale chassis gelast worden. Wat ook een goede tip is om de draag armen te versterken. Die van een collega eend is twee keer achter gebroken en de onze was finaal krom na de kuil. Ook de aanslagen van de veerpot versterken is een goed idee want door het doorveren komt anders de kracht van de veer op de deksel van de veerpot en dus ook op het chassis. Beter is de kracht door het rubber op te laten vangen, is er speciaal voor alleen door het klappen wil dit wel eens afbreken of is gewoon standaard al doorgeroest.
Het hangt er ook vanaf wat je er mee wilt doen natuurlijk.
Succes in ieder geval.

P.s. volgens mij is een ami 8 chassis wat sterker en heeft sterkere veren.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » za 6 jan, 2007 18:59

Evan schreef:
Lelijke Eend schreef:Wat zou steviger zijn ? Zo'n verstevigd orgineel chassis (mits roestvrij) of een chassis van Le Fransoze/Duckservice en dan onverstevigd ?
Dat weet je alleen zeker als jet het onder gecontroleerde omstandigheden laat testen, TNO ofzo.
ligt natuurlijk ook aan de lassen die gelegd worden en welke dikte plaat er voor de verstevigingen gebruikt worden.
Heb je gelijk in, maar volgens Duckservice zelf is het plaatmateriaal van hun chassis dikker dan het plaatmateriaal van een orgineel chassis + verstevigingen. Het is geen officiele test, maar het geeft wel een indicatie. Zelf zeggen ze dat hun chassis sterker is, en daar ga ik maar van uit.
Afblijven.

Plaats reactie