chassis verstevigen voor afrika reis
chassis verstevigen voor afrika reis
niet dat ik dat van plan ben, maar ik zou willen weten waar je het chassis moet verstevigen om er een dakar chassis van te maken
liefst iets met foto's
liefst iets met foto's
je moet dan op het franse gedeelte van de site zitten. ik wil dit werkelijk gaan doen. niet omdat ik naar dakar wil maar omdat ik gewoon wil raggen zonder iets kapot te maken. en dat ik niet schuw ben om dat zandpaadje te nemen. en ik denk dat zo'n verseviging nooit kwaad kan. het is alleen denk ik eng om aan je net nieuw gekochte chassis te gaan lassen meer niet.
C'est une bonne voiture
http://www.pp-2cv.be/FR/Galerie/Galerie2006.htm
te ziek dit,, maar nog steeds niks gevonden iemand de link voor me
te ziek dit,, maar nog steeds niks gevonden iemand de link voor me
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
ramon, kijk eens naar deze link(S)
http://www.pp-2cv.be/FR/News/raid.htm
en
http://www.pp-2cv.be/FR/News/4%20x4%20pp.htm
http://www.pp-2cv.be/FR/News/raid.htm
en
http://www.pp-2cv.be/FR/News/4%20x4%20pp.htm
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
en op de site van Jeroen Cats is ook nog vanal te vinden (in het engels)
http://www.cats-citroen.net/citroen_atypes/po2x2.html
http://www.cats-citroen.net/citroen_atypes/po2x2.html
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 394
- Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Deze is wel in het frans, maar de plaatjes zijn duidelijk.
http://peno.chez-alice.fr/le_vehicule_1.htm
http://peno.chez-alice.fr/le_vehicule_1.htm
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
-
- Beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: wo 14 jun, 2006 21:24
- Locatie: Tytsjerk
Chassis verstevigen
Hoi, succes met het verstevigen van het chassis. Ik heb net met Amsterdam-Daker meegedaan en na een beste kuil was mijn chassis geknikt net na de ophanging van de voorwielen. Deze versteviging staat ook op de site. Goede tips want het breekt knikt daar inderdaad wel.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
lijkt het je niet wat danRamon2cv schreef:http://www.pp-2cv.be/FR/Galerie/Galerie2006.htm
te ziek dit,, maar nog steeds niks gevonden iemand de link voor me
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
Dat weet je alleen zeker als jet het onder gecontroleerde omstandigheden laat testen, TNO ofzo.Lelijke Eend schreef:Wat zou steviger zijn ? Zo'n verstevigd orgineel chassis (mits roestvrij) of een chassis van Le Fransoze/Duckservice en dan onverstevigd ?
ligt natuurlijk ook aan de lassen die gelegd worden en welke dikte plaat er voor de verstevigingen gebruikt worden.
Ami 8 break
-
- Beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: wo 14 jun, 2006 21:24
- Locatie: Tytsjerk
Ik had mijn tips uit het boek: ici commence l'aventure waarin diverse chassis verstevigingen staan die volgens mij extra aan het normale chassis gelast worden. Wat ook een goede tip is om de draag armen te versterken. Die van een collega eend is twee keer achter gebroken en de onze was finaal krom na de kuil. Ook de aanslagen van de veerpot versterken is een goed idee want door het doorveren komt anders de kracht van de veer op de deksel van de veerpot en dus ook op het chassis. Beter is de kracht door het rubber op te laten vangen, is er speciaal voor alleen door het klappen wil dit wel eens afbreken of is gewoon standaard al doorgeroest.
Het hangt er ook vanaf wat je er mee wilt doen natuurlijk.
Succes in ieder geval.
P.s. volgens mij is een ami 8 chassis wat sterker en heeft sterkere veren.
Het hangt er ook vanaf wat je er mee wilt doen natuurlijk.
Succes in ieder geval.
P.s. volgens mij is een ami 8 chassis wat sterker en heeft sterkere veren.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Heb je gelijk in, maar volgens Duckservice zelf is het plaatmateriaal van hun chassis dikker dan het plaatmateriaal van een orgineel chassis + verstevigingen. Het is geen officiele test, maar het geeft wel een indicatie. Zelf zeggen ze dat hun chassis sterker is, en daar ga ik maar van uit.Evan schreef:Dat weet je alleen zeker als jet het onder gecontroleerde omstandigheden laat testen, TNO ofzo.Lelijke Eend schreef:Wat zou steviger zijn ? Zo'n verstevigd orgineel chassis (mits roestvrij) of een chassis van Le Fransoze/Duckservice en dan onverstevigd ?
ligt natuurlijk ook aan de lassen die gelegd worden en welke dikte plaat er voor de verstevigingen gebruikt worden.
Afblijven.