Pagina 1 van 5
er zit meer pit in....
Geplaatst: ma 18 dec, 2006 21:11
door THE SPITFIRE
hallo allemaal.
als ik op de snelweg rij.
voluit.
tegen de 130/135.
bromt mn motor enorm.
ik heb het idee dat er meer uit te halen is.
heeft er soms iemand een idee waaraan dit kan liggen??
sproeiers oid.
alvast bedankt

Geplaatst: ma 18 dec, 2006 23:02
door Punky
Ik vermoed, dat meer bij jou meer schade is. 130/135 is al behoorlijk hard voor een ordinair 2cv blok.
Wil je meer uit je eend halen, strippen die hap!!!

Geplaatst: ma 18 dec, 2006 23:56
door stijn
Als je zulke waanzinnige snelheden haalt (voor een 2cv blok), dan zal er niets mis zijn met je motor.
Als je echter zo blijft verder rijden, zal er binnenkort wel iets mis zijn met je motor.
Als je hem hoort brommen, mag je er van uitgaan dat je motor pijn lijdt.
Dus, maximum 110 en .....iets vroeger opstaan 's morgens.
Stijn
Geplaatst: ma 18 dec, 2006 23:58
door Heiko
Ik lees regelmatig dat 'normale' eenden 130-135 kmh kunnen rijden.
Heeft iemand er een (serieuze

) verklaring voor, dat kitcars dat alleen bij hoge uitzondering lukt?
Je zou toch zeggen, als je de stroomlijn van de 2CV verbetert dat er minstens even hard gereden zou kunnen worden?
Of zitten er in de eenden "optimistischere" tachometers?

Geplaatst: di 19 dec, 2006 07:49
door Nicky
Een "abnormale" kitkar is namelijk geen eend.
Geplaatst: di 19 dec, 2006 08:18
door supercees
Bruton schreef:Of zitten er in de eenden "optimistischere" tachometers?

dat is het. of mijn tom tom go is niet optimistisch genoeg, dat kan natuurlijk ook.
alleen de niet zo mooie rooie eend heeft een nauwelijks afwijkende teller. de ouwe blauwe teller wijkt bij topsnelheid bijna 10 km/h af, de tellert in de vorige rode bijna 15 km/uur.
ook in andere (moderne) auto's wijken de tellers af (altijd optimistisch). ik heb gehoord dat de fabrikanten dit expres doen, om diverse redenen.
Geplaatst: di 19 dec, 2006 08:40
door Erikjan
Bruton schreef:Ik lees regelmatig dat 'normale' eenden 130-135 kmh kunnen rijden.
Heeft iemand er een (serieuze

) verklaring voor, dat kitcars dat alleen bij hoge uitzondering lukt?
Je zou toch zeggen, als je de stroomlijn van de 2CV verbetert dat er minstens even hard gereden zou kunnen worden?
Of zitten er in de eenden "optimistischere" tachometers?

De standaard burtonteller klopt precies met tomtom (de mijne wel ieg). Of dat bij een eend zo is betwijfel ik.
Geplaatst: di 19 dec, 2006 08:47
door backfire
Misschien meer aandacht besteden aan het afstellen en revisiren van de motor dan aan de afwerking van de koets.
open doel.
Geplaatst: di 19 dec, 2006 13:23
door Spookeend
Dat brommen, zoals jij dat noemt, noem ik snorren, dat houdt in dat je torretje het gewoon erg naar zijn zin heeft, lol
Als je met een standaard blokkie lekker die gang kan halen, dan is tie lekker los en verder prima in orde. Let er wel op dat je er voor zorgt dat je je blok blijft belasten met die gang, want even een tunnel planken om je teller nog hoger op te jagen zou wel eens heel snel einde blokje kunnen zijn.
Dat een Burton "harder" loop, ligt niet helemaal alleen aan de stroomlijn, maar ook aan het gewicht dat toch wel weer een stuk ninder is dan van de standaard eend. Dus, komt ie makkelijker op gang.
Mijn teller wijkt enorm negatief af, dus als ik 100 rijdt op de teller, dan rijdt ik 115 ofzo. Das nog lastiger, lol.
Greatnix Spookeend
Geplaatst: di 19 dec, 2006 13:36
door Bullit
Bruton schreef:Ik lees regelmatig dat 'normale' eenden 130-135 kmh kunnen rijden.
Heeft iemand er een (serieuze

) verklaring voor, dat kitcars dat alleen bij hoge uitzondering lukt?
Je zou toch zeggen, als je de stroomlijn van de 2CV verbetert dat er minstens even hard gereden zou kunnen worden?
Of zitten er in de eenden "optimistischere" tachometers?

misschien aan de dikke 'sloffen'?
Geplaatst: di 19 dec, 2006 13:40
door dyane_maniac
stijn schreef:Als je zulke waanzinnige snelheden haalt (voor een 2cv blok), dan zal er niets mis zijn met je motor.
Als je echter zo blijft verder rijden, zal er binnenkort wel iets mis zijn met je motor.
Als je hem hoort brommen, mag je er van uitgaan dat je motor pijn lijdt.
Dus, maximum 110 en .....iets vroeger opstaan 's morgens.
Stijn
1ste bewering: mee eens,
2de bewering: waarom? je mag plankgas rijden (topsnelheid is kruissnelheid heb ik altijd meegekregen). ik rijdt al 3 jaar lang met een eend die dezelfde snelheid haalt en die snelheid rijdt ik dan ook altijd waar dit mag en kan. en het blok is (nog) niet overleden. uiteraard wel zorgen voor voldoende olie, onderhoud en tijd om op te warmen. ik merk zelfs dat als mn vriendin m een tijd heb gehad (die rijdt iets rustiger) dat ie dan "sloom" is geworden.
3de bewering: kan, als je m hoort kan er iets mis zijn, maar het kan ook iets anders zijn (niet helemaal goed gebalanceerd wiel, slechte schokdempoer etc)
advies 4: mjoah of je rijdt lekker door en kijkt alvast uit naar een reserve blok voor de zekerheid. kosten ca 75 a 125 euro en 3 uur werk om te wisselen als dit nodig blijkt. een contactslot is duurder ;-)
douwe
Geplaatst: di 19 dec, 2006 14:37
door leo top
Geplaatst: di 19 dec, 2006 17:05
door bartje2212
onze lomax houd er bij ca 75 mph (ongeveer 120) mee op. visa blok met dyane bak, maar firestone bandjes (kleiner dan michelin). Maar de top heeft meer te maken met afstelling gaspedaal en maximaal toeretal van het visablokje. (beperkte ruimte zorg voor kleinere slag van het pedaal en helaas geen volgas mogelijk (wel bijna). maar trekken doet ie goed.
Geplaatst: di 19 dec, 2006 18:43
door Aloha Beach Cruiser
om even terug te komen op de vraag,
arjan, ik denk dat je eens wat moet proberen met je luchtfilter, ik ken het verhaal wat je verteld.. als je het gaspedaal een slag terug doet, bromt ie niet meer en loopt ie minstens net zo hard!
hij krijgt op het moment dat jij die slag volgas geeft (als je al 120 rijdt) dan krijgt ie waarschijnlijk iets te veel of te weinig..
mijn opgevoerde visa had het ook heel erg in het begin, je voelt gewoon dat er meer in zit!! en dat zat erin! na de burton test dag, bleek het inderdaad beter te zijn! 125 was haalbaar, nu na goed inrijden loopt echt zonder geheid zo de teller uit!! (charleston teller die gaat tot 130)
ik weet niet hoe hard ie nu kan
maar ik zou zeggen, vraag eens iemand die een labda sensor heeft ingebouwd, die kennen het wel neem ik aan! (anders bel ik wim van de W ignition wel eens effen..)
succes!
Geplaatst: di 19 dec, 2006 19:15
door THE SPITFIRE
oke bedankt allemaal.
ik zal alsnog is een keer informeren naar andere sroeiers en goeie afstelling.
