klapraampjes in de acherdeurtjes
klapraampjes in de acherdeurtjes
ik ben mijn 2cv6 '86 aan het opknappen en dacht ergens een keer een eend gezien te hebben met de klapraampjes van de voor deuren in de achterdeuren...
lijkt me bij mij ook erg leuk, maar vraag me af of het past en waar ik rekening mee moet houden.
Weet iemand hoe dat te doen is?
lijkt me bij mij ook erg leuk, maar vraag me af of het past en waar ik rekening mee moet houden.
Weet iemand hoe dat te doen is?
onder druk wordt alles vloeibaar
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Zoek eens in de online shop van Club Cassis of Der Franzose, die verkopen ruiten die ook kunnen openklappen. Maar dan zoals je dat bijvoorbeeld ook ziet bij moderne auto's.

www.derfranzose.de
www.2cvclub.com

www.derfranzose.de
www.2cvclub.com
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Addicted user
- Contacteer:
ik heb daar ook vaak aan gedacht, maar de vorm van je voordeurraam is totaal anders dan van je achterdeurraam. Je zult zo iets dan op maat moeten maken. Ik heb er ook aan lopen denken om de binnenzijde van het raamdeel van de voordeur in het raamdeel van de achterdeur te lassen. Zo heb je meteen de juiste vorm en de juiste bevestigingspunten.
ja, het ging mij vooral om de gein dat de pasagiers achter in ook konden genieten (hond) van het orginele Eenden klapraampje en wat frisse lucht krijgen, vind de moderen methode niet passen bij de eend. binnen kant er in lassen lijkt me door dat ook de deur uit meerdere lagen staal is opgeboud een lastige klus om pasbaar te maken.
Maar t vormen komen dus niet over een....da's jammer.
Achter deur ruiten had ik er al bijna uit..(moet toch voor spuiten..). Bedankt voor jullie reackties
Maar t vormen komen dus niet over een....da's jammer.
Achter deur ruiten had ik er al bijna uit..(moet toch voor spuiten..). Bedankt voor jullie reackties
-
- Heavy user
Als ze achter in zit klaagt Doris niet snel maar hijgen in in m'n nek en een kwijlen op mn schouder zonder frisse lucht deste meer...
Doris is onze Berner Sennen HOND...

Doris is onze Berner Sennen HOND...

Laatst gewijzigd door gillis op do 14 dec, 2006 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Re: klapraampjes in de acherdeurtjes
De jaren '50 2cv's die in Slough gebouwd werden, hadden openklappende ruiten in de achterdeuren.
http://www.flickr.com/photos/davidbally ... 244786678/
http://www.flickr.com/photos/davidbally ... 244786678/
Laatst gewijzigd door SamClukkers op do 14 dec, 2006 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
DAn ben ik toch niet gek! Phoe, toch echt gezien, alleen erg uniek en nergens onderdelen van te krijgen natuurlijk...
Ik heb zitten photoshop-en om een voorstelling te krijgen als je 1 op 1 het voorraam achter zou plaatsen.
Het komt bijna uit, alleen de boven “boog” is minder "boog" zeg maar.
Heb alleen niet de mogelijkheid de foto op het forum te zetten...
Wie kan ik mailen die hem wel kan plaatsen?
Zodat deze topic meer en een complete inhoud heeft?

Ik heb zitten photoshop-en om een voorstelling te krijgen als je 1 op 1 het voorraam achter zou plaatsen.
Het komt bijna uit, alleen de boven “boog” is minder "boog" zeg maar.
Heb alleen niet de mogelijkheid de foto op het forum te zetten...

Wie kan ik mailen die hem wel kan plaatsen?
Zodat deze topic meer en een complete inhoud heeft?

- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik snap het niet precies. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een klapraampje achterin te maken, of wel??
Je neemt twee ruiten uit een achterdeur en snijd ze zo dat ze elkaar mooi overlappen. Scharniertjes van de voordeur knutsel je over, inclusief het klemmetje om de boel mee vast te zetten! Zo heb je precies passende raampjes, de rest is prima over te zetten (wel een beetje las en slijpwerk) van een voordeur.
Alleen zo moeten er wel een paar andere onderdelen sneuvelen voordat zoiets werkelijkheid word. Misschien nog een laatste nuttige besteding van een katsrotte deur!??!

Trouwens, die 'pop-out'-windows achter vind ik wel erg stoer!
Er zijn genoeg sloopautos te vinden die een dergelijk systeem hebben. Wellicht kan dit uitkomst bieden voor het bouwen van zo'n systeem op je achterdeur.
Wel grappig: de pop-outs had ik al van de zomer bedacht, maar dan voor het 'derde' ruitje! Ook hier is creatief las- en slijpwerk voor nodig, maar het is wel handig!
Rens
Je neemt twee ruiten uit een achterdeur en snijd ze zo dat ze elkaar mooi overlappen. Scharniertjes van de voordeur knutsel je over, inclusief het klemmetje om de boel mee vast te zetten! Zo heb je precies passende raampjes, de rest is prima over te zetten (wel een beetje las en slijpwerk) van een voordeur.
Alleen zo moeten er wel een paar andere onderdelen sneuvelen voordat zoiets werkelijkheid word. Misschien nog een laatste nuttige besteding van een katsrotte deur!??!

Trouwens, die 'pop-out'-windows achter vind ik wel erg stoer!

Wel grappig: de pop-outs had ik al van de zomer bedacht, maar dan voor het 'derde' ruitje! Ook hier is creatief las- en slijpwerk voor nodig, maar het is wel handig!
Rens
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Gaat dat niet lukken met een goede glassnijder? Desnoods breng je het bij een glasbedrijf er voor... 

2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
-
- Heavy user